איך לעלות הכנסות ולשפר את המצב הרוח

בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים חווה קושי בתזרים. מאמץ גדול ליצור מכירות, וחששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים. מה עושים?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בתקופה המאתגרת הזו מעטים הם העסקים שלא מתמודדים עם קשיים בתזרים, ירידה במכירות, וחששות לגבי העתיד.

אבל יש תקווה, ויש מה לעשות. בטיפ של היום: מקרה של לקוח יעוץ עסקי שעזרתי לו.

הוא בעלים של חברת תכנון וייצור מטבחים, שכשהתחלנו לעבוד יחד, היה לו קושי בתזרים. המכירות נכנסו עם מאמץ גדול, והיו חששות כבדים לגבי היכולת לעמוד בתשלומים החודשיים.

מה עושים?

מרימים את הטלפון:
נשמע פשוט, אבל יש מיליון תירוצים…

עברתי איתו על הנתון של שמירה על קשר עם הלקוחות.

בהתחלה היה לו מאוד מאוד קשה להתמודד עם ליצור קשר עם לקוחות עבר. הוא נתן לי לפחות 4 סיבות, שלמעשה היו חששות ושיקולים שלו, שיצרו אצלו ספקות לגבי ליצור קשר עם לקוחות מהעבר:

״התקנתי להם כבר את המטבח. זה נראה (לי) מוזר אם אצור איתם קשר עכשיו.”
(האמת היא שמכיוון שלא שמרת איתם על קשר אישי לאורך זמן ולא התעניינת, זה כבר לא נעים ליצור איתם קשר, כי זה מדגיש כמה לא תיקשרת איתם).

“הם בטח יחשבו שאני רוצה למכור להם. ואנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם.”
(האמת: אם באמת תתעניין בהם, תתעניין בשלומם, תתעניין איך הולך עם המטבח מאז? מה הם הכי אוהבים בו? תשומת הלב שלהם תלך למה שטוב במוצר והם יזכרו, צעד אחר צעד, בערך שלך כבעל מקצוע ונותן שירות. גם אם לא תנסה למכור להם שום דבר, השיחה תשאיר אותם במצב הרבה יותר טוב כלפיך ומי יודע אולי יפנו אליך מישהו.)

“הם בטח יציפו את כל הבעיות שיש להם במוצר וידרשו שאשלח איש שירות לתקן את הכל, וזה עולה הרבה כסף.”
(האמת: אם המוצר שלך גרוע, כדאי שתשקיע מהר ועכשיו במה שצריך בשיפור הייצור, השירות, והמכירות. אחרת, אתה מחבל בהגדלת המכירות שלך. איש מכירות שיודע שהוא מוכר מוצר או שירות תקול ולא מושלם, וינסה להמשיך למכור, יגלה שזה הולך יותר ויותר קשה. אף אחד לא רוצה למכור כשהוא יודע שהוא עצמו לא היה רוצה לקבל את המוצר או השירות הזה.)

– “מה כבר זה יעזור לי שאצור איתם קשר?!”

הדבר הראשון שבעל העסק הופתע ממנו, זה ההשפעה שקיבל בחזרה בזכות התגובות החמות מלקוחות שלא דיבר איתם 15 שנים. הם זכרו אותו לטובה, ושיבחו אותו, את המוצר שהחזיק שנים, ואת השירות המצוין הזכור לטובה.

הדבר השני שהוא גילה הוא שיש כאלה שהחליפו מאז את המטבח פעם נוספת או שהיו צריכים תיקון אך לא הזמינו אותו. למה? כי הוא נתפס כ-“ספק חד פעמי של המטבח בלבד” ולא טיפח יחסים אכפתיים, אישיים ארוכי טווח.

הדבר השלישי שהוא גילה, זה שיש לקוחות שבדיוק חושבים על חידוש המטבח שלהם או שמכירים בן משפחה, שכן, חבר או מכר שבדיוק שאל אותם לגבי המטבח, והם שמחים לתת את פרטי הקשר של אותו לקוח פוטנציאלי.

ומה עם מצב הרוח?

אבל מכל אלה, הדבר בעל הערך הרב ביותר, היה ההשפעה החיובית שזה עשה על מצב הרוח שלו. ומצב רוח טוב מושך עוד מצב רוח טוב…

באותו שבוע של טלפונים, המכירות פשוט עלו. פתאום היה יותר קל לסגור את הלקוחות הפוטנציאלים החדשים שנכנסו לעסק.

לאחר שהוא ביצע בעצמו את 10 שיחות הטלפון הראשונות, הוא השתכנע שחשוב מאוד לשמור על קשר עם לקוחות ותיקים, והיה גם קל יותר להשקיע במכתבים ודברי דואר מתקדמים כדי שאפשר יהיה לשלוח אותם ללקוחות.

אני תמיד מקפיד שאת השיחות הראשונות, הסקרים הראשונים והמגע הראשון עם לקוחות העבר יעשה המנכ”ל בעצמו. זה מספק לו את הממשות על הנושא ממקור ראשון, ולא דרך עיניים של מישהו אחר. התוצאות באמת שוות את ההשקעה.

אפשר ליצור איתי קשר ואשמח לעזור.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט