איך להימנע מגיוס כוח אדם שיאכזב אותך?
גיוס עובד לא מתאים יכול להביא לבעיות רבות: מפספוסים בעבודה ובזבוז זמן יקר ועד לאכזבות אישיות. אז איך באמת נמנעים מגיוס כוח אדם כושל?
איזה מהדברים הבאים שם אותך על הקרקע היציבה ביותר בעת גיוס אדם חדש לתפקיד? (נשתמש בתפקיד היפותטי של שזירת פרחים)
- לאדם יש תעודה בשזירת פרחים
- לאדם יש ניסיון בשזירת פרחים
- לאדם יש תואר בשזירת פרחים
- יש לך ניסיון אישי בעבודה עם אותו אדם
- לאדם יש המלצות
התשובה הנכונה היא תשובה מספר 4. אופציות אחרות במקרים רבים מובילות לאכזבות ולאיבוד זמן יקר.
מנהל שמסכים לקבל את הרעיון שאם לאדם יש תעודה, תואר, המלצות, או אפילו ״ניסיון״ מוצהר ב-״שזירת פרחים״, ולכן מייד אפשר לבטוח בו שישזור פרחים, צפוי למצוא את עצמו בבעיה.
אבל איך אפשר לדעת איך זה לעבוד עם מישהו, אם עוד לא החלטת אם לקבל אותו לעבודה?
עבודה מיידית
קודם כל, חשוב מאוד להבין ולזכור, קורות החיים הן רק מסמך. הן לא האדם עצמו.
מה שכדאי, צריך ומומלץ לעשות זה לקחת את האדם על תנאי, ולהכין תכנית הכשרה מדויקת. מה לומדים בשעה הראשונה, ואיך מתרגמים את זה לעבודה מיידית. לפעמים צריך להיות יצירתי בכך, אך למי שכבר עשה את זה מספר פעמים, זו פעולה טבעית מאוד.
במקום לבלות בהיכרות נרחבת עם כל עובדי הארגון, היעד הראשון לעובד חדש, הוא לבדוק את היכולת שלו לתפקד תחת המנהל האחראי שלו. רק לאחר שיש תפקוד, יציבות ומערכת יחסים בסיסית שנראה שיש מקום לפתח אותה – אפשר להשקיע בעוד הכשרה.
הפעולה הזו חוסכת הרבה שברון לב, ומעמידה גם את המנהל וגם את המגויס בעמדה הרבה יותר יציבה ובעלת ערך לעסק.
מחפש עזרה בארגון העסק כדי להצליח? גלה מהן נקודות התורפה שעוצרות את העסק.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
סיפור הצלחה מסדנה
״אין ספק שסדנת היעילות עוזרת ופותחת את הראש ומועילה לא רק לשיטות ניהול רק בעבודה אלא גם בחיים עצמם עם סרטונים והסברים לגבי סיטואציות אמיתיות מהחיים. אשמח לממש את מה שלמדתי מהרגע שאצא מהחדר. תודה עפר 🙂 ״
✍🏼 ע.פ. בעל עסק
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״