מה לעשות עם פיגורים הולכים וגדלים של משימות?

כשבעלים של עסק שמגלגל 20 מיליון ש”ח בשנה מתלונן שהוא “לא מספיק כלום”, משהו לא בסדר. זה לא עניין של עבודה קשה: הוא מגיע ראשון למשרד ויוצא אחרון, אבל הפיגורים רק גדלים. כשחקרתי את המצב, גיליתי משהו מעניין…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוח שלי, בעלים של עסק שמגלגל מעל 20 מיליון ש”ח בשנה, התלונן שהוא לא מספיק כלום ויש הרבה משימות תקועות.

מבדיקה קצרה התברר שיש לו כמות לא מבוטלת של משימות שונות שהתחילו, וטרם הושלמו, וישנן גם משימות שכלל לא התחילו.

לא משנה עד כמה הוא מנסה, משתדל, מגיע מוקדם בבוקר, ויוצא מהמשרד אחרי אחרון העובדים הפיגורים רק הולכים וגדלים.

אני אף פעם לא “מנחש מה הבעיה” או “מנסה את מזלי עם פתרון כזה או אחר ומקווה לטוב”. לכן במקום לתת לו להמשיך להסתובב מתוסכל מהמצב, עשיתי איתו חקירה על מקרה ספציפי, שפתח את הדלת לטיפול ולשיפור.

הבעיה

מנהל בכיר העלה רעיון לגבי שיפור באחד ממוצרי החברה שיצור מאותו מוצר תתי מוצרים קטנים יותר.

הוא ניגש לגרפיקאי הראשי של החברה, תיאר לו את כל הרעיון בעל פה, ושאל אותו מה דעתו.

לאחר ששניהם התדיינו ארוכות, ניגשו השניים למנהלת החשבונות ושאלו אותה מה דעתה והאם המוצר הזה יכול להיות רווחי.

מצידה, היה לה קשה להשיב על השאלה (כי זה בכלל בתחום של מנהל השיווק והמכירות) ומרצון טוב היא החלה לחשב טבלאות על גבי טבלאות.

לבסוף, אחרי עוד 2-3 תחנות כאלה, המנכ”ל הגיע לבעלים של העסק, והציג לו בעל פה את הפתרון.

מרסיס הנתונים, בעל העסק קיבל תחושה של חוסר ביטחון לאשר מהלך כזה, שהוערך בכ-100 אלף ש”ח, וביקש לעצור את הפרויקט כדי שהוא יוכל לחשוב על כך…

ניתוח

אם המנכ”ל היה אוסף את כל הנתונים לחבילת מידע אחת מושלמת, בה הוא היה כולל את כל הפרטים, אז האדם שהיה צריך לאשר את הפרויקט, היה יכול לראות את כל התמונה בדקות ספורות של קריאה נינוחה.

כתיבת ההצעה לפרויקט הייתה מחייבת את יוזם הפרויקט לאסוף את הנתונים, ולנסח על הנייר בדיוק מה הוא רוצה ומה הציפיות מפרויקט כזה. זה גם היה מראה על מקצועיות גבוהה יותר לגבי תכנון הפרויקט ובנוסף מעלה את סיכויי אישור הפרויקט.

אין טעם לשאול את מנהלת החשבונות לגבי ההכנסות הצפויות מפרויקט כזה, מאחר והמידע הזה שייך למנהל השיווק והמכירות, שאמור להכיר מספיק את השוק והנתונים של העסק כדי לדעת לענות על כך.

הנקודה החשובה כאן היא: לעולם אל תסכים לקבל רסיסי מידע במקום את כל התמונה המלאה.

אם הבעלים היה מקבל בקשה מסודרת שכוללת את כל המידע הרלוונטי, הוא היה צריך לעשות דבר אחד בלבד: לאשר אותה, או לדחות אותה.

הפתרון

הפתרון הנכון זול בהרבה מהפתרון השגוי. ובמקרה הזה, הפתרון היה קודם כל להדריך את המעורבים בעניין (ורצוי את הצוות כולו) לגבי מהי תקשורת עסקית יעילה, לתת כמה דוגמאות ולבדוק מהם מספר דוגמאות.

לאחר מכן, לעבור אחד אחד, ולהגדיר יחד עם כל אחד את התפקיד שלו.

לאחר מכן, לבדוק שאין כפילויות ושכל אחד יודע היטב מה התפקיד שלו, והוא או היא גם יודעים מה שייך לכובע שלהם ומה שייך לכובעים של אחרים.

ולאכוף שאין יותר עבודה כפולה או בזבוז זמן בגלל תקשורת לא יעילה ברחבי הארגון.

שיעורי בית

  1. הסתכל על כל מי שפנה אליך בשבוע האחרון מתוך הארגון שלך.

  2. ערוך רשימה של כל מי שתרם לתקשורת לא יעילה, עבודה כפולה או בזבוז זמן. (לדוגמה: ביזבז לך זמן כי סיפק מעט מדי נתונים, וכו׳).

  3. עבור איתו על המאמר הזה, ושאל מה המסקנות שלו ואיך יוכל להאיץ את פעילותו בחברה?

  4. כעת המשך פעם בשבוע לבדוק מי סביבך יוצר בזבוז זמן, עבודה כפולה ותקשורת לא יעילה, ודאג לצמצם אותם בעזרת תיקון הדפוסים האלה.

רוצה לחסוך שעות יקרות ולהפחית פיגורים? בוא נעבוד על זה יחד.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט