מה גורם להפסדים גדולים במכירות?

בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מצאתי שיש דבר אחד נסתר ואכזרי שגורם לאנשי מכירות לאבד עסקאות רבות.

לא רק איש המכירות כאן הוא הקורבן של הפסד המכירה, אלא גם הלקוח (שמפסיד מוצר טוב), וגם הבעלים של העסק.

לכן כדאי להבין מהו הדבר הזה ואיך למגר אותו.

הציפייה לכישלון

מסתבר שהציפייה לכישלון היא גורם מרכזי של מכירות ועלולה לגרום לכישלון עוד לפני שהמכירה החלה.

קרה לך פעם שהיית צריך לקבל את הסכמתו של מישהו או של לקוח, ואמרת לעצמך “נו…. הוא בטח לא יסכים“. או “הוא בטח ידחה אותי ואת ההצעה שלי“?

אם כן, אז ההיסוס הזה כבר היה קיים עוד לפני שתקשרת אל האדם האחר.

כלומר הוא התרחש בראש שלך עוד לפני שההצעה ראתה את אוויר העולם.

יתכן שההיסוס “מתבסס” על משהו שקרה בעבר או על “תחושה” של חוסר ביטחון. אך זו בדיוק הנקודה. זה קרה בעבר ואין לכך שום קשר לדבר הזה שהולך לקרות עכשיו. או אם זו הרגשה, זכור שזו רק הרגשה ולא יותר מכך.

השקט הפנימי של איש המכירות

חלק מתרגול מקצועי של אנשי מכירות הוא להגביר את היכולת לנתק את המאורעות והחוויות השליליות שהתרחשו בעבר ולהיות מסוגל לפעול בזמן הווה, כלומר באותו רגע שאתה מול האדם האחר ומתקשר איתו.

אנשים מרגישים אצלך היסוס כאשר הוא קיים אצלך, גם אם אתה לא מביע אותו במילים. אני בטוח שראית את התופעה הזו והרגשת אותה כאשר עמד מולך אדם לא החלטי. אפילו אם הספק היה “קל”, עדיין אפשר היה להרגיש אותו.

האם אפשר לטפל בתופעה באופן עצמאי?

יש בהחלט משהו שאפשר לעשות.

לפני כניסה לשיחת מכירה, עליך לשאול את עצמך שתי שאלות ולענות עליהן בצורה מוחלטת:

  1. “האם אני סגור לגמרי על כך שאני הולך לעזור לאדם הזה שאני הולך למכור לו, ואעשה את כל מה שאני יכול כדי לעזור לו להשיג את הדבר המתאים שיעזור לו?”

    אם התשובה היא אחרת מאשר “כן מוחלט!“, כדאי שתברר עם עצמך, מה לא סגור לך?

    במילים אחרות, לגבי מה יש לך ספק או שיקול כלשהו שגורם לך להיות חסר ביטחון?

    יש לך היסוס לגבי המוצר או השירות שלך?

    יש נתון שבלעדיו, אתה או הלקוח שלך תכנסו לספקות או חוסר החלטה?

    הרבה פעמים מספיק רק לראות שחסר נתון מסוים, והביטחון חוזר מיד.
  2. אם אתה בוודאות מוחלטת שאתה הולך לעזור לאדם, אך עדיין יש ספקות או היסוסים, אז יש לכתוב שיקולים על דף. (לא בעל-פה. זה פשוט לא עובד אותו הדבר.)

    הכוונה היא לכתוב את כל “הסיבות” לכאורה, שיגרמו לכך שהמכירה תיכשל.

    כמו למשל:

    הוא יגיד לי שזה יקר.”

    הוא ידחה את ההצעה שלי ויגיד לי שאני לא מבין על מה אני מדבר וזה יגרום לי להרגיש רע.”

    או “אני לא רוצה שבכלל מישהו יגיד לי שהוא לא רוצה אותי.”

    אחרי שתרשום את כל הרעיונות הללו שמסתובבים לך בראש, תעבור אחד אחד ותראה אם זה מחסום אמיתי, או פשוט תחושות שנובעות מניסיונות לא מוצלחים שהיו לך בעבר כאיש מכירות או כלקוח, או ששמעת עליהן מאיפשהו.

    ברוב המקרים, אם תעשה את הצעד הזה כמו שצריך, השיקולים יעופו וגם ההיסוסים יעלמו.

בסוף התהליך, אפשר לקרוע את הדף ולזרוק את החתיכות לפח – שם מקומן.

אם אתה צריך עזרה אני כאן.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

איך כישלונות העבר יכולים לעצור אותך היום…

אני לא מתקשר שוב!

כיצד להיפטר מתחושת חוסר הצלחה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, אנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט