איך לעלות הכנסות ולשפר את המצב הרוח

בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים חווה קושי בתזרים. מאמץ גדול ליצור מכירות, וחששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים. מה עושים?

לשיתוף: 

בתקופה מאתגרת זו, מעטים הם העסקים שלא מתמודדים עם קשיים בתזרים, ירידה במכירות, וחששות לגבי העתיד.

אבל יש תקווה, ויש מה לעשות. הרשו לי לשתף אתכם מקרה של לקוח יעוץ עסקי שעזרתי לו.

בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים, שהתחלנו לעבוד יחד, היה לו קושי בתזרים. המכירות נכנסו עם מאמץ גדול, והיו חששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים.

מה עושים?

מרימים את הטלפון:
נשמע פשוט, אבל יש מיליון תירוצים…

עברתי איתו על הנתון של שמירה על קשר עם הלקוחות.
בהתחלה היה לו מאוד מאוד קשה להתמודד ליצור קשר עם לקוחות עבר.
הוא נתן לי לפחות 4 סיבות, שלמעשה היו חששות ושיקולים שלו, שיצרו אצלו ספקות לגבי ליצור קשר עם לקוחות מהעבר:

״התקנתי להם כבר את המטבח. זה נראה (לי) מוזר אם אצור איתם קשר עכשיו.”
(האמת היא שמכיוון שלא שמרת איתם על קשר אישי לאורך זמן ולא התעניינת, זה כבר לא נעים ליצור איתם קשר, כי זה מדגיש כמה לא תיקשרת איתם).

“הם בטח יחשבו שאני רוצה למכור להם. ואנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם.”
(האמת: אם באמת תתעניין בהם, תתעניין בשלומם, תתעניין איך הולך עם המטבח מאז? מה הם הכי אוהבים בו? תשומת הלב שלהם תלך למה שטוב במוצר והם יזכרו, צעד אחר צעד, בערך שלך כבעל מקצוע ונותן שירות. גם אם לא תנסה למכור להם שום דבר, השיחה תשאיר אותם במצב הרבה יותר טוב כלפיך ומי יודע – אולי יפנו אליך מישהו.)

“הם בטח יציפו את כל הבעיות שיש להם במוצר וידרשו שאשלח איש שירות לתקן את הכל  – וזה עולה הרבה כסף.”
(האמת: אם המוצר שלך גרוע, כדאי שתשקיע מהר ועכשיו במה שצריך בשיפור הייצור, השירות, והמכירות. אחרת, אתה מחבל בהגדלת המכירות שלך. איש מכירות שיודע שהוא מוכר מוצר או שירות תקול ולא מושלם, וינסה להמשיך למכור, יגלה שזה הולך יותר ויותר קשה. אף אחד לא רוצה למכור כשהוא יודע שהוא עצמו לא היה רוצה לקבל את המוצר או השירות הזה.)

– “מה כבר זה יעזור לי שאצור איתם קשר?!”

הדבר הראשון שבעל העסק הופתע ממנו, זה ההשפעה שקיבל בחזרה בזכות התגובות החמות מלקוחות שלא דיבר איתם 15 שנים. הם זכרו אותו לטובה, ושיבחו אותו, את המוצר שהחזיק שנים, ואת השירות המצוין הזכור לטובה.

הדבר השני שהוא גילה הוא שיש כאלה שהחליפו מאז את המטבח פעם נוספת או שהיו צריכים תיקון – אך לא הזמינו אותו. למה? כי הוא נתפס כ-“ספק חד פעמי של המטבח בלבד” ולא טיפח יחסים אכפתיים, אישיים ארוכי טווח.

הדבר השלישי שהוא גילה, זה שיש לקוחות שבדיוק חושבים על חידוש המטבח שלהם או שמכירים בן משפחה, שכן, חבר או מכר שבדיוק שאל אותם לגבי המטבח, והם שמחים לתת את פרטי הקשר של אותו לקוח פוטנציאלי.

ומה עם מצב הרוח?

אבל מכל אלה, הדבר בעל הערך הרב ביותר, היה ההשפעה החיובית שזה עשה לו על מצב הרוח שלו. ומצב רוח טוב – מושך עוד מצב רוח טוב.

באותו שבוע של טלפונים, המכירות פשוט עלו. פתאום היה יותר קל לסגור את הלקוחות הפוטנציאלים החדשים שנכנסו לעסק.

לאחר שהוא ביצע בעצמו את 10 שיחות הטלפון הראשונות, הוא השתכנע שחשוב מאוד לשמור על קשר עם לקוחות ותיקים, והיה גם קל יותר להשקיע במכתבים, ודברי דואר מתקדמים כדי שיהיה אפשר לשלוח אותם ללקוחות.

אני תמיד מקפיד שאת השיחות הראשונות, הסקרים הראשונים, והמגע הראשון עם לקוחות העבר יעשה המנכ”ל בעצמו. זה מספק לו את הממשות על הנושא ממקור ראשון, ולא דרך עיניים של מישהו אחר. התוצאות באמת שוות את ההשקעה.

אפשר ליצור איתי קשר ואשמח לעזור.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט