​לעשות סדר עוזר להכניס יותר כסף?

לעתים הטיפול האפקטיבי מגיע מכיוון לא צפוי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מתי פעם אחרונה עשית סדר?

בפגישת היכרות עם קבלן שהתחלתי לייעץ לו, עלה שההכנסות היו מעטות והוא היה מאוד מוטרד

אשתו הסבה את תשומת ליבי לאי הסדר ברכב שלו. היינו צריכים להעלות את ההכנסות במהירות, והטיפול התחיל מכיוון מאוד לא צפוי מבחינתו.

זה מה שעשינו…

​טיפול

הפרוייקט הראשון היה לגשת לרכב שמשמש אותו מרבית היום, ולסדר ולנקות אותו באופן יסודי. 

כשהגענו למכונית ראיתי שאשתו לא הגזימה. בתוך הרכב היו ערימות של פריטים, ניירות וחלקי כלי עבודה. על לוח השעונים היו ערימות של מחברות. 

מרוב בלאגן אי אפשר היה לראות את הרצפה.

חוסר השליטה היה בולט מאוד. נראה היה שהבלאגן הוא לא רק ברכב אלא גם אצלו בראש. 

לשם היעילות, החננו את הרכב על יד פח זבל והתחלנו בעבודה. עבדנו באופן שיטתי כשאנחנו לוקחים כל פריט ומטפלים בו מייד

מה שהצריך תשומת לב נוספת, תועד ב״רשימת מטלות לביצוע״, כך שלא יזנח.

לאחר 45 דקות של עבודה מאומצת הוצאנו שקיות זבל רבות וגילינו שלרכב יש רצפה! 

במהלך העבודה מצאנו הצעות מחיר אבודות שנזנחו ועוד הרבה פריטים חיוניים שאבדו בערימות הזבל. 

הוא הודה בפניי שבכל פעם שלקוח פוטנציאלי רצה לנסוע איתו, הוא התחמק בגלל הבלאגן, וכך פספס עבודות.

​תוצאות

מפעולת הניקיון והארגון עלו אצלו המורל ותחושת הגאווה.

נמצאו הצעות מחיר שנזנחו, שהוא היה בטוח שהן כבר לא רלוונטיות. לאחר שדרבנתי אותו, הוא התקשר וכך נקבעו פגישות מכירה חדשות.

אשתו כמובן שמחה מאוד מהסדר והניקיון וגם ממצב הרוח המרומם.

והעיקר – כשהמשכנו להכניס סדר וארגון באזור, סכום המכירות זינק פי 7 בחודש הבא.

לסיכום, כשהמורל אינו גבוה מספיק, התבונן מסביב וראה מה אפשר לארגן טוב יותר. התוצאות לא יאחרו לבוא.

לעתים הטיפול האפקטיבי מגיע מכיוון לא צפוי. היית רוצה לקבל תוכנית עבודה מותאמת אישית על סמך ניתוח מדויק של המצב בעסק?

מלא עכשיו את שאלון הניתוח העסקי ושריין זמן לקבלת תוצאות הניתוח.

​עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט