כל קמפיין כושל מתחיל מהנחה שגויה
שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
דיוק שווה כסף, במיוחד כשמדובר בפרסום
האם מנהל הקמפיינים או מנהל השיווק שלך מדבר ישירות עם הלקוחות, או שהוא מסתפק רק בעבודה מרחוק, מול המקלדת והמסך?
אחראי שיווק שלא מהסס להרים טלפון ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, לשאול אותם שאלות ולהבין מה הם באמת צריכים הוא נכס אמיתי לעסק. אם הוא לא עושה זאת, הוא כמו שף שלא טועם את האוכל שהוא מבשל.
הנתונים רק מראים מה קרה, הלקוח יכול להסביר למה
בשיווק, לא מספיק להסתכל על נתונים ולשנות בהתאם לקליקים וסטטיסטיקות. צריך גם לשמוע את הקול האנושי של הלקוחות, להבין מה הם באמת רוצים, מה מבלבל אותם ומה מונע מהם לרכוש.
למה זה כל כך חשוב?
חידוד המסרים:
שיחה עם לקוח יכולה לחשוף שהקופירייטינג שלך מושך קהל לא מתאים, או שההצעה שלך לא מובנת מספיק. זו הדרך הטובה ביותר להבין אם הבעיה היא במסר, בקהל, או במשהו אחר לגמרי.
כך אפשר לגלות האם הפרסום שלך מושך את הקהל הלא נכון? האם הטקסטים אינם מדויקים? האם יש התנגדויות שחוזרות שוב ושוב וזקוקות למענה ברור?
הבנה עמוקה של הלקוח:
הלקוח עצמו יכול לדבר בצורה כנה על הצרכים, החששות וההסתייגויות שלו. ואלו דברים שלא בהכרח עולים מתוך הנתונים היבשים והסטטיסטיקות. ההבנה הזו יכולה להיות ההבדל בין קמפיין בינוני לבין הצלחה גדולה.
יצירת רעיונות חדשים:
מתוך שיחה פתוחה וכנה יכולים לעלות רעיונות מפתיעים לפרסומים, קמפיינים ואפילו שירותים ומוצרים חדשים לחלוטין.
הבאת ערך אמיתי:
הקמפיין שלך לא נועד “רק למכור”, אלא לעזור. רק דרך שיחה עם הלקוח אפשר להבין מה באמת יעזור לו ומה מפריע לו לקבל ממך את השירות הטוב ביותר.
אז מה כדאי לעשות?
לא לחשוש להרים טלפון. לא כ”מחלקת מכירות”, אלא כחלק מבדיקה של השוק.
בנוסף, אם למחלקת המכירות יש שיחות מכירה מוקלטות (וכדאי מאוד שיהיו), האזנה להן תיתן למחלקת השיווק תובנות זהב: איך הלידים מגיבים, אילו שאלות הם שואלים, מה מבלבל אותם ומה גורם להם להתלהב או לסגת.
רוצה למכור יותר? דבר עם מי שלא קנה
אל תבדוק רק מה עבד, דבר גם עם לקוחות שלא נסגרו ושאל למה זה לא עבד. למעשה, זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להבין לעומק למה הם לא סגרו עסקה.
אם אתה לא עושה את זה, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
בשורה התחתונה, קמפיינים נועדו לעזור ללקוחות שלך. לכן מי שיכול להגיד לך הכי טוב מה הוא צריך ומה מפריע לו לקבל את השירות שלך הוא הלקוח עצמו!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״