שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא או להיתקע בצד הדרך, מחכה לגרר

יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כמה שווה לך כל לקוח (ולמה זה הדבר הכי חשוב שאתה לא מודד)

רוב בעלי העסקים עסוקים כל הזמן בשאלה:
איך אני מביא עוד לקוחות?

זו שאלה חשובה, אבל יש שאלה אחת שצריך לשאול קודם:
כמה שווה לי כל לקוח?

אם אתה לא יודע את המספר הזה, אתה לא באמת יכול לדעת:

  • כמה לשלם על פרסום?
  • כמה אתה מרוויח באמת?
  • והאם העסק שלך יכול לגדול בלי לקרוס?

אז בוא נעבור על זה צעד אחר צעד…

כמה שווה לך כל לקוח?

כשאני אומר “כמה שווה לקוח”, אני מתכוון לסכום הכסף שלקוח ממוצע מכניס לך לאורך הזמן שהוא נשאר לקוח.

 אם לקוח קונה ממך פעם אחת ומכניס 400 ש”ח – אז הוא שווה לך 400 ש”ח.

אבל אם הוא קונה כל חודש, במשך שנה, וכל קנייה שווה 400 ש”ח – אז הוא שווה 4,800 ש”ח.

במילים פשוטות: השווי של לקוח = סכום הרכישות הכולל שהוא עושה אצלך.

למה זה כל כך חשוב?

כי אם אתה יודע שלקוח שווה לך למשל 2,000 ש”ח בממוצע, אז אתה יכול להחליט כמה משתלם לך להשקיע בשיווק כדי להביא אותו.

אם עולה לך 500 ש”ח לגייס לקוח כזה – אתה מרוויח.

אבל אם הוא שווה רק 300 ש”ח, ואתה משקיע עליו 500 ש״ח – אתה מפסיד, גם אם המכירות “נראות טוב”.


במילים אחרות, ברגע שאתה יודע כמה שווה לך לקוח אתה יכול:

  • לחשב בדיוק כמה שווה לך להשקיע בפרסום
  • לזהות אם העסק גדל או מדשדש
  • לבדוק אם אתה צריך לשפר את המוצר או השירות (אם לקוחות עוזבים מהר)

לדוגמה:

נניח שגילית שלקוח שווה לך 8,000 ש”ח, אבל אתה מצליח לגייס אותו רק ב-300 ש”ח, אתה במצב מצוין.

אבל אם אתה משקיע בפרסום 1,000 ש”ח על מנת לקבל לקוח ששווה רק 500, משהו פה ממש לא עובד.

לכן לדעת כמה שווה לך לקוח זה לא עניין אופציונלי. זה הבסיס לכל החלטה עסקית. אם אתה לא יודע את המספר הזה אתה מנהל את העסק על עיוור!

מהמספר שקיבלת אתה גם יכול להבין מה תקרת ההכנסה האפשרית של העסק, ומה המגבלות שצריך לשבור כדי לצמוח.

נניח שאתה מוכר ל-10 לקוחות בחודש, כל אחד ב-5,000 ש”ח, ויש לך נטישה של 20%. אז אתה צפוי להגיע לתקרה ספציפית של הכנסות בחודש. וזהו. עד שלא תשנה משהו – מחיר, כמות מכירות, או אחוז נטישה – לא תגדל.

אז מה כדאי לעשות?

מתוך שלושת המשתנים, מה לדעתך הכי משתלם לעשות?

  1. לעלות מחירים
  2. למכור יותר
  3. להוריד שיעור נטישה

התשובה הנכונה היא תשובה מספר 3. בדרך כלל הכי קל והכי רווחי להוריד את שיעור הנטישה – כלומר, לשפר את השירות, החוויה או התוצאה שהלקוח מקבל.

לדוגמה: אם תוריד את שיעור הנטישה מ-20% ל-10%, אתה יכול להכפיל את ההכנסה בלי להוציא שקל נוסף על פרסום!

להוריד שיעור נטישה משמעו לגרום ללקוחות להישאר יותר זמן ולהמשיך לשלם לך חודש אחרי חודש, בלי עלויות שיווק נוספות.

זה נעשה בכך שמשפרים את החוויה שלהם, נותנים להם יותר ערך, דואגים להיות זמינים, פותרים בעיות מהר.

ופה לב העניין: לקוח שכבר אצלך — לא עולה לך עוד כסף. הוא כבר בפנים. כל חודש נוסף שהוא נשאר זה רווח כמעט נקי.

לסיכום

כדי שהעסק שלך יצליח כלכלית עליך ליצור ערך נטו גדול יותר מכל מאמץ שאתה משקיע.

לגייס לקוח חדש עולה כסף ומאמץ רבים יחסית.

להעלות מחיר דורש סיכון ואולי פגיעה במכירות.

לעומת זאת, לשפר את שביעות הרצון והחוויה של לקוח קיים זו פעולה עם עלות יחסית נמוכה ותשואה גבוהה מאוד.

מה אתה אומר – שווה לנסות?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט