כל קמפיין כושל מתחיל מהנחה שגויה

שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

דיוק שווה כסף, במיוחד כשמדובר בפרסום

האם מנהל הקמפיינים או מנהל השיווק שלך מדבר ישירות עם הלקוחות, או שהוא מסתפק רק בעבודה מרחוק, מול המקלדת והמסך?

אחראי שיווק שלא מהסס להרים טלפון ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, לשאול אותם שאלות ולהבין מה הם באמת צריכים הוא נכס אמיתי לעסק. אם הוא לא עושה זאת, הוא כמו שף שלא טועם את האוכל שהוא מבשל.

הנתונים רק מראים מה קרה, הלקוח יכול להסביר למה

בשיווק, לא מספיק להסתכל על נתונים ולשנות בהתאם לקליקים וסטטיסטיקות. צריך גם לשמוע את הקול האנושי של הלקוחות, להבין מה הם באמת רוצים, מה מבלבל אותם ומה מונע מהם לרכוש.

למה זה כל כך חשוב?

חידוד המסרים:

שיחה עם לקוח יכולה לחשוף שהקופירייטינג שלך מושך קהל לא מתאים, או שההצעה שלך לא מובנת מספיק. זו הדרך הטובה ביותר להבין אם הבעיה היא במסר, בקהל, או במשהו אחר לגמרי. 

כך אפשר לגלות האם הפרסום שלך מושך את הקהל הלא נכון? האם הטקסטים אינם מדויקים? האם יש התנגדויות שחוזרות שוב ושוב וזקוקות למענה ברור?

הבנה עמוקה של הלקוח:

הלקוח עצמו יכול לדבר בצורה כנה על הצרכים, החששות וההסתייגויות שלו. ואלו דברים שלא בהכרח עולים מתוך הנתונים היבשים והסטטיסטיקות. ההבנה הזו יכולה להיות ההבדל בין קמפיין בינוני לבין הצלחה גדולה.

יצירת רעיונות חדשים:

מתוך שיחה פתוחה וכנה יכולים לעלות רעיונות מפתיעים לפרסומים, קמפיינים ואפילו שירותים ומוצרים חדשים לחלוטין.

הבאת ערך אמיתי:

הקמפיין שלך לא נועד “רק למכור”, אלא לעזור. רק דרך שיחה עם הלקוח אפשר להבין מה באמת יעזור לו ומה מפריע לו לקבל ממך את השירות הטוב ביותר.

אז מה כדאי לעשות?

לא לחשוש להרים טלפון. לא כ”מחלקת מכירות”, אלא כחלק מבדיקה של השוק.

בנוסף, אם למחלקת המכירות יש שיחות מכירה מוקלטות (וכדאי מאוד שיהיו), האזנה להן תיתן למחלקת השיווק תובנות זהב: איך הלידים מגיבים, אילו שאלות הם שואלים, מה מבלבל אותם ומה גורם להם להתלהב או לסגת.

רוצה למכור יותר? דבר עם מי שלא קנה

אל תבדוק רק מה עבד, דבר גם עם לקוחות שלא נסגרו ושאל למה זה לא עבד. למעשה, זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להבין לעומק למה הם לא סגרו עסקה.

אם אתה לא עושה את זה, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.

בשורה התחתונה, קמפיינים נועדו לעזור ללקוחות שלך. לכן מי שיכול להגיד לך הכי טוב מה הוא צריך ומה מפריע לו לקבל את השירות שלך הוא הלקוח עצמו!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
  • גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט