​בתקופה הזאת לא קונים?

בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

סדנה לבעלי עסקים: תכנון אסטרטגי לשנת 2026 📈
יום רביעי הקרוב, 24 בדצמבר 2025 בתל אביב

  • “יש לי רעיונות מעולים, אבל הם נשארים בראש ולא הופכים למציאות”
  • “אני עובד כל כך קשה, אבל המספרים לא משתנים”
  • “כל שנה אני מבטיח לעצמי שהשנה הזו תהיה אחרת, ובסוף אותה תוצאה”

השנה אתה מפסיק לרדוף אחרי הזנב של עצמך והופך את המטרות שלך למציאות!

ידוע שלכל עסק תקופות חזקות וחלשות. וגם למערכת הכלכלית עצמה השפעות שונות, כמו שלצערנו אפשר לראות גם עכשיו.

אחד התפקידים שלי כיועץ עסקי, הוא להראות לבעל העסק שמה שהוא בטוח שלא אפשרי, בעצם אפשרי – להפוך את התקופות החלשות לחזקות, למרות הקשיים.

בתור דוגמה יחסית שגרתית, בואו נסתכל על מצב שקורה הרבה ואף חוזר על עצמו.

במשך השנה יש כמה תקופות בכל עסק שנחשבות לתקופות חלשות. ואם אזרום עם בעל העסק, ואוותר, לא מילאתי את תפקידי כיועץ.

לכל עסק אופי שונה, שמביא איתו התנהגות לקוחות שונה. 

פסח להרבה עסקים הוא התקופה החזקה בשנה. אך יש בעלי עסקים שפוחדים מפסח כמו מעשרת המכות. 

בעל עסק שליוויתי מתחום אספקת חומרי גלם לתעשית המזון הסביר לי ש״אין מה לעשות ובפסח חלש״. יועץ עסקי שנכנע לשיקולים של בעל העסק, יכול ללכת הביתה. לי זה לא נראה רעיון טוב. אז התיישבנו והכנו תוכנית מדויקת לטיפול.

​מה עשינו

התחלנו לשווק בכמויות. במקום לוותר מראש, מצאנו כל ערוץ אפשרי, ושיווקנו דרכו. כשראינו שזה לא מספיק, בדקנו שווקים חדשים ובפעם הראשונה פנינו לשוק הקמעונאי – לבעלי חנויות ולא רק לחברות גדולות.

​תוצאות

הפסח באותה שנה עבר בהכנסות כל חודש מקביל משנים קודמות ועבר הרבה חודשים טובים אחרים בשנה.                 

​מסקנות והמלצות 

  • שיווק היא פעולה תמידית, מתמשכת וחשובה להצלחת (והישרדות) העסק.
  • שום סיבה שנראית הגיונית ונכונה, אסור לה שתעצור פעולות שיווק.
  • לא משנה מה הנתונים והמצב, תמיד אפשר לעשות משהו כדי לשפר.

אם נתקלת בבעיה בעסק שנראה שאין לה פתרון מיידי, פנה אלי ונמצא את הפתרון ביחד.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת שיווק יעיל יד ביד

הסמינר נתן לי תובנות בנושא שיווק.
דרכי פעולה, תקשורת מול לקוח.
כלים לתקשורת בונה ואפקטיבית מול לקוח.
הבנת חשיבות הסקרים כתהליך תקשורת מול לקוחות.
קליטת המסר שלהם והכנת כפתור שיווק.
האווירה האוכל וההדרכה היו מעולים, תודה!

✍🏼 
נ.ס. מנכ”ל ובעלים של חברה בתחום האינטגרציה של מערכות מידע ובקרה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משפט שכל בעל עסק אמר לפחות פעם אחת: “בשבוע הבא אני מתחיל ברצינות”. השבוע הבא הזה הוא מקום קסום. שם יש זמן, שם יש אנרגיה, ושם סוף סוף דברים קורים. הבעיה מתחילה כשהוא אף פעם לא מגיע… יש פער מוזר בין מה שאנחנו בטוחים שאנחנו עושים לבין מה שאנחנו באמת עושים. ולעיתים, הפער הזה מספיק גדול כדי שעסק יישאר תקוע שנים.
  • תענה לעצמך בכנות: יש משהו בעסק שאתה נמנע ממנו? כן/לא. אתה יודע מה צריך לעשות? כן/לא. אתה יודע את זה כבר יותר מחודש? כן/לא. אתה עדיין לא עושה את זה? כן/לא. אם ענית “כן” על כל 4 השאלות, המאמר הזה בשבילך.
  • יש משפט ישן שאומר “פחות זה יותר”. רוב האנשים שומעים אותו, מהנהנים בהסכמה, ואז מיד מוסיפים עוד משהו לרשימת המשימות שלהם. מסתבר שזו לא סתם אירוניה, זו תופעה אנושית מתועדת, ופרופסור אחד החליט להוכיח אותה במחקריו. אז הפתרון הכי טוב לבעיה שכרגע מטרידה אותך? כנראה שהוא כבר שם. אתה פשוט צריך לגלות מה להסיר…
  • חשבת שהאצלת סמכויות זה למצוא מישהו שיעשה את העבודה במקומך? נשמע הגיוני, אבל רחוק מהמציאות… רוב בעלי העסקים שמתלוננים ש”אי אפשר לסמוך על אף אחד” עושים בדיוק את אותן טעויות, ואפילו לא יודעים שהם עושים אותן… אז בוא נבדוק למה הצוות שלך עדיין תלוי בך כאילו אתה שקע חשמל והם מטענים של אייפון עם 2% סוללה.
  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט