למה אנשים לא קונים ממך?

גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

קרה לך שהרגשת שיש לך מוצר או שירות מעולים, אבל הלקוח שאתה מנסה למכור לו פשוט לא רואה את זה? לא מוכן להשקיע, הולך למתחרים שעושים עבודה פחות טובה, בלי לקלוט מה הוא מפספס כאן?

אם אתה נתקל בזה, סיכוי טוב שאתה מתמקד במה שאתה מציע, ולא במה שהלקוח מרגיש.

ברגע שאתה יודע איך אנשים מחליטים לקנות ומה באמת מניע אותם לומר ״כן״, תהליך המכירה הופך להיות טבעי והרבה יותר אפקטיבי.

בלי כאב אין מכירה

מה לדעתך הרגש החזק ביותר שמניע אנשים ״לרדת מהגדר״ ולעשות מעשה?

ובכן, בהרבה מקרים, הרגש הכי חזק שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הוא כאב.

הרגש השני הכי חזק הוא הנאה.

כשאדם לא מרגיש כאב אמיתי במצב שבו הוא נמצא, אין לו סיבה דחופה לשנות משהו. הוא אולי יתעניין, יחשוב, יהנהן בנימוס, אבל בסוף יישאר לשבת על הגדר ולא יפעל.

אבל כשמשהו כואב לך מספיק – אתה מרגיש שאתה חייב לזוז: לקנות, לשנות, לפתור, להתקדם.

גם הנאה (הרצון להשיג משהו טוב) מניעה אנשים לפעולה. אבל היא בדרך כלל פחות דחופה מכאב.

אנשים נלחמים חזק יותר כדי להפסיק סבל מאשר כדי להשיג הנאה.

בתור דוגמה, תן לי לשאול אותך את השאלה הבאה:

נניח שהראש שלך כואב בצורה בלתי נסבלת, ממש כאילו אלף פטישים דופקים עליו במרץ. ובאותו רגע מוקרן בטלוויזיה סרט שכנראה ייסב לך הנאה.

מה ידרוש את תשומת הלב שלך קודם?

על מה, לדעתך, יש יותר סיכוי שתהיה מוכן להוציא כסף מיידי – על הקלה מהכאב הבלתי נסבל או על סרט כיפי ומהנה?

הנה עוד דוגמה:

  • אם מישהו סתם חולם על גוף חטוב – סיכוי טוב שהוא פשוט ימשיך לחלום.
  • אבל אם הוא מרגיש רע עם עצמו כל פעם שהוא מסתכל במראה, ועוד חודשיים אירוע החתונה שלו – הסיכוי שיירשם לחדר כושר גדל מאוד.

לסיכום:

הכאב יוצר דחיפות לפעול.

הנאה יוצרת משיכה לכיוון הדבר המהנה.

ובהרבה מקרים בלי כאב אין דחף מספיק חזק כדי לגרום לאדם לזוז ולעשות את הצעד הבא.

לכן, כשאתה ניגש לעזור לאדם (ובסופו של דבר, זה בדיוק מה שאיש מכירות טוב עושה: מחבר אדם לפתרון שיכול לשנות לטובה את חייו), אם אתה באמת רוצה לעזור ולא להישאר מישהו שמנפנפים אותו, אתה חייב לגלות מה הכאב שמניע אותו.

אם לא תדע לזהות את הכאב, לא תצליח לעזור לו, ולא תצליח לגרום לו לעזור לעצמו.

רבים מהאנשים שאתה פוגש ירגישו חוסר ביטחון או פחד להתחייב, גם כשהפתרון הנכון עבורם מונח ממש מול העיניים.

אתה יכול להניע אותם להתגבר על הפחד שעוצר אותם מלפעול בכיוון הנכון, בתנאי שתדע מה באמת מניע את מי שעומד מולך. ברוב המקרים זה לא הדבר השטחי הראשון שהוא או היא אומרים…

למשל כשמגיע אלינו מישהו לפגישת ייעוץ עסקי ומתאר את הסיבה להגעה, הוא הרבה פעמים אומר: “אני רוצה להרוויח יותר.”

לכאורה – פשוט וברור, נכון? מי לא רוצה להרוויח יותר?

אבל אם הייתי עוצר כאן ומתייחס רק למה שהוא אמר, רוב הסיכויים שהשיחה הייתה נשארת שטחית, והוא היה ממשיך להסתבך או מוצא סיבה למה לא לפעול עכשיו. (ולכן גם לא מתחיל להרוויח יותר.)

כשאני מקשיב באמת ושואל את השאלות הנכונות, מתגלה שהרצון “להרוויח יותר” הוא רק הכותרת החיצונית.

מאחורי זה מסתתרים דברים שונים שהם הכאב האמיתי, ששונה מאדם לאדם — פחד מקריסה כלכלית, לחץ שהולך ומכרסם יום אחרי יום, תחושת כישלון שחלחלה לכל תחומי החיים, כולל למשפחה ולזוגיות (דוגמאות אמיתיות שנתקלתי בהן).

ופה מגיע ההבדל.

הפתרון שאני מציג הוא לא עוד טיפ לשיפור קטן, אלא דרך מוכחת להציל את העסק שלו, להחזיר לו שליטה, ולהפסיק את ההידרדרות שהוא כבר מרגיש בכל עצמותיו.

עבורו, זאת לא סתם ״עסקת ייעוץ״. זאת נקודת מפנה אמיתית בין המשך דעיכה לבין בניית עתיד חדש.

וברגע שהוא רואה את זה (את הסכנה ואת הדרך לצאת ממנה) הוא קולט שאין לו באמת ברירה. הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתעלם. וזה מזל גדול בשבילו שהוא מבין את זה עכשיו, כי באותו רגע הוא חסך מעצמו את כל הבלאגן והכאב שהיו מחכים לו בהמשך. הרי לבעיות שלא מטפלים בהן יש להן נטייה חזקה להחמיר

וככה, עם השנים, הצלחתי להציל לא מעט עסקים מקריסה. והאמת? לא רק עסקים, גם משפחות שלמות חזרו לחייך, להירגע, ולחיות כמו שמגיע להן!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט