הוא לא לקוח שלי! (סיפור מהחיים)

איך מחשבה יכולה לבזבז עסקאות? לקח חשוב על מכירות, מודגם בפשטות על ידי המוכר בסופר השכונתי.

לשיתוף: 

השבוע צעדתי לתוך סופרמרקט שכונתי כדי לקנות עוד חלב הביתה.

מעבר להיותי צרכן, אני נהנה להתבונן בכל איש מכירות שאני נתקל בו. כך אני לומד הרבה על מכירות מוצלחות ונהנה להעריך איש מכירות טוב שאני נתקל בו. כל זה עוזר לי לאחר מכן לאמן אנשי מכירות עם דוגמאות אמיתיות מהשטח.

הפעם, כשנגשתי לקופה, פגשתי בחור צעיר שככל הנראה התקבל לעבודה לא מזמן, ולידו על הדלפק מונחות קופסאות תותים.

תוך כדי הרכישה, ראיתי שהקופאי אינו בנוחות, ומנסה להתחיל לומר לי משהו.

לאחר שסיים לחשב כמה עלי לשלם, הוא פתח את פיו ושאל אותי בצורה די הססנית, אם אני רוצה שתי קופסאות תותים במבצע.

לאחר שעניתי לו, הוא המשיך ואמר “איך אני שונא להציע לאנשים מבצעים. הרי ברור שאף אחד לא מעוניין בהם. אם יש אנשים מעוניינים אז הם לוקחים בעצמם…”

המחשבה לבדה

ובכן, זה חוק שתמיד נכון שהנהלה לעולם אינה יכולה לצפות איזה פרשנות עובדים יתנו למדיניות, כאשר המדיניות לא נקבעה, נכתבה ותורגלה מספיק.

דבר ראשון, לבחור הזה יש את המחשבה שאנשים לא רוצים שיציעו להם.

המחשבה הזו לבדה מפחיתה את ההכנסות בקופה בצורה דרסטית. מאחר וגם אם הוא אכן מציע את הגדלת הקניה, או את המוצרים שבמבצע, הוא הססני ולא באמת מתכוון לכך.

הוא יודע שאנשים לא מעוניינים במבצעים. ולכן, זה לא עניין של איזה מילים יוצאות מפיו, אלא איך הוא אומר אותן!

לאחר שהוא עושה זאת בצורה הססנית ושאינה מתקשרת את הרעיון בצורה נקיה וודאית ללקוח – הוא יודע שהוא עושה משהו לא תקין. הוא מרגיש עם זה לא בסדר. לכן, הוא חייב להסביר את עצמו.

כאיש מכירות, עליך להניח שהלקוח כבר החליט לרכוש את המוצר שאתה רוצה למכור, ורק אז לטפל בחלק הטכני של מסירה, תשלום, גביה וכו’.

אך הבחור הזה, בגלל המחסום האישי שלו, עומד בקופה, ובעצם מבזבז לבעל העסק לקוחות ומכירות.

מקרים כאלה רק מדגישים עד כמה קריטית וחשובה יכולה להיות הכשרה מעשית עם תרגול של תחום מסוים, ומכירות זה ממש התמחות.​​​

הנה לדוגמה סיפור הצלחה של אחד מאנשי המכירות שעזרנו להם:

סיפור הצלחה מאימון מכירות באקספדיטור

התחלתי את דרכי בחברה כאיש מכירות (שלא מהתחום בכלל!) לפני פחות משנה.

במרוצת הזמן, המכירות שלי בחברה לא היו “מאירות פנים” בלשון המעטה…

לאחר מספר מפגשים עם היועצת מאקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ, נגענו בכל הנקודות החלשות האפשריות שהיו קיימות (בין אם קיימות אצלי ובין אם לאו!!), ביצענו אימונים ותרגולים הלכה למעשה בצורה פרטנית ואחד מול אחד.

ברצוני לציין ואם אפשר לשבח את פועלה של היועצת שבלטה אצלה במיוחד האמונה החזקה. והחדירה בי את האמונה ש”אפשר גם אחרת”, שגרמו לי לעליות יפות מאוד במכירות, בסטטיסטיקות, ובעיקר בהתנהלות היומיומית שלי ואפילו גם בחיי האישיים!

נכון להיום: המצב שלי בחברה מצוין, המכירות במגמת עלייה, יש פתיחת לקוחות בצורה מתמדת וכמעט ללא כל תקלות!

תודה!

ג. ב. – איש מכירות בחברת יבוא ושיווק מוצרי מזון מהגדולות בארץ בתחומה

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט