מדוע עסקאות אינן נסגרות?

בעל עסק ניצב מול תעלומה: איך זה שלא נסגרות עסקאות? למרות השקעה של 1-4 שעות בכל לקוח פוטנציאלי, במשך 8 שבועות שלמים, לא נסגרה אפילו עסקה אחת! אז יצאנו לדרך והפכנו לגמרי את המגמה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מה תעשה אם פתאום תגלה שאיש מכירות שלך (או אתה) מכר מעט מאוד החודש, או לרוע המזל לא מכר כלל?

זה מה שקרה לאחד מלקוחותינו מתחום העיצוב המקצועי לבית, שקיבל אצלנו ייעוץ. הייתה לו אשת מכירות שבמהלך תקופת עבודתה מכרה, ולפתע לא סגרה אפילו עסקה אחת במשך 8 שבועות.

באופן שגרתי, לקוח שנמצא אצלנו בתוכנית ייעוץ (ואני ממליץ לכל בעל עסק לעשות את זה), מבצע מעקב באופן שגרתי אחר מדדים שהסכמנו עליהם בתחילת תוכנית הייעוץ. 

במקרה הזה, היה אפשר לראות שיש פגישות מכירה ושאשת המכירות מבלה בין שעה לארבע שעות עם כל לקוח, אך שום עסקה לא נסגרת.

היינו צריכים לפצח את התעלומה, ובעל העסק הסכים שאשב עם העובדת כדי למצוא היכן התקלה.

הנה מה שעשיתי.

טיפול

ישבתי עם העובדת וביקשתי ממנה לרשום את השלבים שהיא עוברת בשיחת המכירה.

היא הסבירה לי כיצד היא מראה ללקוח את כל שירותי החברה, וכמה הם מקצועיים ויודעים לאתר את מה שהלקוח צריך. לאחר מכן, היא הייתה מבלה זמן לא מבוטל עם הלקוח על העיצוב עצמו. למעשה, היא פשוט ביצעה בפועל עיצוב ראשוני ללקוח לפי כל מיני דרישות, רצונות ורעיונות שהיו ללקוח ולה. לאחר מכן היא הייתה מנסה לראות מה מפריע ללקוח בעיצוב או בעיצוב הנוכחי שיש לו. לבסוף, היא הייתה צריכה להתמודד עם נוגדנות והתנגדות שהלקוח הביע כלפי אנשי מקצוע, או מעצבים או מחירים גבוהים של שירות.

לאחר מספר שבועות כאלה, כששום עסקה לא נסגרה, אפשר להבין למה מצב הרוח שלה ירד וירד…

אחרי שהקשבתי לה ורשמנו על דף את השלבים השונים, הראתי לה מאמר המפרט את השלבים ההכרחיים שהלקוח עובר לפי הסדר במהלך המכירה. הרי נמצא בצורה מדעית הניתנת להוכחה, שיש בדיוק ארבעה שלבים כאלה. 

אין כל נוסח דיבור או מלל קבוע עבור השלבים הללו, אך איש המכירות חייב להבין אותם ולוודא שהלקוח עובר דרכם בהצלחה. לעיתים זה עניין של דקות, ולעיתים זה עניין של חודשים. אך תמיד ניתן למצוא את ארבעת השלבים הללו. ובכל מכירה שלא נסגרה, ולא משנה באיזה תחום, ניתן למצוא שאחד השלבים לא מתבצע כמו שצריך.

מה שמצאנו הוא שאשת המכירות הזו ביצעה חלק מהשלבים בסדר לא נכון. למדנו מחדש את הסדר הנכון ועשינו סימולציה כדי לתרגל את השלבים.

למשל, היא החלה לטפל בעיצוב לפני שהבינה היטב מדוע בכלל הלקוח רוצה להיכנס לפרויקט שיוסיף לו הוצאות וכאב ראש לא קטן, שהרי מדובר בשיפוץ בבית. בפועל היא כבר נכנסה לאספקה של שירות לפני שהעסקה נסגרה.

דרך אגב, בעל אותו עסק, שהיה מיומן מאוד במכירות, מבלי להיות מודע לכך, פשוט יישם את הצעדים בסדר הנכון. בפועל הוא היה מבלה הרבה פחות זמן עם הלקוחות וכלל לא היה מגיע לטפל בשירות לפני שהייתה סגירה של העסקה. רק מכיוון שזה בוצע על ידו ללא מודעות, היה לו קשה מאוד ובלתי אפשרי למעשה להעביר את המיומנות שלו לעובדת.

תוצאות

10 ימים לאחר אותה פגישה איתי, אותה אשת מכירות סגרה שתי עסקאות של 52 אלף ש”ח, ובהרבה פחות זמן השקעה מצידה. בעל העסק היה שבע רצון.

המלצות

עשה לך מנהג: לאחר מכירה (בין אם מוצלחת או לא מוצלחת), קח דף נייר וכתוב תקציר של הצעדים שביצעת עם הלקוח.

קרא את מה שכתבת שוב. ייתכן שתגלה משהו שלא ראית קודם ותמצא דרכים לייעל את המכירה הבאה, או אפילו להציל מכירה קיימת.

אם זה עדיין לא עובד, תוכל כמובן לפנות אלי ואעזור במה שאוכל.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט