גם אם אתה שם, זה לא אומר שאנשים יודעים שאתה קיים

מתמודד עם קשיים בהגדלת מספר הלקוחות? רוצה לראות את המכירות שלך עולות? במאמר הבא נסתכל על איך ניתן לעזור לעסק לגבור על מתחרים ולבלוט בתודעת הלקוחות. סיפורו של בעל עסק שהצליח לשנות את המציאות העסקית שלו באמצעות תוכנית שיווקית ייחודית אך פשוטה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אתה מנהל עסק, יש לך חנות, עובדים, בעל בית שגובה את השכירות, אתה משלם משכורות ומיסים. אבל האם אתה באמת קיים כעסק?

זו שאלה שלקוח שלנו מתחום המזון אפילו לא העלה על דעתו לשאול.

במשך כחמש שנים היו לו אמנם לקוחות וזרימה עסקית, אבל חוג הלקוחות היה די קבוע. 

אחד הדברים שהביאו אותו לייעוץ מלכתחילה היו ארבעה בתי עסק מתחרים שנפתחו בסביבתו, מה שאומר שהייה ביקוש לא מנוצל. הציק לו שהוא דורך במקום ומסביב צצים מתחרים.

אחת הפעולות הראשונות שאנחנו עושים כשאנו ניגשים לעזור לעסק, היא חקירה מקיפה. במסגרת החקירה אנו בודקים לעומק את כל מרכיבי העסק כדי למצוא את הנקודות הסמויות שדורשות טיפול ועוצרות את העסק מלהתפתח

כך אפשר לתפור לעסק תוכנית שתעזור לו לצמוח ולגדול עוד יותר. (אשמח לעזור גם לך עם זה. מלא את שאלון הניתוח העסקי שכאן כדי לקבל את התוצאות.)

בחקירה שעשינו לעסק, מצאנו שפשוט אין פעילות נכונה להשגת לקוחות חדשים, וחסרה גם פעילות נכונה של שימור הלקוחות שכבר היו.

אז מה עשינו?

טיפול

בתור התחלה דאגנו ליידע את הציבור על קיום העסק בעזרת פעולת שיווק יעילה אך לא יקרה, שבזכותה נאספו במהלך מספר ימים פרטים של כ-150 איש, והמספר ממשיך לעלות.

בשלב הבא, התחלנו לפעול באופן שלא רק מחזק את הקשר עם הלקוחות, אלא גם ממיר את אלה שהביאו עניין ללקוחות קבועים. 

(בוובינר הקרוב שלנו על פתרון הבעיה של רווחי נטו קטנים מדי, אחשוף את הפרטים שיעזרו לך ליישם אסטרטגיה דומה בעסק שלך. אתה מוזמן להירשם כבר עכשיו כאן.)

ישנן דרכים רבות לתקשר החוצה, ובכל תקציב ניתן לעשות איזשהו קידום. כל פעולה שהיא תהיה עדיפה על שום פעולה.

המשכתי לעבוד עם אותו בעל עסק מתחום המזון. וכשהוא למד על 12 נוסחאות לתפעול העסק שלו, הוא הבין שעד פעולת הפרסום שעשינו, למעשה לא ידעו על קיומו. 

הוא הופתע כשהתברר לו שהלקוחות הפוטנציאלים שהיו עוברים על יד בית העסק שלו אפילו לא הבחינו בו ולא הכירו בקיומו.

תוצאות

לאחר שבעל העסק קיבל את הידע בנושא, הוא גם הבחין שהעסקים השכנים אמנם נמצאים שם, אך בפועל גם הם ״לא באמת קיימים״. כי הלקוחות הפוטנציאלים לא מבחינים בהם, ולכן מספר הלקוחות החוזרים שלהם לא גדל אלא דורך במקום.

משום שבאמת מצאנו את הדבר הנכון שהיה צריך לטפל בו קודם כל (זה משתנה מעסק לעסק), ואז בנינו תוכנית פשוטה לטיפול, המכירות בעסק נמצאות במגמת עליה כבר כמה שבועות מאז תחילת יישום האסטרטגיה.

אם דברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה, יש לכך סיבה. מצא אותה וטפל בה, ותוכל להניע את העסק לעבר הצלחה גדולה ורווחית.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט