איך מגדילים רווחיות? מתחילים למדוד את הדברים הנכונים

איך להבין איפה אתה עומד ולמצוא את הדרך להגדיל את הרווחיות בעסק שלך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ניהול עסק מצליח דורש מעקב מתמיד אחרי הביצועים. אבל האם אתה מודד את הדברים הנכונים?

הנה נקודה למחשבה: רוב בעלי העסקים מתמקדים במכירות והכנסות, אבל לא בהכרח מודדים את היעילות והפרודוקטיביות. לדוגמה, כמה זמן לוקח לך או לעובדים שלך לסיים פרויקט? מה העלות האמיתית של כל פרויקט או מוצר?

הטיפ שלי אליך: תתחיל לעקוב אחר מדדים שלא רק מראים את השורה התחתונה, אלא גם את הדרך אליה.

זה יכול להיות זמן טיפול בלקוח, אחוזי סגירה, או אפילו מספר תלונות לקוח. ברגע שתבין את כל אלו, תוכל לבצע שיפורים משמעותיים ולהגדיל את הרווחיות.

הנה מספר דוגמאות מפורטות:

זמן תגובה ללקוח: כמה זמן לוקח לצוות שלך לחזור ללקוח שפנה אליך. זמן תגובה מהיר משפר את שביעות הרצון ומעלה את הסיכויים לסגירת עסקה.

שביעות רצון לקוחות: ערוך סקרי שביעות רצון באופן קבוע כדי להבין איך הלקוחות שלך חווים את השירות והמוצרים, ואלו שיפורים נדרשים.

אחוזי סגירה: בדוק כמה מהפניות שאתה מקבל הופכות לעסקאות סגורות. מדד זה יכול להצביע על איכות ההצעה שלך ועל אפקטיביות תהליך המכירה.

אחוז ביטולים/החזרות: אם לקוחות מחזירים מוצרים לעיתים קרובות, זה עשוי להצביע על בעיה באיכות המוצר או בהתאמתו לצרכים שלהם.

זמן סיום פרויקט: מעקב אחר הזמן שלוקח להשלים פרויקטים או משימות בתוך הפרויקט יכול לעזור לך לזהות צוואר בקבוק ולשפר את היעילות.

אחוזי תלונות: עקוב אחרי מספר התלונות שמתקבלות מהלקוחות, ושאף להוריד את המדד הזה לאפס על ידי שיפור מתמיד של השירות והמוצר.

יעילות ייצור: כמות המוצרים שהצלחת לייצר בזמן נתון ובאיכות גבוהה.

ועוד כמה נוספים…

אז מה עושים עכשיו?

מגדירים מדדים ברורים ומדויקים לכל תחום בעסק שלך, ומתחילים למדוד אותם על בסיס קבוע. המידע שתאסוף יוביל אותך להחלטות טובות יותר ולשיפור משמעותי בעסק, ומכאן לצמיחה ורווחיות. כדי לעזור לך לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, אני מזמין אותך למלא שאלון ולקבל ניתוח עסקי חינם לעסק שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום… מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מושבתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – הכל התאדה ונעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט