אל תפחד להרחיק לקוחות שלא מתאימים לך

יש טעויות בעסק שמרגישים אותן מיד וקל לתקן. ויש טעויות שהן יותר… שקטות. הן לא נראות מסוכנות בהתחלה, אבל לאט לאט שוחקות, עוצרות את ההתפתחות וגורמות לך להרגיש תקוע. בגללן, בעלי עסקים מוצאים את עצמם עובדים קשה יותר, מרוויחים פחות ולא מבינים למה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לא כל לקוח הוא נכס

בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שכל מי שפונה חייב להפוך ללקוח. האינסטינקט הטבעי הוא לא לוותר על אף עסקה. הרי כל הכנסה נחשבת… אבל בפועל, זו אחת הטעויות היקרות ביותר שאפשר לעשות.

לא כל לקוח מתאים לך. למעשה, הלקוחות הלא נכונים עלולים לעלות לך הרבה יותר ממה שהם מכניסים. הם גוזלים זמן, שואבים אנרגיה, פוגעים במצב הרוח, ובסוף גם משאירים טעם מר של תסכול.

אל תעבוד עם כל אחד

אתה לא באמת רוצה “כמה שיותר לקוחות”. אתה רוצה את הלקוחות הנכונים. אלו שמעריכים את מה שאתה נותן, משלמים לך בזמן את מה שבאמת מגיע לך, ומבינים שהשירות שלך שווה את המחיר. לעומתם, לקוחות בעייתיים הופכים לצרה של ממש. בעיות נפוצות כוללות את הנסיבות הבאות…

  • הם מתמקחים על כל שקל…
  • הם לא מעריכים את הערך שאתה מספק…
  • הם צורכים משאבים וזמן בלי פרופורציה
  • הם מתלוננים, גורמים עיכובים תמידיים או גוררים את הגבייה.

ובינתיים, בזמן שאתה מתעסק איתם, אתה מפספס את הלקוחות שאתה באמת רוצה!

הכוח האמיתי הוא לבחור עם מי לעבוד

כוח אמיתי של בעל עסק לא נמדד ביכולת שלו “לסגור עסקה בכל מחיר”, אלא ביכולת לבחור. לדעת להגיד “כן” ללקוח הנכון ו”לא” ללקוח הלא מתאים. 

זה אולי נשמע מפחיד בהתחלה, כי מי רוצה לוותר על עסקה? אבל ברגע שמבינים את המשמעות, זה הופך לאסטרטגיה שמייצרת שקט, חוסן, ורווחיות גבוהה.

מחירי פרימיום מושכים לקוחות טובים יותר

כאן נכנס גם עניין המחירים. כשאתה מתמחר נכון ולא מתפשר על מחירי פרימיום, אתה יכול למשוך לקוחות איכותיים יותר, שמבינים ערך, מכבדים את הגבולות שלך, ונכנסים איתך למערכת יחסים שמבוססת על הערכה הדדית ולא על ויכוחים אינסופיים.

אחת הדרכים לעזור לך להגיע לזה היא למקד את מאמצי השיווק שלך לבעיות יקרות.

לדוגמה, אל תפנה לאנשים שיש להם רק בעיה קטנה וזולה עם שולי רווח נמוכים. תפנה לאנשים שיש להם בעיה גדולה, שמציקה להם, ושיש להם כסף לפתור אותה.

תחשוב: מי הלקוח האידיאלי שלי שיש לו בעיה יקרה שאני יודע לפתור? תבנה את הקידום שלך סביב הבעיה הזאת.

סינון מראש הוא מנגנון הגנה לעסק

רוב בעלי העסקים חושבים ככה:

“אם מישהו פנה אליי אני חייב למכור לו.”

לא! לפעמים הלקוח אינו מתאים לשירות, ואתה צריך להגיד לו “לא”. 

במקום לגלות מאוחר מדי שהלקוח בעייתי, עדיף לסנן מראש. 

הלקוח הלא נכון עולה לך יותר ממה שאתה חושב

לקוחות בעייתיים מקטינים את השורה התחתונה שלך, גובים מחיר רגשי ונפשי, מעמיסים עליך ועל הצוות, גורמים לשחיקה מיותרת, ומסיטים את תשומת הלב מהדברים שבאמת מקדמים אותך קדימה.

לכן, אל תפחד להציב גבולות ברורים. סנן, בחר, ורכז את האנרגיה שלך בלקוחות שאתה באמת רוצה לעבוד איתם.

אם נמאס לך לבזבז זמן ואנרגיה על לקוחות שלא מתאימים לך, מלא שאלון קצר וקבע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום כדי שנוציא אותך המצב הזה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט