ייעוץ עסקי אפקטיבי חייב לעשות שלושה דברים
תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
ייעוץ עסקי שעושה את העבודה לא קורה במקרה, הוא בנוי משלושה שלבים מדויקים:
- לאבחן נכון
בלי אבחנה מדויקת, אתה מנסה לפתור את הבעיה הלא נכונה.
תחשוב שלמישהו יש קוץ ברגל וכדי לטפל בו הוא הולך לקבל עיסוי בגב ולשתות תה חם. כמה זה הולך לעזור? לא הרבה. וסיכוי טוב שזה בפועל יזיק כי זה מביא את האדם להתייאש לגבי הרעיון שבכלל קיים פתרון אפשרי. הוא הרי כבר ניסה דברים והם לא עבדו… - קודם כל לפתור את הבעיה הכי דחופה, מיידית ומסכנת
אתה לא יושב ומתכנן מוצר חדש להוסיף למלאי אם אין לך איך לשלם משכורות.
קודם תחזיר את השקט: תזרים, זמן ויציבות.
בלי זה, לשום תוכנית אסטרטגית לא יהיה מספיק זמן וסיכוי לעבוד. זו עזרה ראשונה.
החולה אולי צריך קיבוע לעצם שבורה, או פיזיותרפיה של מספר חודשים, אבל אם לא קודם כל תעצור את הדימום לא תהיה לך אפשרות להגיע לדברים האלה. - לבנות גשר מלא בין המצב הנוכחי למצב הרצוי
אחרי שהמצב התייצב והבעיה הדחופה נפתרה, חשוב לא לעצור את המומנטום.
עכשיו הזמן לבנות סיסטם לטווח ארוך באמצעות ליווי, הכשרה וייעוץ. המטרה היא לתת כלים, מערכות ותהליכים שממשיכים לעבוד, דואגים לסדר בעסק, מגדילים באופן קבוע את הרווחים, ומשחררים את בעל העסק מעומס מיותר.
איך עובדת אצלנו באקספדיטור תוכנית ייעוץ?
בכל פעם מתמקדים בתחום אחר בעסק (למשל תזרים, מכירות, התארגנות, כוח אדם או שיווק).
בכל תחום עוברים שלושה שלבים ברורים:
1. חקירה עסקית: ניתוח המצב הקיים, הצבת מטרות, מציאת צוואר הבקבוק והרכבת תוכנית עבודה שמנצלת באופן אסטרטגי את המשאבים הקיימים.
2. עזרה ראשונה: כדי לטפל במה שצריך נקודתית וליצור שקט עבור העסק (ובעל העסק) שיאפשר להתפנות לשאר התוכניות.
3. ליווי, הכשרה וייעוץ להשגת מטרות העסק הגדולות: אחרי שהמצב התייצב, מתחילים את העבודה העמוקה יותר. ליווי רציף, למידה ויישום של כלים לשיפור קבוע ושדרוג העסק.
הרבה יועצים מתמחים רק בתחום אחד, למשל רק פיננסים או רק שיווק.
העניין הוא שארגון מורכב מכל חלקיו ואלה חייבים לפעול בתיאום.
בוא נניח שהמכירות צונחות. הפתרון המיידי שקופץ לראש? לייעל את תהליך המכירה.
אבל מה אם הבעיה האמיתית היא ששירות הלקוחות גרוע? או שהתפעול לא עומד בזמנים?
לכן אם תלך על לתקן רק את המכירות לעולם לא תצליח לפתור את הבעיה.
זה כמו כאב שמקרין:
הכאב מורגש ברגל, אבל המקור בכלל בחוליה בגב.
חייבים לטפל במקור ולא בסימפטום.
אנחנו יודעים שזה יכול להיות “כאב שמקרין”, ולכן מבצעים חקירה עסקית מדויקת לאיתור המקור האמיתי לבעיה.
כך אנחנו בודקים את כל הפקטורים, לא רק את מה שנראה בעין.
יש דברים שאי אפשר לראות כשאתה “בתוך זה”
חשוב לציין שאנחנו לא קופצים למסקנות ולא מקבלים כמובן מאליו מה שאנשים בתוך העסק חושבים שהוא הבעיה.
בהרבה מקרים צריך מישהו מבחוץ, שיודע מה לחפש ושיראה את המצב במלואו בלי הנחות מוקדמות ובלי רגש שעלול לעוות את התמונה.
כך כל איזור וחלק בעסק יכול לעבור שדרוג לרמה שאתה באמת מרוצה ממנה, שעובדת בשבילך, ושלא עושה לך יותר בלאגן וצרות.
מה לגבי אחריות?
אנחנו מציעים אחריות מלאה להחזר כספי מלא למשך 14 יום, כדי לעודד את המיועץ להתחיל לצרוך את הייעוץ באופן מיידי ולהפיק כמה שיותר על ההתחלה.
למה אנחנו עושים את זה?
כי אנחנו יודעים שהערך האמיתי של הייעוץ מתחיל להיות מורגש רק כשבאמת מתחילים לעבוד. לא כשחושבים על זה, לא כשמתלבטים, אלא כשמגיעים לתובנות חדשות ומיישמים.
אם זה נשמע לך מעניין, מוזמן לענות על השאלון ולקבוע פגישת ייעוץ.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״












