בעל העסק בעומס מטורף? הפתרון נמצא קרוב ממה שחושבים

נמאס לך מהעומסים הבלתי נגמרים? מרגיש שאתה טובע בעבודה ואין זמן לפיתוח עתידי? גלה את הטעות הנפוצה שבעלי עסקים רבים עושים במצב כזה, ומהו הפתרון שיכול לתת לך את החופש להתמקד במה שחשוב באמת.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כשהכל תלוי בבעל העסק

תכירו את בעל העסק המצוי. שלושה עובדים, חמישים עובדים – זה לא משנה. עדיין מרבית הפעילות והתפוקה הרווחית האמיתית בעסק תלויה בו עצמו. כל ההצלחה של העסק יושבת על כתפיו.

וזה מוביל לבלגן מוחלט: עומסים שלא נגמרים, מתחים בשמיים, ואין זמן לפיתוח עתידי.

המלכודת המוכרת: לשכור מומחה יקר

במקרים רבים בהם טיפלנו, הנטייה הראשונה של בעל העסק היא…

  • לשכור מומחה בעל ניסיון בתחום המקצועי כדי לתת יותר שירות
  • או לשכור מישהו תותח ומקצוען שיודע למכור כמו בעל העסק

ברוב המקרים, קשה מאוד למלא את המשימה הזו. בנוסף, התקציב עבורה הוא עצום, בעל סיכון גבוה, וההחזר על ההשקעה? אולי אחרי הרבה מאוד זמן.

הפתרון הפשוט: משימות עם ערך גבוה

במקום להעמיס על עצמך את כל המשימות, יש דרך אחרת.

בניתוח ממוקד אפשר למצוא פעולות פשוטות שבעל העסק יכול להסיר מעצמו ולהעביר לכוח אדם עם דרישות בסיסיות יותר.

אלה יכולות להיות לדוגמה משימות אדמיניסטרטיביות שישחררו את בעל העסק לעסוק במה שבאמת חשוב – יצירת הכנסות ופיתוח עתיד העסק.

דוגמה מהחיים בבית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת

דוגמה מושלמת היא בית דפוס בטכנולוגיה מתקדמת שעזרתי לו.

בעל העסק חלם על הגדלת כוח המכירות בעזרת מישהו מקצוען ברמה שלו (ותק של עשרות שנים…).

מרבית המועמדים שהתקרבו לדרישות רצו שכר של 24 אלף ש״ח ומעלה.

השינוי הקטן שעשה את כל ההבדל

במקום זה, שכרנו עוזרת מכירות, שכל תפקידה הראשון היה להוציא מיילים, ולעקוב אחר תסריט שיחה פשוט כדי לאתר לקוחות פוטנציאלים לפגישות היכרות.

תוך שבועיים, מספר פגישות המכירה הוכפל, כאשר העומס ליצירת אותן פגישות ירד מבעל העסק. 

לעיתים נקודת המפנה נמצאת מתחת לאף, אבל מפוספסת…

לפעמים הפתרון לבעיות בעסק הוא פשוט וזול יותר ממה שנדמה, והאמת היא שראיתי את זה בשטח בחלק גדול מהמקרים. סידור וארגון נכון יכולים לחשוף הזדמנויות חדשות להגדלת ההכנסות, ולא פחות חשוב – להגדלת הרוגע והזמן הפנוי של בעל העסק.

במקום לחכות עד שיהיה לך תקציב לשכור עובדים מומחים שאינך יכול להרשות לעצמך, אפשר למצוא פתרון פשוט שיהפוך את החיים ליותר קלים. המקרה לעיל הוא רק דוגמה אחת מיני רבות.

אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואעזור לך בכך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט