מה הקשר בין תירס לשיווק ומכירות?

כמה פעמים אני שומע מבעלי עסקים – ״פרסמנו, וזה לא עזר״. אולי הסיפור על התירס יתן לך את הסיבה למה…

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

סיפור קצר:

פעם נסענו כל המשפחה לטיול צפונה.

ראינו שלט “תירס – עוד 700 מטר”.

עלה רעיון לעצור לקחת תירס – וירדנו מזה כי רצינו להגיע לחופשה.

המשכנו קצת, וראינו שלט “תירס – עוד 500 מטר”.

שוב עלה הרעיון, הפעם כבר טיפה חזק יותר מול הרצון להגיע לחופשה, אך רובנו היינו בעד להמשיך ולא לעצור.

ואז… ראינו שלט – “תירס עוד 300 מטר”.

כעת כבר ממש שקלנו בחיוב לעצור. הרוב כבר היה בעד. אך אנחנו במהירות של 90 קמ”ש.

ואז!! ראינו שלט – “תירס עוד 200 מטר”. הפעם כבר היה מי שהציע לנהג – כדאי שתתחיל להאט כדי שנוכל לעצור ליד ולראות אם לקנות.

אבל אז, אחרי 100 מטר נוספים ראינו שלט מפתיע בטירוף. היה כתוב עליו:
“תירס עוד 100 מטר. עצור, קנה וסע שמח”.

כמו שאולי כבר ניחשת – עצרנו וקנינו. התירס היה טעים ומאוד נהננו בחופשה.

אז איך זה קשור לשיווק ולמכירות?

ביחסי ציבור, קידום ושיווק – חובה לחזור על המסר.

זה צריך לחדור את כל הסחות הדעת, כדי להשיג את תשומת ליבו של מישהו ולגרום לו להתעניין ולבצע פעולה.

אז בפעם הבאה שאתה מתכוון לפרסם משהו, בנה מראש תוכנית של חזרה על המסר. כי אם בפעם הראשונה והשנייה לא הייתה תגובה מספקת, אז כנראה היא תגיע בפעם השלישית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט