מה באמת מבדל אותך מהמתחרים?

כשהעסק שלך מספק את אותם השירותים פחות או יותר כמו המתחרים, איך אתה יכול לבדל את עצמך? איזה ערך ייחודי וחשוב אתה מביא ללקוחות? ואיך אתה יכול לתקשר להם את זה ככה שהם באמת יראו מה מיוחד בך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כאן עפר פלאוט, ואני רוצה לשתף אתכם בשאלה, או יותר נכון, מענה לשאלה, ששאלה אותי מנהלת חשבונות ורואת חשבון שאני מלווה בקומנדו מנהלים.

והיא שאלה אותי את הדבר הבא, אחרי שישבנו וניתחנו בדיוק את הפעולות שהיא עושה עבור הלקוח, ואת התוצרים שהיא נותנת ללקוח, וסך כל התמונה של מה זה נותן ללקוח, עלתה שאלה. שאלתי אותה ״איך הולך?״, ועלתה השאלה בחזרה:

״תראה, אני הסתכלתי עוד פעם על הרשימה של מה שאני עושה בשביל הלקוח, וכל מנהל חשבונות עושה את זה. אז מה מיוחד בי? למה שייקחו אותי?״

התשובה פה היא מאוד מאוד פשוטה.

תבדלו את עצמכם על ידי זה שפשוט תהיו שם עם המון המון המון אכפתיות. אכפתיות היא ערך עליון כשמדובר בשירות ללקוח. נכון, יש הרבה בעלי מקצוע שעושים בדיוק את מה שאתם עושים על הנייר. אבל השאלה היא אם הם באמת עושים את זה באותה מקצועיות, באותה אכפתיות, באותה תשומת לב כמו שאתם עושים את זה.

ותתנו ללקוח להרגיש את זה. תתנו לו להרגיש את זה בדיוק כמו שאתם יכולים להרגיש עכשיו בסרטון שממש אכפת לי שתבינו את המסר הזה. מרגישים שממש אכפת לי שתבינו את המסר הזה? להעביר את הדבר הזה פשוט על ידי להיות עצמכם להעביר את הרגש הזה, את האכפתיות. אתם פתאום תראו שאנשים מתייחסים אחרת.

״אז מה שונה בינך לבין כל בעל מקצוע אחר?״

תשובה: ״תראה, האמת שכל אחד אחר גם יטפל לך באותן פעולות כמו שדיברנו. אבל בחברה שלי יש דבר אחד שאין באף חברה אחרת בעולם.

כאן אתם שותקים. עד שהלקוח אומר ״ומה זה?״

ואז אתם אומרים ״אותי״. בחברה שלי יש אותי. אין אף חברה אחרת בעולם שאני שם, ואני יכול לדאוג ללקוחות שלי ולך ברמה אחרת לגמרי.

וזה שווה הרבה מאוד חליפין, הרבה מאוד תשלום, כסף ורצון טוב מלקוחות.

אז קדימה חבר׳ה, אל תפלו למלכודת הזאת שאתם עושים אותו דבר כמו כל האחרים, כי זה לא אותו דבר. אלא אם כן, אתם עושים את זה עם פחות אכפתיות. אז תעלו את האכפתיות שלכם, והנה לכם בידול שפשוט לא משתווה לשום איש מקצוע אחר!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט