איך להימנע מגיוס כוח אדם שיאכזב אותך?

גיוס עובד לא מתאים יכול להביא לבעיות רבות: מפספוסים בעבודה ובזבוז זמן יקר ועד לאכזבות אישיות. אז איך באמת נמנעים מגיוס כוח אדם כושל?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איזה מהדברים הבאים שם אותך על הקרקע היציבה ביותר בעת גיוס אדם חדש לתפקיד? (נשתמש בתפקיד היפותטי של שזירת פרחים)

  1. לאדם יש תעודה בשזירת פרחים
  2. לאדם יש ניסיון בשזירת פרחים
  3. לאדם יש תואר בשזירת פרחים
  4. יש לך ניסיון אישי בעבודה עם אותו אדם
  5. לאדם יש המלצות

התשובה הנכונה היא תשובה מספר 4. אופציות אחרות במקרים רבים מובילות לאכזבות ולאיבוד זמן יקר. 

מנהל שמסכים לקבל את הרעיון שאם לאדם יש תעודה, תואר, המלצות, או אפילו ״ניסיון״ מוצהר ב-״שזירת פרחים״, ולכן מייד אפשר לבטוח בו שישזור פרחים, צפוי למצוא את עצמו בבעיה.

אבל איך אפשר לדעת איך זה לעבוד עם מישהו, אם עוד לא החלטת אם לקבל אותו לעבודה?

עבודה מיידית

קודם כל, חשוב מאוד להבין ולזכור, קורות החיים הן רק מסמך. הן לא האדם עצמו.

מה שכדאי, צריך ומומלץ לעשות זה לקחת את האדם על תנאי, ולהכין תכנית הכשרה מדויקת. מה לומדים בשעה הראשונה, ואיך מתרגמים את זה לעבודה מיידית. לפעמים צריך להיות יצירתי בכך, אך למי שכבר עשה את זה מספר פעמים, זו פעולה טבעית מאוד.

במקום לבלות בהיכרות נרחבת עם כל עובדי הארגון, היעד הראשון לעובד חדש, הוא לבדוק את היכולת שלו לתפקד תחת המנהל האחראי שלו. רק לאחר שיש תפקוד, יציבות ומערכת יחסים בסיסית שנראה שיש מקום לפתח אותה – אפשר להשקיע בעוד הכשרה.

הפעולה הזו חוסכת הרבה שברון לב, ומעמידה גם את המנהל וגם את המגויס בעמדה הרבה יותר יציבה ובעלת ערך לעסק.​

מחפש עזרה בארגון העסק כדי להצליח? גלה מהן נקודות התורפה שעוצרות את העסק.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנה

״אין ספק שסדנת היעילות עוזרת ופותחת את הראש ומועילה לא רק לשיטות ניהול רק בעבודה אלא גם בחיים עצמם עם סרטונים והסברים לגבי סיטואציות אמיתיות מהחיים. אשמח לממש את מה שלמדתי מהרגע שאצא מהחדר. תודה עפר 🙂 ״

✍🏼 ע.פ. בעל עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט