הכלא השקוף: עובד כדי להיות חופשי, אבל מרגיש לכוד בעסק

חולם על חופש? להיות הבוס של עצמך? לקבוע את הלו”ז שלך? אז איך זה שדווקא כשפותחים עסק כדי להשיג את החופש הזה, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בתוך כלא בלתי נראה, כזה שקשה מאוד לצאת ממנו? עובדים יותר שעות, מתרוצצים בלי סוף, הטלפון לא מפסיק לצלצל, המיילים מצטברים, והמחשבות על העסק לא נותנות מנוחה אפילו בלילה. במקום עסק שמעניק חופש, קיבלנו עסק שגוזל כל טיפת זמן ואנרגיה. מה עושים?! יש דרך החוצה. היא מתחילה בזיהוי המלכודות שאנחנו טומנים לעצמנו – אלה שמשאירות אותנו תקועים במעגל בלתי נגמר של לחץ ומתח. ברגע שמבינים איך להשתחרר מהן, אפשר סוף סוף להפוך את העסק למנוע שמייצר חופש אמיתי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

נכון שהתחלת את העסק כי רצית חופש?

  • חופש לבחור איך נראה היום שלך
  • חופש להרוויח כמה שאתה באמת שווה
  • חופש להיות עם המשפחה שלך מתי שאתה רוצה

אז איך קרה שבמקום חופש, העסק הפך להיות עול שאתה לא מצליח להניח?

  • אם לא תהיה בעסק – דברים יתפרקו.
  • קשה לך לסמוך על אחרים, אז אתה עושה הכל לבד.
  • אין רגע שקט, גם כשאתה בבית, הראש תקוע בעבודה.

כדי לצאת מהלופ, צריך לשנות את הדרך שבה אתה מנהל את העסק שלך. וכדי לעשות את זה, אתה קודם כל חייב לשנות את הדרך שבה אתה חושב.

למה העסק שלך תקוע? כנראה שזה אתה, לא הכלכלה

קל להאשים את השוק, המתחרים או הנסיבות. אבל האמת היא שברוב המקרים, הגורם שמעכב את העסק נמצא מבפנים – בדרך שבה אנחנו חושבים, מקבלים החלטות ומתנהלים.

במילים פשוטות, זה מתחיל ונגמר ביכולת הניהול של בעל העסק. הבעיה? רובנו לא באמת למדנו איך לנהל עסק בצורה נכונה. לא לימדו אותנו מהן הטעויות שחייבים להימנע מהן, איך להבחין בין מה שקריטי לצמיחה לבין מה שסתם שורף זמן, ואיך להפוך עסק לרווחי בצורה יציבה.

וכאן בדיוק מתחילה הבעיה. שגיאה אחת (או יותר) בדרך שבה אתה מנהל את העסק עלולה לגרום לו להיתקע, או אפילו להיסגר.

בוא נסתכל על כמה מהטעויות הנפוצות. אלה ששמות לך מקלות מעצבנים במיוחד בגלגלים ומונעות ממך להגיע למקום שאתה באמת רוצה להיות בו.

שורף זמן על מה שלא מזיז אותך קדימה?

בוא נגיד שאתה רוצה להגדיל את הרווחים שלך. אבל במקום לעבוד על אסטרטגיה שתמשוך לקוחות/פרויקטים גדולים, אתה מתעסק כל היום במשימות וטרדות יומיומיות, שאולי חוסכות כסף או מכניסות קצת, אבל לא מייצרות שינוי אמיתי בחשבון הבנק (או באיכות החיים).

הצלחה מגיעה כשאתה מתמקד בעשייה שמקדמת למטרה שהחלטת עליה. אם אתה מבזבז זמן על משימות לא קריטיות במקום להתמקד בצמיחה, זה בעצם מכשול שאתה שם לעצמך.

האם אתה יודע להגיד:

איזה משימות בעסק שלך מייצרות הכי הרבה רווח? (לעומת אלה שפשוט ממלאות לך את היום.)

על מה אתה מתעכב שוב ושוב, למרות שזה לא באמת מזיז את העסק קדימה?

אם היית יכול להתמקד רק בשלושה דברים בעסק ועדיין להרוויח 80% מההכנסה – מה הם היו?

פעולות סותרות

האם יצא לך לדבר עם מישהו שחוזר ואומר שהוא רוצה להצליח, אבל בפועל עושה דברים שסותרים את זה?

למשל, רוצה חופש כלכלי, אבל דוחה למידת דברים חדשים או מפחד להשקיע כסף בפיתוח העסק. 

רוצה יותר עסקאות, אבל נרתע ממכירות, ונמנע מלהרים טלפון אחרי שליחת הצעת מחיר (מחכה שהלקוח ייזום את השיחה).

רוצה צמיחה משמעותית, אבל נשאר באותן שיטות עבודה, ומחפש פתרונות קסם כמו “עוד קמפיין בפייסבוק” במקום להכניס שיטת ניהול שעובדת, לטיפול מערכתי.

בשורה התחתונה, רוצה להרגיש אחרת? תעשה משהו אחרת.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט