גם אם אתה שם, זה לא אומר שאנשים יודעים שאתה קיים
מתמודד עם קשיים בהגדלת מספר הלקוחות? רוצה לראות את המכירות שלך עולות? במאמר הבא נסתכל על איך ניתן לעזור לעסק לגבור על מתחרים ולבלוט בתודעת הלקוחות. סיפורו של בעל עסק שהצליח לשנות את המציאות העסקית שלו באמצעות תוכנית שיווקית ייחודית אך פשוטה.
אתה מנהל עסק, יש לך חנות, עובדים, בעל בית שגובה את השכירות, אתה משלם משכורות ומיסים. אבל האם אתה באמת קיים כעסק?
זו שאלה שלקוח שלנו מתחום המזון אפילו לא העלה על דעתו לשאול.
במשך כחמש שנים היו לו אמנם לקוחות וזרימה עסקית, אבל חוג הלקוחות היה די קבוע.
אחד הדברים שהביאו אותו לייעוץ מלכתחילה היו ארבעה בתי עסק מתחרים שנפתחו בסביבתו, מה שאומר שהייה ביקוש לא מנוצל. הציק לו שהוא דורך במקום ומסביב צצים מתחרים.
אחת הפעולות הראשונות שאנחנו עושים כשאנו ניגשים לעזור לעסק, היא חקירה מקיפה. במסגרת החקירה אנו בודקים לעומק את כל מרכיבי העסק כדי למצוא את הנקודות הסמויות שדורשות טיפול ועוצרות את העסק מלהתפתח.
כך אפשר לתפור לעסק תוכנית שתעזור לו לצמוח ולגדול עוד יותר. (אשמח לעזור גם לך עם זה. מלא את שאלון הניתוח העסקי שכאן כדי לקבל את התוצאות.)
בחקירה שעשינו לעסק, מצאנו שפשוט אין פעילות נכונה להשגת לקוחות חדשים, וחסרה גם פעילות נכונה של שימור הלקוחות שכבר היו.
אז מה עשינו?
טיפול
בתור התחלה דאגנו ליידע את הציבור על קיום העסק בעזרת פעולת שיווק יעילה אך לא יקרה, שבזכותה נאספו במהלך מספר ימים פרטים של כ-150 איש, והמספר ממשיך לעלות.
בשלב הבא, התחלנו לפעול באופן שלא רק מחזק את הקשר עם הלקוחות, אלא גם ממיר את אלה שהביאו עניין ללקוחות קבועים.
(בוובינר הקרוב שלנו על פתרון הבעיה של רווחי נטו קטנים מדי, אחשוף את הפרטים שיעזרו לך ליישם אסטרטגיה דומה בעסק שלך. אתה מוזמן להירשם כבר עכשיו כאן.)
ישנן דרכים רבות לתקשר החוצה, ובכל תקציב ניתן לעשות איזשהו קידום. כל פעולה שהיא תהיה עדיפה על שום פעולה.
המשכתי לעבוד עם אותו בעל עסק מתחום המזון. וכשהוא למד על 12 נוסחאות לתפעול העסק שלו, הוא הבין שעד פעולת הפרסום שעשינו, למעשה לא ידעו על קיומו.
הוא הופתע כשהתברר לו שהלקוחות הפוטנציאלים שהיו עוברים על יד בית העסק שלו אפילו לא הבחינו בו ולא הכירו בקיומו.
תוצאות
לאחר שבעל העסק קיבל את הידע בנושא, הוא גם הבחין שהעסקים השכנים אמנם נמצאים שם, אך בפועל גם הם ״לא באמת קיימים״. כי הלקוחות הפוטנציאלים לא מבחינים בהם, ולכן מספר הלקוחות החוזרים שלהם לא גדל אלא דורך במקום.
משום שבאמת מצאנו את הדבר הנכון שהיה צריך לטפל בו קודם כל (זה משתנה מעסק לעסק), ואז בנינו תוכנית פשוטה לטיפול, המכירות בעסק נמצאות במגמת עליה כבר כמה שבועות מאז תחילת יישום האסטרטגיה.
אם דברים לא מסתדרים כמו שאתה רוצה, יש לכך סיבה. מצא אותה וטפל בה, ותוכל להניע את העסק לעבר הצלחה גדולה ורווחית.
בהצלחה!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״