כל עוד אתה שואל ״איך לעמוד בתשלומים״ אתה מפספס את התשובה האמיתית

חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אם כל חודש מחדש אתה שואל את עצמך “איך אני עומד בכל התשלומים?”, אתה שואל את השאלה הלא נכונה

אם אתה מוצא את עצמך בתחילת כל חודש דואג:

  • איך אני אשלם לספקים?
  • איך אני אכסה את המשכורות?
  • איך אני שורד עד שהכסף ייכנס?

אז חשוב להבין:

אין לך בעיית תזרים. מה שיש לך זה בעיית ניהול ומודל עסקי.

התזרים הוא סימפטום, לא הבעיה עצמה. במצב כזה הרבה פעמים תגלה שאתה:

  • או לא מרוויח מספיק פר עסקה
  • או לא שולט בהוצאות שלך
  • או שני הדברים גם יחד

יש פקטורים נוספים במשוואה (כמו לא לדאוג למספיק עסקאות), אבל היום בוא נסתכל על הנקודות הספציפיות האלה קצת יותר לעומק…

1. אתה לא מרוויח מספיק פר עסקה

זה אומר שכל פעם שאתה מוכר לא נשאר לך מספיק כסף אצלך.

יכול להיות שאתה מתמחר נמוך מדי או שהעלות שלך גבוהה מדי (חוסר יעילות שוחק לך את התקציב מבפנים).

לדוגמה, אתה מוכר טיפול ב-200 ₪, אבל אחרי שתשלם על חומרים, שכירות, שיווק וזמן – נשאר לך 20 ₪ ← תמחור נמוך מדי.

דוגמה נוספת: אתה משקיע מאות שקלים על כל ליד, אבל צוות המכירות שלך מגיב לאט מדי, חוזר ללידים אחרי שכבר התקררו, והתוצאה העגומה היא אחוזי סגירה נמוכים מדי וכסף שיורד לטמיון ← חוסר יעילות שמוביל לעלות גבוהה מדי.

בשורה התחתונה התוצאה היא שאתה עובד קשה בשביל כמעט כלום.

2. אתה לא שולט בהוצאות שלך

גם אם אתה מרוויח יפה בכל מכירה זה לא נשאר אם ההוצאות בולעות את הכול.

אם אתה לא יודע בדיוק כמה יוצא ולמה (והרבה בעלי עסקים שהגיעו אלי היו במצב הזה בדיוק) – אתה לא מנהל עסק אלא מדליק מדורה עם שטרות.

3. גם וגם – לא מרוויח מספיק וגם מוציא יותר מדי

זו הנפילה הקלאסית של עסקים רבים: המכירה לא רווחית מספיק וגם ההוצאות לא מנוהלות.

זה אומר שאתה עובד, מתאמץ, ואפילו רואה תנועה בעסק, אבל בסוף כל חודש אתה באותו מצב: בלי אוויר לנשימה.

לדוגמה, אתה מגלגל 200,000 ₪ בחודש, אבל נשאר עם 10,000 ₪ ביד. וזה אחרי 12 שעות ביום, כמעט כל יום.

זה לא עסק, זו מלכודת.


שים לב שכאן אני מדבר על מצב שבו יש פעילות עסקית, המחזורים יפים, אבל התזרים חונק אותך. במילים אחרות: לא מדובר בעסק שאין לו עסקאות, אלא במצב שבו עובדים קשה, ויש הכנסות נאות, אך לא מצליחים לנשום.

זו בעיה של מערכת שמייצרת הכנסות בלי רווחים.

אם אתה לא ישן טוב בלילה למרות שאתה עושה הכל נכון (כביכול), ועדיין כל חודש נראה כמו מלחמה על הישרדות, אז הגיע הזמן להפסיק לשאול “איך אני סוגר את החודש?

ולהתחיל לשאול:

איך אני בונה מערכת שמייצרת רווח יציב, בלי קשר ללחץ, עונה או לקוח ספציפי?

כי אחרת, אתה עלול להגיע לנקודה שממנה כבר אין דרך חזרה…

נקודת השבירה

״אז מה עושים??״

לפני שנים, זו בדיוק השאלה שאני שאלתי את עצמי כששקעתי בבוץ הזה חודש אחרי חודש, עד למצב של עסק שאין לו שום סיכוי בעולם לעמוד בתשלומים. המצב התדרדר כל כך שהאנשים סביבי אפילו התחילו להסביר לי ״שאולי פשיטת רגל היא הפתרון היחיד״.

אבל אני החלטתי שזה לא יקרה במשמרת שלי

הצלחתי לעשות את מה שנראה אז בלתי אפשרי. להפוך את העסק לא רק לרווחי, אלא לכזה שמייצר את ההכנסות הגבוהות ביותר שהיו לי אי פעם, עם רווחיות יציבה ואיזון אמיתי בין עבודה, זמן אישי וזמן עם המשפחה. מה שאפשר לי לא רק לעבוד, אלא גם ממש ליהנות מהחיים.

שנים אחרי, אני שמח מאוד שעשיתי את ההחלטה הזו ושפעלתי בהתאם לשיטה מדויקת שיכולה לקחת כמעט כל עסק ולהביא אותו מכאוס לאימפריה.

אז איך עושים את זה?

בדיוק על זה אנחנו הולכים לדבר בסדנה הקרובה. אני אשמח לראות אותך שם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט