איך לעלות הכנסות ולשפר את המצב הרוח

בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים חווה קושי בתזרים. מאמץ גדול ליצור מכירות, וחששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים. מה עושים?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בתקופה המאתגרת הזו מעטים הם העסקים שלא מתמודדים עם קשיים בתזרים, ירידה במכירות, וחששות לגבי העתיד.

אבל יש תקווה, ויש מה לעשות. בטיפ של היום: מקרה של לקוח יעוץ עסקי שעזרתי לו.

הוא בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים, שכשהתחלנו לעבוד יחד, היה לו קושי בתזרים. המכירות נכנסו עם מאמץ גדול, והיו חששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים.

מה עושים?

מרימים את הטלפון:
נשמע פשוט, אבל יש מיליון תירוצים…

עברתי איתו על הנתון של שמירה על קשר עם הלקוחות.

בהתחלה היה לו מאוד מאוד קשה להתמודד עם ליצור קשר עם לקוחות עבר. הוא נתן לי לפחות 4 סיבות, שלמעשה היו חששות ושיקולים שלו, שיצרו אצלו ספקות לגבי ליצור קשר עם לקוחות מהעבר:

״התקנתי להם כבר את המטבח. זה נראה (לי) מוזר אם אצור איתם קשר עכשיו.”
(האמת היא שמכיוון שלא שמרת איתם על קשר אישי לאורך זמן ולא התעניינת, זה כבר לא נעים ליצור איתם קשר, כי זה מדגיש כמה לא תיקשרת איתם).

“הם בטח יחשבו שאני רוצה למכור להם. ואנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם.”
(האמת: אם באמת תתעניין בהם, תתעניין בשלומם, תתעניין איך הולך עם המטבח מאז? מה הם הכי אוהבים בו? תשומת הלב שלהם תלך למה שטוב במוצר והם יזכרו, צעד אחר צעד, בערך שלך כבעל מקצוע ונותן שירות. גם אם לא תנסה למכור להם שום דבר, השיחה תשאיר אותם במצב הרבה יותר טוב כלפיך ומי יודע אולי יפנו אליך מישהו.)

“הם בטח יציפו את כל הבעיות שיש להם במוצר וידרשו שאשלח איש שירות לתקן את הכל, וזה עולה הרבה כסף.”
(האמת: אם המוצר שלך גרוע, כדאי שתשקיע מהר ועכשיו במה שצריך בשיפור הייצור, השירות, והמכירות. אחרת, אתה מחבל בהגדלת המכירות שלך. איש מכירות שיודע שהוא מוכר מוצר או שירות תקול ולא מושלם, וינסה להמשיך למכור, יגלה שזה הולך יותר ויותר קשה. אף אחד לא רוצה למכור כשהוא יודע שהוא עצמו לא היה רוצה לקבל את המוצר או השירות הזה.)

– “מה כבר זה יעזור לי שאצור איתם קשר?!”

הדבר הראשון שבעל העסק הופתע ממנו, זה ההשפעה שקיבל בחזרה בזכות התגובות החמות מלקוחות שלא דיבר איתם 15 שנים. הם זכרו אותו לטובה, ושיבחו אותו, את המוצר שהחזיק שנים, ואת השירות המצוין הזכור לטובה.

הדבר השני שהוא גילה הוא שיש כאלה שהחליפו מאז את המטבח פעם נוספת או שהיו צריכים תיקון אך לא הזמינו אותו. למה? כי הוא נתפס כ-“ספק חד פעמי של המטבח בלבד” ולא טיפח יחסים אכפתיים, אישיים ארוכי טווח.

הדבר השלישי שהוא גילה, זה שיש לקוחות שבדיוק חושבים על חידוש המטבח שלהם או שמכירים בן משפחה, שכן, חבר או מכר שבדיוק שאל אותם לגבי המטבח, והם שמחים לתת את פרטי הקשר של אותו לקוח פוטנציאלי.

ומה עם מצב הרוח?

אבל מכל אלה, הדבר בעל הערך הרב ביותר, היה ההשפעה החיובית שזה עשה על מצב הרוח שלו. ומצב רוח טוב מושך עוד מצב רוח טוב…

באותו שבוע של טלפונים, המכירות פשוט עלו. פתאום היה יותר קל לסגור את הלקוחות הפוטנציאלים החדשים שנכנסו לעסק.

לאחר שהוא ביצע בעצמו את 10 שיחות הטלפון הראשונות, הוא השתכנע שחשוב מאוד לשמור על קשר עם לקוחות ותיקים, והיה גם קל יותר להשקיע במכתבים ודברי דואר מתקדמים כדי שאפשר יהיה לשלוח אותם ללקוחות.

אני תמיד מקפיד שאת השיחות הראשונות, הסקרים הראשונים והמגע הראשון עם לקוחות העבר יעשה המנכ”ל בעצמו. זה מספק לו את הממשות על הנושא ממקור ראשון, ולא דרך עיניים של מישהו אחר. התוצאות באמת שוות את ההשקעה.

אפשר ליצור איתי קשר ואשמח לעזור.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט