מדוע עסקאות אינן נסגרות?

בעל עסק ניצב מול תעלומה: איך זה שלא נסגרות עסקאות? למרות השקעה של 1-4 שעות בכל לקוח פוטנציאלי, במשך 8 שבועות שלמים, לא נסגרה אפילו עסקה אחת! אז יצאנו לדרך והפכנו לגמרי את המגמה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מה תעשה אם פתאום תגלה שאיש מכירות שלך (או אתה) מכר מעט מאוד החודש, או לרוע המזל לא מכר כלל?

זה מה שקרה לאחד מלקוחותינו מתחום העיצוב המקצועי לבית, שקיבל אצלנו ייעוץ. הייתה לו אשת מכירות שבמהלך תקופת עבודתה מכרה, ולפתע לא סגרה אפילו עסקה אחת במשך 8 שבועות.

באופן שגרתי, לקוח שנמצא אצלנו בתוכנית ייעוץ (ואני ממליץ לכל בעל עסק לעשות את זה), מבצע מעקב באופן שגרתי אחר מדדים שהסכמנו עליהם בתחילת תוכנית הייעוץ. 

במקרה הזה, היה אפשר לראות שיש פגישות מכירה ושאשת המכירות מבלה בין שעה לארבע שעות עם כל לקוח, אך שום עסקה לא נסגרת.

היינו צריכים לפצח את התעלומה, ובעל העסק הסכים שאשב עם העובדת כדי למצוא היכן התקלה.

הנה מה שעשיתי.

טיפול

ישבתי עם העובדת וביקשתי ממנה לרשום את השלבים שהיא עוברת בשיחת המכירה.

היא הסבירה לי כיצד היא מראה ללקוח את כל שירותי החברה, וכמה הם מקצועיים ויודעים לאתר את מה שהלקוח צריך. לאחר מכן, היא הייתה מבלה זמן לא מבוטל עם הלקוח על העיצוב עצמו. למעשה, היא פשוט ביצעה בפועל עיצוב ראשוני ללקוח לפי כל מיני דרישות, רצונות ורעיונות שהיו ללקוח ולה. לאחר מכן היא הייתה מנסה לראות מה מפריע ללקוח בעיצוב או בעיצוב הנוכחי שיש לו. לבסוף, היא הייתה צריכה להתמודד עם נוגדנות והתנגדות שהלקוח הביע כלפי אנשי מקצוע, או מעצבים או מחירים גבוהים של שירות.

לאחר מספר שבועות כאלה, כששום עסקה לא נסגרה, אפשר להבין למה מצב הרוח שלה ירד וירד…

אחרי שהקשבתי לה ורשמנו על דף את השלבים השונים, הראתי לה מאמר המפרט את השלבים ההכרחיים שהלקוח עובר לפי הסדר במהלך המכירה. הרי נמצא בצורה מדעית הניתנת להוכחה, שיש בדיוק ארבעה שלבים כאלה. 

אין כל נוסח דיבור או מלל קבוע עבור השלבים הללו, אך איש המכירות חייב להבין אותם ולוודא שהלקוח עובר דרכם בהצלחה. לעיתים זה עניין של דקות, ולעיתים זה עניין של חודשים. אך תמיד ניתן למצוא את ארבעת השלבים הללו. ובכל מכירה שלא נסגרה, ולא משנה באיזה תחום, ניתן למצוא שאחד השלבים לא מתבצע כמו שצריך.

מה שמצאנו הוא שאשת המכירות הזו ביצעה חלק מהשלבים בסדר לא נכון. למדנו מחדש את הסדר הנכון ועשינו סימולציה כדי לתרגל את השלבים.

למשל, היא החלה לטפל בעיצוב לפני שהבינה היטב מדוע בכלל הלקוח רוצה להיכנס לפרויקט שיוסיף לו הוצאות וכאב ראש לא קטן, שהרי מדובר בשיפוץ בבית. בפועל היא כבר נכנסה לאספקה של שירות לפני שהעסקה נסגרה.

דרך אגב, בעל אותו עסק, שהיה מיומן מאוד במכירות, מבלי להיות מודע לכך, פשוט יישם את הצעדים בסדר הנכון. בפועל הוא היה מבלה הרבה פחות זמן עם הלקוחות וכלל לא היה מגיע לטפל בשירות לפני שהייתה סגירה של העסקה. רק מכיוון שזה בוצע על ידו ללא מודעות, היה לו קשה מאוד ובלתי אפשרי למעשה להעביר את המיומנות שלו לעובדת.

תוצאות

10 ימים לאחר אותה פגישה איתי, אותה אשת מכירות סגרה שתי עסקאות של 52 אלף ש”ח, ובהרבה פחות זמן השקעה מצידה. בעל העסק היה שבע רצון.

המלצות

עשה לך מנהג: לאחר מכירה (בין אם מוצלחת או לא מוצלחת), קח דף נייר וכתוב תקציר של הצעדים שביצעת עם הלקוח.

קרא את מה שכתבת שוב. ייתכן שתגלה משהו שלא ראית קודם ותמצא דרכים לייעל את המכירה הבאה, או אפילו להציל מכירה קיימת.

אם זה עדיין לא עובד, תוכל כמובן לפנות אלי ואעזור במה שאוכל.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט