מנסה להרים את העסק והמצב רק מחמיר?

פתרון בעיות בעסק הוא כמו משחק שחמט – הצלחה תלויה בבחירת הצעדים הנכונים וביצועם בסדר המתאים. זיהוי מדויק של הבעיה וטיפול בה בזמן הנכון יכול לחולל שינוי דרמטי בתוצאות העסקיות שלך. במאמר הבא, נסתכל על ההבדל בין בעיות אמיתיות, ל״שיפורים״ מיותרים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

קרה לך שהתפוקה של העובדים היתה נמוכה? או שקיבלת ירידה מדאיגה במכירות?

אתה מרגיש שעשית כל כך הרבה, אבל אין שינוי ואין תזוזה? 

כשמנסים לפתור בעיה בעסק, חשוב לאתר את המקור האמיתי לבעיה ולטפל בנושא בהקדם. וחשוב לא פחות להימנע מלנסות לתקן את הדבר שלא מקולקל – ובכך לגרום לנזק גדול יותר. 

ישנם שלבים שונים לפתרון בעיות, וההצלחה תלויה בבחירת הצעדים הנכונים וביצועם בסדר המתאים.

הנה דוגמה מעשית…

איך זה עובד

נניח שיש לך חנות אונליין למכירת בגדים. 

אתה שם לב לירידה במכירות. היא נמשכת שבוע אחר שבוע, עד שאתה מגיע למצב שבו ההכנסות נמצאות בסכנה ממשית.

אתה בודק את הנתונים, ומגלה שאחוז הלקוחות שהתחילו תהליך רכישה ועזבו באמצע עלה בצורה משמעותית. 

אתה מניח שהבעיה היא בעיצוב האתר. הרי הוא נבנה לפני שנים, והעיצוב לא נראה מספיק מודרני. האתר של המתחרים נראה הרבה יותר מזמין. מה הפלא שלקוחות לא משלימים את תהליך הרכישה ונוטשים?

יאללה, משפצים!

אז אתה מחליט לבצע שיפוץ כולל, ומשקיע ים של כסף בעיצוב חדש ונוצץ ובפיתוח פונקציות משוכללות שלא היו מביישות את אמזון.

עכשיו האתר מעוצב ברמה גבוהה, ויש שפע של אופציות חדשות. אבל מה… אחרי כל ה״שיפוץ״ הזה וההשקעה הכבדה, אתה מגלה שהמכירות לא רק שלא השתפרו, אלא ירדו עוד יותר.

מסתבר שכל הפיצ׳רים החדשים מבלבלים לקוחות, והעיצוב אמנם יפהפה, אבל פחות ידידותי למשתמש… 

הפתרון הנכון מבוסס על שורש הבעיה ולא על ניחושים

אם אתה חכם, אתה תעשה כעת את מה שהיה ראוי לעשות מלכתחילה – תחקור את העניין כדי למצוא: מה היה מקור הירידה? מה התחיל אותה?

כעת מתברר שהבעיה לא הייתה בעיצוב האתר אלא במשהו אחר לגמרי: מישהו שינה בעגלת הקניות שבאתר את ההסבר אודות המשלוח, ועכשיו לא ברור מתי ואיך הבגדים הולכים להגיע, ובאילו תנאים ניתן להחזיר את הרכישה. כתוצאה מכך, לקוחות מבולבלים פשוט מוותרים ועוברים לאתר הבא.

הפתרון הנכון זול בהרבה מהפתרון השגוי

במקום לשדרג את כל האתר (מהלך יקר, ארוך ומורכב), מה שיהיה נכון לעשות הוא קודם כל לזהות את הבעיה האמיתית – את הגורם לכך שלקוחות לא משלימים את הרכישה. 

בדוגמה שתארנו, הפתרון יהיה זול, פשוט ומהיר: להחזיר את הטקסט שעבד אך הוסר.

לעומת זאת, ניסיון “לתקן” את עיצוב האתר (שלא היה ״מקולקל״) במקום לאתר את הבעיה האמיתית, גרם לנזק גדול יותר והחמיר את המצב. 

למה? כי מלכתחילה הלקוחות לא נטשו כי האתר היה מכוער! לכן לעצב אותו מחדש זה לא הצעד הנכון, בסדר הנכון. (כמובן שזה לא אומר שלא כדאי לעשות עיצוב מחדש בזמן אחר.)

זו הסיבה שלקוחות שמקבלים מאיתנו ייעוץ לעתים קרובות מתפלאים מהפתרונות הפשוטים, הלא יקרים, ובעלי ההשפעה המהירה שאנחנו מיישמים. ובעיקר מהתוצאות הפלאיות שלא מאחרות לבוא.

אז איך עושים את זה?

המומחיות שלנו היא לעזור לך, בעל העסק, לזהות את הבעיה האמיתית, ולטפל בה. לא באלף הדברים האחרים שעשויים להסיח את דעתך. אנחנו מתמקדים בזה, כי פעם אחר פעם זה פשוט עובד.

בתור צעד ראשון, אני ממליץ שתירשם לוובינר שלנו לבעלי עסקים כדי ללמוד עוד על הנושא.

בסיום ההרשמה, יופיע שאלון קצר, וכדאי למלא גם אותו. הוא יעזור לנו לתת לך את המידע הרלוונטי ביותר למצב הייחודי של העסק שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפורי הצלחה

״השתתפתי בסמינר רביעי מתוך הסדרה ונורא נהניתי מהידע של עפר ומהאישיות המקסימה שלו.״
✍🏼 ס.א. בעל עסק

״הדבר שהכי אהבתי הוא שהבנתי את הבסיס לתירוצים, לשליטה והייתה הרצאה טובה ומעניינת.״
✍🏼 ל.ג. בעלת עסק

״תודה רבה , היה אחלה, קיבלתי טיפים טובים והתבוננות והסתכלות כללית על אופן העבודה!”
✍🏼 ש.ג. בעלת עסק

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט