האם אתה עובד על הדבר הנכון?

איך להימנע מלהשקיע את האנרגיה שלך במקומות הלא נכונים, ולהתחיל להתמקד במה שבאמת יביא את ההתקדמות שאתה מחפש בעסק שלך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

העבודה קשה, אבל איפה התוצאות?

אני בטוח שאתה מתאמץ ועובד קשה יום-יום. אבל מה לעשות שלפעמים נראה שכל המאמץ הזה לא מוביל לשינוי המיוחל? ​​זה יכול להיות מתסכל ומעיק, במיוחד כשאתה רואה שההשקעה לא מחזירה את עצמה.​

כואב לראות איך הזמן והמשאבים (שאפשר היה להשקיע במשפחה, בחברים, בעצמך), מתבזבזים ונעלמים. 

אין לי ספק שחשוב לך לקדם את העסק שלך. אך האם אתה עובד על הדבר הנכון?

לעבוד על מה שחשוב ולא לבזבז זמן על השאר

כאן נכנס הנושא של ​חשיבות העבודה על הדבר הנכון.

​לפעמים הבעיה היא לא כמה קשה אתה עובד, אלא על מה אתה עובד.

דוגמאות:

בעל עסק שמשקיע זמן רב בפעילות שיווקית לא ממוקדת
בעל עסק בילה שעות רבות על פרסומים ברשתות חברתיות, מתוך אמונה שזה מה שיגדיל לו את ההכנסות. למרות ההשקעה הרבה, הוא לא ראה תוצאות. כשנכנס יועץ עסקי לתמונה, הוא גילה שהבעיה היא לא במספר הפוסטים, אלא בעובדה שהקהל שהוא מנסה לפנות אליו אינו נכון. לאחר מיקוד מאמצי השיווק לקהל יעד מדויק יותר, ההכנסות מתחילות לעלות.

יזם טכנולוגי שלא מתמקד במוצר הנכון
יזם בתחום הטכנולוגיה פיתח פיצ’ר חדש למוצר שהוא חשב שהלקוחות יאהבו, והקדיש לו חודשים של עבודה. בסופו של דבר, כשהפיצ’ר הושק, הלקוחות התעלמו וזה לא הוביל לרכישות. הבעיה היתה שהוא לא בילה מספיק זמן בבדיקה של הצרכים האמיתיים של הלקוחות לפני הפיתוח. כשהוא התחיל להשקיע במחקר משתמשים, הוא הבין אילו תכונות באמת יעזרו למשתמשי הקצה – ומאז פיתוח המוצר הרבה יותר יעיל.

בחן תוצאות בפועל

בחן נתונים והישגים קודמים – זה נשמע מאוד אנליטי, אבל זהו בעצם אחד הכלים הפשוטים והאפקטיביים ביותר שיכולים לעזור לך להבין מה באמת עובד בעסק שלך ומה סתם מבזבז לך זמן.

הכוונה היא לבחון את התוצאות בפועל. למשל, אילו פעילויות הביאו את ההכנסות הגבוהות ביותר? מי היו הלקוחות שהפכו ללקוחות נאמנים ומה גרם להם לבחור בך? מה היו ערוצי השיווק שהביאו הכי הרבה פניות איכותיות? אם אין לך את התשובות לשאלות האלו, אתה עובד “על עיוור”.

כשדברים לא הולכים חלק, ולמרות המאמצים, לא באמת משתפרים, פירושו של דבר שיש משהו שמתפספס. ​חשוב לזהות מה, ולא להתפזר ולשקוע במשימות אחרות.

​הזמן עובר וההזדמנויות חולפות

מהניסיון שלי, רוב העסקים שנמצאים בקשיים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לא עובדים על הדבר הנכון.

לעתים קרובות, אנשים מתפזרים עם תשומת הלב, האנרגיה והמשאבים על בעיות והזדמנויות שהן:

  • פחות קריטיות, או 
  • הסחות דעת מוחלטות

בהחלט חבל להמשיך ולבזבז זמן ומשאבים על דברים שלא עובדים. כל יום שעובר הוא הזדמנות שנעלמת. 

לכן עכשיו הזמן לפעול ולמצוא מהו הדבר הנכון, שקריטי שתעבוד עליו – לאתר אותו במדויק, ולקבל את הכלים לטפל בו מהשורש. אנחנו מתמחים בזיהוי מדויק של הסיבות לתקיעות בעסק שלך ומציעים פתרונות ממוקדים להניע את העסק קדימה. מלא עכשיו את שאלון הניתוח העסקי ושריין זמן לקבלת תוצאות הניתוח.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט