המקור לבינוניות מתמשכת

כשאתה מסתכל סביבך, האם יש משהו בחיים או בעסקים, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על הדעת מבחינתך, אבל פשוט ממשיך וממשיך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

עפרון פשוט בחבילה של 12 עולה 45 אגורות.


האם מתקבל על דעתך לשלם 1.8 מיליון ש״ח עבור עפרון?


רוב הסיכויים שלא, נכון?
למה?

כי זה פשוט לא מתקבל על הדעת, נכון?
במילים אחרות, זה לא הגיוני. או כמו שאומרים: זה לא סביר.

המילון מגדיר את המילה ״סביר״ כ״הגיוני ומתקבל על הדעת״.

כלומר, אפשר לומר ״מחיר הרכב הזה סביר״, שמשמעותו: זה מתקבל על הדעת לשלם את המחיר ולקבל תמורתו את הרכב הזה.

או ״במזג אויר גשום שכזה, סביר שהטיול יתבטל.״


כלומר, מתקבל על הדעת שבגשם כזה, לא יהיה טיול. למה?
מפני שהתמורה של טיול עם מזג אויר גשום ולא מתאים אינה הולמת.

אז אלא אם כן יש לך כמה מיליונים או מיליארדים ובא לך לבזבז הרבה מהם, בשווי של 4 מיליון עפרונות, על עפרון אחד,
רוב הסיכויים שזה לא יתקבל על דעתך.

​המקור לבינוניות מתמשכת בחיים

התבונן סביבך ומצא משהו בחייך או בעסקיך, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על דעתך.

מצאת?

  • זה יכול להיות רמת ההכנסה שלך.
​
  • זה יכול להיות רמת הרווחים שנשארים (או לא נשארים לך).
​
  • זה יכול להיות רמת המכירות של אנשי המכירות שלך.
​
  • זה יכול להיות רמת השירות שהעסק שלך מספק.
​
  • זה יכול להיות רמת החיים שלך או כמות הזמן הלא מספקת שאתה מבלה עם המשפחה או עם עצמך ובמקום זה ממשיך להיות עסוק ועסוק ועסוק.

כמה זמן זה כבר כך? שבוע? חודשים? שנים?

אולי זה לא נעים לשמוע, אך האמת היא שהמצב מתמיד כי הוא מתקבל על דעתך.


ייתכן שאינך מסכים עליו, אבל בסופו של דבר, אתה ממשיך להסכים להתמיד איתו.

אם המצב היה לא מתקבל על דעתך בצורה נחרצת והחלטית,
כבר היית עושה משהו בנוגע לכך ופועל לשנות אותו במלוא המרץ.

אם השן קצת כואבת, יש אנשים שיפעלו מייד,
ויש אנשים שיהפכו את כאב השיניים ל״סביר״ – כלומר מתקבל על הדעת לסבול אותו עוד כמה ימים/שבועות/חודשים… 

העיקר להסביר לעצמם למה זה ״סביר״ והגיוני להמשיך לחיות עם הכאב, במקום ללכת עכשיו ולטפל בבעיה.

המקור לבינוניות מתמשכת הוא סבירות והפיכה של המצב הלא רצוי, להגיוני ומתקבל על הדעת כך שאפשר להמשיך איתו רגע אחרי רגע, יום אחרי יום, שנה אחרי שנה.

אל תהיה ״סביר״.

​בוא נראה איך זה עובד במכירות


אנשים שעוסקים במכירות הרבה פעמים מספרים סיפור כזה שיהפוך את מה שלא סביר ל״סביר״ ו״מתקבל הדעת״ ו״הגיוני״.

  • ״הלקוח כבר היה עם צ׳קים ביד לשלם לי, אך לא סגרתי אותו, כי הוא היה צריך לחשוב על זה עוד יום יומיים.״​
  • ״המכירות נמוכות כי… זה ברור כי עכשיו חגים.״ (אם הן נמוכות ועדיין קונים, האמת היא שלא שיווקת וקידמת מספיק כדי למצוא יותר אנשים למכור להם.)​
  • ״הלקוח לא יכול לקבל אותי כי זה ה-15 לחודש, כי זה יום תשלום המע״מ.״ (גם ב-10 לחודש זה היה ״יום תשלום המשכורות״ וב-1 לחודש זה היה ״יום תשלום השכירות״.)

אז למה יש בעלי עסקים שמוכנים לקבל תמורה של מכירות נמוכות מאיש המכירות שלהם?


מפני שהם לא מזהים מה ״סביר״.
ואז הם מחפשים איך להסביר (או להצדיק) ופותחים את הדלת לקבל ״הסברים״,
ואז הם מקבלים או מוצאים או (מספרים לעצמם) סיפור שהופך את המצב ל״מתקבל על הדעת״ או ״הגיוני״.

היזהר מאנשים שש להם ״שיטה״ לטפל במצבים על ידי סיפורים במקום פעולות לשיפור המצב!


אל תסכים לקבל מאיש המכירות שלך, ש״הלקוח לא סגר״. דחוף את אותו איש מכירות לטפל בשלושה לקוחות במקום אחד כדי להגדיל את הסיכויים לסגירה.

הדוגמאות הן אינסופיות.

​אז איך להיפטר מ״סבירות״ ולהיפטר מבינוניות?

קבע פגישת ניתוח עסקי איתי כדי למצוא את שורש הבעיה ולהרכיב תוכנית שסוף סוף תטפל בזה.

בוא ותגלה איך להשיג שליטה מלאה בעסק וברווחים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט