איך למנוע את מצב החירום הבא לפני שהוא מתרחש

איך להיות מוכנים לכל מצב שלא יבוא? בוא נסתכל על הכנסת שגרה יומית שתתרום למכירות ותמנע משברים לא צפויים בהכנסות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מבחוץ הכול טוב, מתחת לפני השטח הבעיות מתבשלות

הסיפור שלנו מתחיל בעסק לציוד אלקטרוניקה שנראה על פניו כמוצלח ויציב. אבל כמו שבכביש מהיר יכולים להופיע פקקים משום מקום, כך גם בעסק הזה התחילו לצוץ קשיים.

המצב הידרדר והבעיות הפיננסיות החלו להתגבר.

שני אנשי מכירות בעסק עבדו במרץ, אבל בחודש שלם לפני האבחון העסקי והייעוץ שלנו, הם הצליחו לאסוף רק 5 הזדמנויות מכירה חדשות.

קידום מכירות גם בימים טובים

אז מה היה מקור הבעיה? פשוט מאוד. לא הייתה להם שגרה בדוקה להגדלת המכירות, וגם חסרו להם מיומנויות תקשורת.

והם לא היו היחידים. מרבית העסקים שבדקנו נתקלו באותן בעיות. זה לא שהם לא יכלו להצליח, הם פשוט לא ידעו איך.

כאשר מדברים על קידום מכירות כפעילות יום-יומית, חשוב להבין שמדובר במערכת לקידום מכירות במתכונת קבועה, שמאפשרת לאנשי המכירות לבצע גיוס וטיפול בלידים ומכירות באופן שוטף, ולא רק כשהעבודה מתחילה להיגמר.

כך ניתן לשמור על תהליך מכירות חלק ולדאוג שהעסק ימשיך להתרחב. זאת בניגוד למצב בו הכול מתנהל על מי מנוחות (לכאורה) כשלפתע פתאום לקוחות עוזבים (או לא משלמים), והעסק נאלץ לעבור ממצב של שגרה למצב חירום כמעט בן לילה.

קידום מכירות כדרך שגרה הופך את הפעילות לשוטפת ורציפה, כאשר כל יום כולל פעילות בדוקה שהוכחה כתורמת למכירות. זהו תכנון והוצאה לפועל של מערכת משומנת למדי, שהולכת ומשתפרת עם כל יום שעובר.

בסוף המצב הגיע לנקודת שבירה…

כאמור, העסק לציוד אלקטרוניקה החל לחוות ירידות מתמשכות ברווחים, עם לקוחות שהפסיקו לחזור וסימנים מדאיגים של חוסר יציבות פיננסית.

בעל העסק הבין שמשהו חייב להשתנות ומהר, אחרת הסיכון להפסדים גדולים יותר נעשה יותר ויותר מוחשי. הלחץ גבר ובאותה נקודה קריטית, התקבלה ההחלטה המכרעת – לפנות אלינו. זו הייתה נקודת המפנה.

מה קרה אחרי אבחון עסקי וייעוץ נכון?

ברגע שהבנו את הבעיה, הוצאתי הנחייה פשוטה אך חיונית לאנשי המכירות דרך המנכ״ל. על כל אחד מאנשי המכירות להוציא 53 מיילים אישיים לכל האנשים שהתעניינו ולא סגרו עסקה וללקוחות שלא רכשו ב-6 החודשים האחרונים.

ההנחייה הזו הייתה רק יריית הפתיחה בשגרה החדשה שהטמענו. הצעד הבא והחשוב לא פחות הוא להעניק לאנשי המכירות הכשרה אינטנסיבית וממוקדת במיומנויות תקשורת מתקדמות.

הכשרה זו לא רק משפרת את היכולות שלהם, אלא הופכת אותם למומחים בסגירת עסקאות, וכך ניתן לבצע בעסק את צעדי השדרוג הבאים.

להלן התוצאות הראשוניות שהתקבלו.

כוחה של פעולה ממוקדת לכיוון הנכון

תוך 24 שעות נשלחו 133 מיילים.

12 מתעניינים חזרו.

מתוכם היו שתי עסקאות למימוש מיידי באלפי דולרים.

העסק הזה לא רק שהתחיל לחזור לעצמו, אלא גם עלה על דרך חדשה לגמרי של הצלחה.

איך אתה יכול לשדרג את העסק שלך?

אתה יכול להמשיך כמו שאתה עכשיו, לקוות לטוב ולהתפלל שהמצב הכלכלי לא יחמיר. או שאתה יכול לעשות את הצעד החכם ולפנות אלינו לאבחון עסקי מקיף.

אנחנו נבדוק את העסק שלך, נגלה את נקודות החולשה, ונציע לך שגרות ומיומנויות חדשות כדי להקפיץ את המכירות.

לחץ כאן כדי לענות על מספר שאלות ולקבוע פגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט