האם המידע שלך שמור כמו שצריך?

בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

העסק של א. הותקף על ידי וירוס.

תוך יום אחד, 5 מחשבים עיקריים בעסק הפכו להיות ערימת מתכת וכל המידע התאדה.

מה אפשר לעשות כדי לצמצם נזק של כשל במערכות מידע?

טיפול

הנזק מתקרית כזו עלול לעיתים להגיע לנזקים שקשה אפילו לאמוד: כל המידע השיווקי, כל המידע על הזדמנויות עסקיות, מסמכים שקשורים למכירות ונתונים רבים נוספים שקשה היה אפילו לשחזר איזה מידע היה שם.

בגדול קח בחשבון שבין אם בכוונת זדון או כתוצאה מכשל מערכתי, יום אחד המערכות עלולות להיות לא זמינות. וזה קורה בדיוק כאשר צריך את המחשבים ואת הנתונים שבהם.

נקודות שיש לבדוק בנוגע למערכות המידע בעסק:

  1. אחראי אבטחת מידע.

    בכל עסק יש למנות אחראי אבטחת מידע.

    על אחראי אבטחת המידע לתעד הכנסת כל מערכת חדשה כגון: מערכות דיוור אלקטרוני, מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM), מערכות מעקב אחר סטטיסטיקות, מערכות הנה”ח וכו׳.

    אחראי אבטחת המידע, צריך לבדוק בצורה יזומה, פעם בשבועיים, שכל המערכות מתוחזקות, שמורות, וסיסמאות הגישה אליהן מופיעים אצלו.

  2. אבטחת סיסמאות גישה.

    יש להחזיק במקום מאובטח רשימה של כל משתמשי הגישה והסיסמאות שלהם, עם ציון ברור באיזה מערכת מדובר.

    הערך לגרוע ביותר. ייתכן שברגע האמת, תצטרך את סיסמת הגישה והעובד המחזיק בה לא יהיה זמין עבורך. בין אם בחופשה רגילה או בחופשה לפני סיום העבודה, או במקרים אחרים כבר שנתיים אחרי שעזב.

    לכן אל תהיה תלוי בכך שהעובד יודע את הסיסמה ואתה לא.

  3. ביצוע גיבוי מקוון (online).

    ישנם הרבה פתרונות גיבוי. למשל חברות שמספקות גיבוי דרך ענן שמתבצע פעם ביממה עבור מערכות קריטיות.

    כלומר במקרה אסון, אפשר לשחזר קובץ מגיבוי יום האתמול.

    היתרון בגיבוי מבוסס שירותי ענן הוא שאם לדוגמה המשרד נשרף כליל, שירותי הענן מספקים שכבת הגנה נוספת, שכן הנתונים מאוחסנים במרכזי נתונים מרוחקים ואפשר לשחזר אותם ולהמשיך לעבוד.

  4. ביצוע לא מקוון (offline).

    פעם בשבוע, יש להגדיר מדיניות גיבויים שדואגת לגבוי כל התוכן הקריטי של המשרד למדיה לא מקוונת. זה יכול להיות דיסק שמגבים אליו ואפשר לאחר מכן לנתק אותו. הכלל הוא שאפשר לאחסן את המדיה של הגיבוי פיזית במקום אחר, למשל באתרים או כספות ייעודיות לאבטחת מידע או בבית של הבעלים.

    היתרון כאן הוא שאם למשל וירוס מתקיף את רשת המחשוב, ומערכת הגיבוי ממשיכה לעבוד, תוכן הגיבוי עצמו עלול להפוך להיות מזוהם ולא שמיש. עם גיבוי לא מקוון, קיימת דרך נוספת לחזור לאחור לפני שהמידע עצמו נפגע.

  5. רשימות אנשי קשר.

    הנכס החשוב ביותר של עסק לצד עובדיו, הוא רשימת הלקוחות והנמענים של העסק.

    בפועל הרשימות קיימות במגוון מאגרים, כולל טלפונים ניידים, מחשבים, ומערכות מרכזיות.

    באקספדיטור אנחנו משתמשים במערכת CRM המחוברת ל-Outlook, ומשם לטלפון הנייד. כך שאם אני מוסיף איש קשר באחת המערכות, המידע משתכפל.

    אם מחר הטלפון הנייד הולך לאיבוד, נגנב או נופל לשירותים (כמו שקרה במספר מקרים לבעלי עסקים שאני מכיר), המידע עדיין שמור ומאובטח וניתן לשחזר אותו בקלות.

זוהי רשימה חלקית שאינה מהווה רשימה מלאה, אך אני מקווה שהיא נותנת לך נקודת מבט על איך לשפר את שרידות העסק שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.
  • ביקשת משהו מהעובדים שלך, קיבלת הנהון ובסוף גילית שזה לא קרה? או שדרשת להגדיל ראש ולהקפיד לכבות אורות ומזגנים, ואז גילית שהמערכות עבדו כל הסופ”ש כאילו אף אחד לא שמע אותך? יעדים לא מתממשים, הוראות לא נאכפות, והרגלים מזיקים ממשיכים לחזור על עצמם? מה שנראה כמו חוסר שיתוף פעולה מצד הצוות, מתגלה לא פעם כתוצאה של הרגלים ודפוסים סמויים שמנהלים גם את העובדים וגם את המנהל עצמו. מה עומד מאחורי התופעה הזו, ואיך אפשר לשבור את הדפוס?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט