המקור לבינוניות מתמשכת

כשאתה מסתכל סביבך, האם יש משהו בחיים או בעסקים, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על הדעת מבחינתך, אבל פשוט ממשיך וממשיך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

עפרון פשוט בחבילה של 12 עולה 45 אגורות.


האם מתקבל על דעתך לשלם 1.8 מיליון ש״ח עבור עפרון?


רוב הסיכויים שלא, נכון?
למה?

כי זה פשוט לא מתקבל על הדעת, נכון?
במילים אחרות, זה לא הגיוני. או כמו שאומרים: זה לא סביר.

המילון מגדיר את המילה ״סביר״ כ״הגיוני ומתקבל על הדעת״.

כלומר, אפשר לומר ״מחיר הרכב הזה סביר״, שמשמעותו: זה מתקבל על הדעת לשלם את המחיר ולקבל תמורתו את הרכב הזה.

או ״במזג אויר גשום שכזה, סביר שהטיול יתבטל.״


כלומר, מתקבל על הדעת שבגשם כזה, לא יהיה טיול. למה?
מפני שהתמורה של טיול עם מזג אויר גשום ולא מתאים אינה הולמת.

אז אלא אם כן יש לך כמה מיליונים או מיליארדים ובא לך לבזבז הרבה מהם, בשווי של 4 מיליון עפרונות, על עפרון אחד,
רוב הסיכויים שזה לא יתקבל על דעתך.

​המקור לבינוניות מתמשכת בחיים

התבונן סביבך ומצא משהו בחייך או בעסקיך, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על דעתך.

מצאת?

  • זה יכול להיות רמת ההכנסה שלך.
​
  • זה יכול להיות רמת הרווחים שנשארים (או לא נשארים לך).
​
  • זה יכול להיות רמת המכירות של אנשי המכירות שלך.
​
  • זה יכול להיות רמת השירות שהעסק שלך מספק.
​
  • זה יכול להיות רמת החיים שלך או כמות הזמן הלא מספקת שאתה מבלה עם המשפחה או עם עצמך ובמקום זה ממשיך להיות עסוק ועסוק ועסוק.

כמה זמן זה כבר כך? שבוע? חודשים? שנים?

אולי זה לא נעים לשמוע, אך האמת היא שהמצב מתמיד כי הוא מתקבל על דעתך.


ייתכן שאינך מסכים עליו, אבל בסופו של דבר, אתה ממשיך להסכים להתמיד איתו.

אם המצב היה לא מתקבל על דעתך בצורה נחרצת והחלטית,
כבר היית עושה משהו בנוגע לכך ופועל לשנות אותו במלוא המרץ.

אם השן קצת כואבת, יש אנשים שיפעלו מייד,
ויש אנשים שיהפכו את כאב השיניים ל״סביר״ – כלומר מתקבל על הדעת לסבול אותו עוד כמה ימים/שבועות/חודשים… 

העיקר להסביר לעצמם למה זה ״סביר״ והגיוני להמשיך לחיות עם הכאב, במקום ללכת עכשיו ולטפל בבעיה.

המקור לבינוניות מתמשכת הוא סבירות והפיכה של המצב הלא רצוי, להגיוני ומתקבל על הדעת כך שאפשר להמשיך איתו רגע אחרי רגע, יום אחרי יום, שנה אחרי שנה.

אל תהיה ״סביר״.

​בוא נראה איך זה עובד במכירות


אנשים שעוסקים במכירות הרבה פעמים מספרים סיפור כזה שיהפוך את מה שלא סביר ל״סביר״ ו״מתקבל הדעת״ ו״הגיוני״.

  • ״הלקוח כבר היה עם צ׳קים ביד לשלם לי, אך לא סגרתי אותו, כי הוא היה צריך לחשוב על זה עוד יום יומיים.״​
  • ״המכירות נמוכות כי… זה ברור כי עכשיו חגים.״ (אם הן נמוכות ועדיין קונים, האמת היא שלא שיווקת וקידמת מספיק כדי למצוא יותר אנשים למכור להם.)​
  • ״הלקוח לא יכול לקבל אותי כי זה ה-15 לחודש, כי זה יום תשלום המע״מ.״ (גם ב-10 לחודש זה היה ״יום תשלום המשכורות״ וב-1 לחודש זה היה ״יום תשלום השכירות״.)

אז למה יש בעלי עסקים שמוכנים לקבל תמורה של מכירות נמוכות מאיש המכירות שלהם?


מפני שהם לא מזהים מה ״סביר״.
ואז הם מחפשים איך להסביר (או להצדיק) ופותחים את הדלת לקבל ״הסברים״,
ואז הם מקבלים או מוצאים או (מספרים לעצמם) סיפור שהופך את המצב ל״מתקבל על הדעת״ או ״הגיוני״.

היזהר מאנשים שש להם ״שיטה״ לטפל במצבים על ידי סיפורים במקום פעולות לשיפור המצב!


אל תסכים לקבל מאיש המכירות שלך, ש״הלקוח לא סגר״. דחוף את אותו איש מכירות לטפל בשלושה לקוחות במקום אחד כדי להגדיל את הסיכויים לסגירה.

הדוגמאות הן אינסופיות.

​אז איך להיפטר מ״סבירות״ ולהיפטר מבינוניות?

קבע פגישת ניתוח עסקי איתי כדי למצוא את שורש הבעיה ולהרכיב תוכנית שסוף סוף תטפל בזה.

בוא ותגלה איך להשיג שליטה מלאה בעסק וברווחים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט