איך כישלונות העבר יכולים לעצור אותך היום…

זהו סיפורו האמיתי של בעל עסק שנמצא בצרות אמיתיות, נלחם באותן בעיות שוב ושוב, אבל כשהגיע הרגע לקבל עזרה – פשוט סירב לשמוע. למה? כישלונות העבר עדיין רדפו אותו, למרות שהפתרון היה ממש מעבר לפינה. איך אפשר לפרוץ את המחסום הזה ולהתמודד עם הקשיים בצורה חכמה יותר?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

​אני חייב לספר לך משהו שקרה לי.

​במסגרת פגישות רבות עם בעלי עסקים, ​יצא לי לפגוש בעל עסק שנמצא במצב מיוחד.

למרות שהעסק היה בצרות, ובהחלט היתה נחוצה עזרה מיועץ מקצועי, תחילה בעל העסק התנגד לפגישת היכרות. ​אך לאחר שיחה רצה להיפגש איתי. הרי לא הגיוני שהוא מתנגד לייעוץ שעוד לא בוצע. זה חייב להיות קשור למשהו שקרה בעבר.

כאשר ביררתי איתו את הסיבה האמיתית להתנגדות, ​התברר שבעבר בעל העסק כבר רכש שירות מחברת ייעוץ אחרת.

היועצת בעבר המליצה לו המלצות שנשמעו מאוד מאוד הגיוניות, ​אך למרות שנשמעו טוב היו בכלל לא מעשיות.

למשל, היועצת המליצה שעל המנכ”ל ​לסגור את עצמו בחדר לשעתיים-שלוש בכל יום, ​כדי שיוכל לעבוד ללא הפרעות.

אך בפועל, ה”הפרעות” היו מצבי חירום וסכנות שהמנכ”ל ​טיפל בהם בצורה של כיבוי שרפות.

הסיבה האמיתית למצב לא אותרה ולכן תכנית הפעולה הייתה לא מעשית. כשמטפלים בדבר הלא נכון לא מקבלים את התוצאה שרוצים, נכון?

הדבר הנכון היה לטפל במקור השרפות ​(במקרה שלו ארגון לא נכון של העסק אפשר לכל הבעיות האלה לעלות היישר לטיפול המנכ”ל).

​ואז, כצעד שני, להכשיר את הצוות איך להעביר למנכ”ל תקשורות, ​כדי שיוכל לטפל גם בשוטף וגם בפיתוח עתיד העסק ביעילות.

רק המחשבה על עוד “ייעוץ” הציפה את כל הכישלונות שחווה מהניסיון הקודם עם היועצת בעבר, ​וזה יצר מחסום להיפגש כעת עם יועץ שכן יכול להאיץ את המנכ”ל לעבר המטרות שלו.

ולמה אני מספר לך את כל זה?

בעל עסק שמאתר בהצלחה את המקור לבעיה, ומטפל בה, יוצא מהתקיעות בעסק ומגיע לשיאים חדשים של הצלחה עסקית. בין אם זה יותר לקוחות, יותר הכנסה, או יותר שקט נפשי.

לכן, אם מה שכתבתי מדבר אליך, אני רוצה להזמין אותך לשים בצד את מה שקרה בעבר, עם אנשים אחרים, ובוא נתרכז בהווה. בוא נפגש כעת.

שמי עפר פלאוט ומניסיון של מעל שני עשורים בייעוץ עסקי ​עם אינסוף חברות ובעלי עסקים, אני מציע לך להגיע לפגישת אבחון עסקי, ​שבה נבחן את העסק מכמה זוויות שונות, ללא עלות!

לחץ כאן לתיאום פגישה >>>

​עפר פלאוט
​אקספדיטור מאיץ עסקים​ בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט