עובד מהבוקר עד הלילה אבל הרווח לא משקף את זה?

רוב בעלי העסקים עובדים המון. הם מתרוצצים בין משימות, עונים ללקוחות, מתעסקים בניירת, רודפים אחרי תשלומים… ובסוף החודש, כשהם מסתכלים על המספרים, הם מגלים שהרווח לא משקף את המאמץ שהושקע. מה אם הבעיה היא לא שאתה לא עובד מספיק קשה – אלא שאתה עובד קשה בכיוון הלא נכון? אולי אתה מבזבז שעות על לקוחות שלא באמת משתלמים? אולי המחירים שלך נמוכים מדי? אולי אתה פשוט מתמקד במשימות שאתה מרגיש בנוח לעשות, במקום באלה שבאמת מניעות את הגלגלים קדימה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

נניח שאתה נוהג באוטו בדרך חשוכה. פתאום, הרכב מתחיל לסטות, משהו לא מרגיש חלק… אתה יוצא לבדוק ומגלה תקר בגלגל. עכשיו דמיין שהתגובה שלך היא להאיץ יותר חזק, כדי לפצות על הבעיה.

נשמע מטורף, נכון?

אבל זה בדיוק מה שבעלי עסקים עושים כל הזמן.

נמצאים במאבק יומיומי, עובדים עד מאוחר, מנסים לעשות “עוד קצת” כדי לצאת מהלחץ – ובמקום להשתפר, פשוט נשרפים.

למה יותר מאמץ לא שווה יותר רווחים?

לכולנו יש את הדמות בראש של בעל העסק הסופר חרוץ – ההוא שמתעורר מוקדם בבוקר, רץ מפגישה לפגישה, כותב לעצמו רשימות, שורף לילות מול המחשב… אבל איכשהו, תמיד מרגיש שהוא לא באמת מתקדם לשום מקום.

בעלי עסקים שנופלים למלכודת הזו חושבים:

“אני צריך לעבוד קשה יותר!” – אבל האמת? יש מקרים שבהם זה כמו לתת גז עם גלגל מפונצ’ר.
“אני פשוט צריך להביא יותר לקוחות!” – אבל בפועל, העסק שלהם לא מסוגל לשרת יותר לקוחות כמו שצריך.
“זה השוק אשם, התקופה קשה, הלקוחות לא מבינים!” – אבל אז מסתכלים מסביב ורואים אחרים מצליחים באותו תחום.

אז איפה בעצם הבעיה האמיתית?

הפנצ’ר שאתה לא רואה – הוא זה שתוקע אותך

ב-99% מהמקרים, המחסום האמיתי לא נמצא בשוק, לא בלקוחות, וגם לא במוצר עצמו. הוא בתוך העסק שלך, ולפעמים – בתוך הראש שלך.

זה יכול להיות:

בזבוז זמן על משימות שלא באמת מקדמות את העסק – אתה עובד, אבל לא בכיוון הנכון.

התנהלות פיננסית לא נכונה – העסק רווחי, אבל איכשהו אין מספיק כסף בקופה.

מחירים לא ריאליים – אם אתה עובד יותר מדי על עסקאות לא משתלמות, אתה מרגיש עסוק אבל לא מתקדם.

התרכזות במה שקל לעשות, במקום במה שצריך לעשות – לכל אחד יש דברים שהוא אוהב לעשות ועושה בקלות, ומשימות שהוא יעשה הכול (במודע או שלא במודע) לא להתקרב אליהן. אבל מה לעשות שלפעמים דווקא המשימות שממש, אבל ממש לא בא לך עליהן הן אלה שיקפיצו את העסק שלך למדרגה הבאה?

בקיצור, במקרים רבים הבעיה היא לא שאתה לא עובד קשה מספיק – אלא שאתה עובד קשה על הדברים הלא נכונים.

הנה מספר דוגמאות:

מהן שלוש המשימות בעסק שלך שמביאות את ההכנסה הכי גבוהה? – אם אתה לא יודע לענות מיד, אתה כנראה משקיע זמן בדברים הלא נכונים.

אם היית יכול לשכפל לקוח אחד – איזה לקוח זה היה? – רוב בעלי העסקים עסוקים בלהביא “עוד לקוחות”, במקום להבין איזה לקוחות באמת רווחיים להם.

האם אתה באמת מנהל את העסק, או שהוא מנהל אותך? – אם אתה עובד 12 שעות, משלם לכולם ובקושי נשאר לך, כנראה שהשליטה בעסק לא באמת בידיים שלך.

אז איך מתקנים את הפנצ’ר?

הפתרון לא דורש שתשקיע יותר שעות, אלא שתשנה את הכיוון ותמצא באיזה ״גלגל״ הפנצ׳ר שלך.

לא חייבים לעבוד בפרך כדי להרוויח יותר. אבל זה כן קריטי לאתר במדויק איפה הנקודה שהכי משתלם להשקיע בה כרגע, בנקודה הזו בזמן.

ההבדל בין עסק שמדשדש לעסק שמרוויח בענק – הוא היכולת להתמקד בדברים הנכונים, ולא רק לעבוד קשה.

אז לפני שאתה ממשיך לרוץ על אוטומט – תעצור רגע.

תן לעצמך שעה אחת כדי לקבל זווית חדשה על העסק שלך. הצטרף לוובינר הקרוב שלנו לבעלי עסקים, שבו נדבר על איך לגלות את הנקודה בעסק שלך שמייצרת הכי הרבה רווח – ולהשקיע בה במקום להתפזר. המטרה היא לזהות פעולות שמביאות תוצאות מהירות, ולהפסיק לבזבז זמן על מה שלא שווה שתתעסק בו.

לחץ כאן לשריין את מקומך בוובינר הקרוב >>

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט