איך בנינו עבור בית תוכנה מכונת שיווק אוטומטית

נשמע כמו חלום? גלה איך הפכנו את זה למציאות.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

דניאל, אחד מלקוחות הייעוץ שלנו ובעלים של בית תוכנה, קיבל יום אחד בקשה בלתי צפויה:

“האם תוכל לעזור ולראות איך לשפר קצת התוכנה שאחד המורים שלנו בנה לתיאום שעות הוראה פרטנית?”

על הקו, הייתה אחראית מרכז העצמה בבית הספר במרכז הארץ…

מי היה מאמין שזה יכול להיות כל כך מסובך?

משרד החינוך יצא לפני מספר שנים ברפורמה שבליבה רעיון חכם: בואו ננצל שעות נוכחות פנויות של מורים כדי לתת שעות הוראה פרטניות עם יחס אישי לתלמידים.

דבר אחד מרכזי חמק מעיני המתכננים, והוא איך לתאם שעות הוראה פרטניות בין מאסה של מאות תלמידים, לבין צוות של כעשרות מורים?!

ובכן, בית התוכנה ניגש לעבודה והביא לתוצאה המדהימה הבאה:

  • לפני השימוש בתוכנה, בית הספר היה מגיע למקסימום של 30 שעות הוראה פרטניות שסופקו לתלמידים.

  • באותו בית ספר, עם שימוש בתוכנה הגיעו להישג מרשים של 300 שעות הוראה פרטניות בשבוע – פי 10!

כעת, עם מוצר כל כך מוצלח, נקראנו לטפל בבעיה חדשה: יש מוצר מעולה, אך איך גורמים לכל המנהלים לרצות את התוכנה, לרכוש אותה ולהטמיע אותה על מנת לעזור לכמה שיותר תלמידים?

מוצר שמוכר את עצמו

כאן אנחנו נכנסנו לתמונה, ובנינו מכונת שיווק אסטרטגית שגורמת לבתי ספר לפנות מיוזמתם אל בית התוכנה ולהתעניין במוצר, במקום שבית התוכנה ירדוף בעצמו אחרי לקוחות פוטנציאליים. במובן מסוים בית התוכנה קיבל “איש מכירות מושלם” – מערכת הפועלת באופן אוטומטי, מייצרת פניות איכותיות וחוסכת משאבים יקרים של צוות השיווק והמכירות.

השגנו זאת באמצעות השלבים הבאים:

  1. מיפוי קהל היעד המדויק: הגדרנו את הפרופיל של מנהל בית הספר האידיאלי שירצה את התוכנה. לטובת העניין ראיינו מספר מנהלי בתי ספר בעזרת שיטת שיווק מתקדמת וסקרים ממוקדים. מתוך 5,500 בתי ספר בארץ, התמקדנו באסטרטגיית חדירה לשוק מול 423 בתי ספרים בלבד בשלב הראשון.

  2. הרכבת המסר המדויק הנכון: על סמך הראיונות שביצענו, הרכבנו ספר שישמש כ״מגנט לידים״. הספר עצמו מציג את הבעיה והפתרון, ומלמד דברים שעוזרים לפורר ולהמיס את כל התנגדויות המכירה הידועות לנו. למעשה יצרנו את מדריך המכירות האולטמטיבי המשמש כאיש מכירות מדרגה ראשונה.

  3. בחירת ערוצי הפצה אופטימליים: מאחר והקהל הוא מדוייק מספיק ומהווה קבוצה של פחות מ-500 איש, ערוץ התקשורת הראשוני הוא באמצעות מכתבים של דואר ישראל. המכתב מעורר רצון וסקרנות. כל הנוסחים כתובים מראש על ידי קופירייטר מקצועי, כך שאין צורך בהתעסקות נוספת – הכול מוכן ומדויק.

  4. קידום הדרגתי מהתעניינות לרכישה: המתעניינים מורידים את המדריך הדיגיטלי ונכנסים למערכת תקשורת אוטומטית שמספקת תוכן רלוונטי בתדירות גבוהה.

  5. מעבר משלב ההתעניינות לשלב הפעולה: מי שהצלחנו לעניין, ״מרים את ידו״ ומבקש הדגמה של 30 דקות בעזרת מנגנון פשוט ונגיש 24 שעות ביממה.

  6. אסטרטגיית שימור ארוכת טווח: לאחר רכישת המנוי השנתי לבית הספר, הלקוחות הללו נכנסים לתוכנית שימור לקוחות. כך השקעה בהתחלה מתורגמת להכנסה שנתית שוטפת משנה לשנה.

כל המכונה השיווקית הזו, מתופעלת על ידי אדם אחד במספר שעות בודדות בכל שבוע. עד כה, כבר החלה זרימה של מתעניינים, שתורגמו לשיחות הדגמה ורכישות.

מכונת השיווק עובדת עבורך – גם כשאתה ישן

נשמע לך כמו שיטת שיווק מעניינת? רוצה גם אתה מכונת שיווק אפקטיבית שעובדת בתור ״איש מכירות מושלם״ גם כשאתה ישן? צור קשר ונשמח לבדוק איך נוכל לעזור לך להשיג את זה.

ודרך אגב, אם יש לך ילדים בבית ספר שיש בו שעות הוראה פרטניות, ועדיין לא משתמשים בפתרון המדהים הזה של דניאל, הנה הקישור להורדת המדריך בחינם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט