למה אנשים לא קונים ממך?

גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

קרה לך שהרגשת שיש לך מוצר או שירות מעולים, אבל הלקוח שאתה מנסה למכור לו פשוט לא רואה את זה? לא מוכן להשקיע, הולך למתחרים שעושים עבודה פחות טובה, בלי לקלוט מה הוא מפספס כאן?

אם אתה נתקל בזה, סיכוי טוב שאתה מתמקד במה שאתה מציע, ולא במה שהלקוח מרגיש.

ברגע שאתה יודע איך אנשים מחליטים לקנות ומה באמת מניע אותם לומר ״כן״, תהליך המכירה הופך להיות טבעי והרבה יותר אפקטיבי.

בלי כאב אין מכירה

מה לדעתך הרגש החזק ביותר שמניע אנשים ״לרדת מהגדר״ ולעשות מעשה?

ובכן, בהרבה מקרים, הרגש הכי חזק שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הוא כאב.

הרגש השני הכי חזק הוא הנאה.

כשאדם לא מרגיש כאב אמיתי במצב שבו הוא נמצא, אין לו סיבה דחופה לשנות משהו. הוא אולי יתעניין, יחשוב, יהנהן בנימוס, אבל בסוף יישאר לשבת על הגדר ולא יפעל.

אבל כשמשהו כואב לך מספיק – אתה מרגיש שאתה חייב לזוז: לקנות, לשנות, לפתור, להתקדם.

גם הנאה (הרצון להשיג משהו טוב) מניעה אנשים לפעולה. אבל היא בדרך כלל פחות דחופה מכאב.

אנשים נלחמים חזק יותר כדי להפסיק סבל מאשר כדי להשיג הנאה.

בתור דוגמה, תן לי לשאול אותך את השאלה הבאה:

נניח שהראש שלך כואב בצורה בלתי נסבלת, ממש כאילו אלף פטישים דופקים עליו במרץ. ובאותו רגע מוקרן בטלוויזיה סרט שכנראה ייסב לך הנאה.

מה ידרוש את תשומת הלב שלך קודם?

על מה, לדעתך, יש יותר סיכוי שתהיה מוכן להוציא כסף מיידי – על הקלה מהכאב הבלתי נסבל או על סרט כיפי ומהנה?

הנה עוד דוגמה:

  • אם מישהו סתם חולם על גוף חטוב – סיכוי טוב שהוא פשוט ימשיך לחלום.
  • אבל אם הוא מרגיש רע עם עצמו כל פעם שהוא מסתכל במראה, ועוד חודשיים אירוע החתונה שלו – הסיכוי שיירשם לחדר כושר גדל מאוד.

לסיכום:

הכאב יוצר דחיפות לפעול.

הנאה יוצרת משיכה לכיוון הדבר המהנה.

ובהרבה מקרים בלי כאב אין דחף מספיק חזק כדי לגרום לאדם לזוז ולעשות את הצעד הבא.

לכן, כשאתה ניגש לעזור לאדם (ובסופו של דבר, זה בדיוק מה שאיש מכירות טוב עושה: מחבר אדם לפתרון שיכול לשנות לטובה את חייו), אם אתה באמת רוצה לעזור ולא להישאר מישהו שמנפנפים אותו, אתה חייב לגלות מה הכאב שמניע אותו.

אם לא תדע לזהות את הכאב, לא תצליח לעזור לו, ולא תצליח לגרום לו לעזור לעצמו.

רבים מהאנשים שאתה פוגש ירגישו חוסר ביטחון או פחד להתחייב, גם כשהפתרון הנכון עבורם מונח ממש מול העיניים.

אתה יכול להניע אותם להתגבר על הפחד שעוצר אותם מלפעול בכיוון הנכון, בתנאי שתדע מה באמת מניע את מי שעומד מולך. ברוב המקרים זה לא הדבר השטחי הראשון שהוא או היא אומרים…

למשל כשמגיע אלינו מישהו לפגישת ייעוץ עסקי ומתאר את הסיבה להגעה, הוא הרבה פעמים אומר: “אני רוצה להרוויח יותר.”

לכאורה – פשוט וברור, נכון? מי לא רוצה להרוויח יותר?

אבל אם הייתי עוצר כאן ומתייחס רק למה שהוא אמר, רוב הסיכויים שהשיחה הייתה נשארת שטחית, והוא היה ממשיך להסתבך או מוצא סיבה למה לא לפעול עכשיו. (ולכן גם לא מתחיל להרוויח יותר.)

כשאני מקשיב באמת ושואל את השאלות הנכונות, מתגלה שהרצון “להרוויח יותר” הוא רק הכותרת החיצונית.

מאחורי זה מסתתרים דברים שונים שהם הכאב האמיתי, ששונה מאדם לאדם — פחד מקריסה כלכלית, לחץ שהולך ומכרסם יום אחרי יום, תחושת כישלון שחלחלה לכל תחומי החיים, כולל למשפחה ולזוגיות (דוגמאות אמיתיות שנתקלתי בהן).

ופה מגיע ההבדל.

הפתרון שאני מציג הוא לא עוד טיפ לשיפור קטן, אלא דרך מוכחת להציל את העסק שלו, להחזיר לו שליטה, ולהפסיק את ההידרדרות שהוא כבר מרגיש בכל עצמותיו.

עבורו, זאת לא סתם ״עסקת ייעוץ״. זאת נקודת מפנה אמיתית בין המשך דעיכה לבין בניית עתיד חדש.

וברגע שהוא רואה את זה (את הסכנה ואת הדרך לצאת ממנה) הוא קולט שאין לו באמת ברירה. הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתעלם. וזה מזל גדול בשבילו שהוא מבין את זה עכשיו, כי באותו רגע הוא חסך מעצמו את כל הבלאגן והכאב שהיו מחכים לו בהמשך. הרי לבעיות שלא מטפלים בהן יש להן נטייה חזקה להחמיר

וככה, עם השנים, הצלחתי להציל לא מעט עסקים מקריסה. והאמת? לא רק עסקים, גם משפחות שלמות חזרו לחייך, להירגע, ולחיות כמו שמגיע להן!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט