הסוד למכירות גבוהות בהשקעה נמוכה

היית רוצה לשלם פי 5 עד פי 33 פחות כדי להשיג אנשים למכור להם?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

טעות אחת שעולה לעסקים ביוקר

קיימת טעות נפוצה שבעלי עסקים רבים עושים, והיא התמקדות במרדף אחר “שיטות חדישות” לגיוס לקוחות חדשים, ללא פעילות שיטתית לשימור לקוחות

לפי מחקרים, עלות רכישת לקוח חדש עולה פי 5 עד פי 33 יותר מאשר עלות מכירה ללקוח ותיק. 

איך שלא תסתכל על זה, זה יקר יותר להשיג לקוח חדש מאשר לשמר לקוח קיים. 

תשתית לשימור לקוחות: הכרח ולא מותרות

בעסק שלא קיימת בו תשתית שפועלת בצורה שגרתית לשמור על קשר עם לקוחות מהעבר יש בזבוז כסף נוראי.  פשוט דמיין שאתה מוציא פי 5 עד פי 33 יותר. זה כמעט נשמע לא ייאמן. המזל הוא שהנתון הזה פועל לטובתך, כי הוא מאפשר הגדלה משמעותית של המכירות – בהשקעה פחותה בהרבה.

שימור לקוחות ומכירה חוזרת ללקוחות קיימים זה לא רק חסכוני, אלא גם יעיל מאוד. לקוחות קיימים מכירים את המוצרים והשירותים שלך, וסביר להניח שהם כבר מרוצים מהם. (ואם לא, כדאי מאוד שתטפל בכך דבר ראשון!)

בנוסף, לקוחות מרוצים גם יביאו איתם לקוחות חדשים באמצעות המלצות מפה לאוזן.

״אין יותר מה להציע ללקוח הזה״? תחשוב שוב

לעיתים בעל העסק מאמין שהוא מיצה את הפוטנציאל מלקוח. 

אך אפילו ללקוחות של הקברן, שמסיימים את דרכם בעולם הזה יש קרובים שיזדקקו לשירותיו. 

מעבר לכך, האמת היא שבעולם העסקי, אין באמת סוף לדרכים בהן אפשר להרחיב ולהעמיק את הקשר עם הלקוחות הקיימים שלך.

גם אם לקוח מסוים כבר רכש את כל המוצרים או השירותים שאתה מציע כרגע, תוכל תמיד להציע לו שירותים נלווים או מוצרים משלימים.

לדוגמה, אם אתה מוכר מוצרים טכנולוגיים, הצע שירותי תמיכה או הרחבת אחריות.

אם אתה עוסק במתן שירותים מקצועיים, תוכל להציע שירותי ייעוץ נוספים, הדרכות מתקדמות, או ליווי אחד על אחד.

תוכל גם להרחיב את ההיצע שלך על ידי פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. ברר לעומק מה הלקוחות שלך צריכים, ואיך אתה יכול לספק להם מענה יעיל לצרכים הללו. אתה יכול לבצע סקרים, לשוחח עם הלקוחות ולהבין מהם האתגרים הנוכחיים שלהם, ואז לפתח פתרונות מתאימים.

עוד דרך להמשיך להציע ללקוחות ערך היא באמצעות שיתופי פעולה עם עסקים אחרים. תוכל להציע ללקוחות שלך מוצרים או שירותים של שותפים עסקיים שלך בתמורה לכך שהם ימליצו על השירותים שלך ללקוחותיהם, או שיתוף פעולה אחר שתסכימו עליו (כגון עמלה).

למשל סוכן נדל״ן יכול לעשות שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע בתחום השיפוץ ועם מעצבי פנים.

לכן שמור על קשר ועניין, והמשך להציע משהו שאנשים יכולים לקנות. 

אינך יודע מתי הלקוח יזדקק לעזרתך, או מתי הוא יפנה אליך מישהו אחר שמחפש את עזרתך. 

דאג להישאר אצלו בראש בצורה חיובית. 

שיטות לשמירה על קשר

מכתב יום הולדת שמח, או ברכת שנה טובה פעם בשנה הם רעיונות יפים אך רחוקים מהתדירות הנדרשת

דרושה התעניינות אישית בלקוח עם אכפתיות לאורך כל השנה. זה יכול להתבצע גם על ידי שילוב של דיוור נרחב (להרבה מנויים בבת אחת) כמו ניוזלטר, או תקשורות אישיות המכוונות ללקוח הספציפי שאיתו אתה מתקשר (למשל דרך הודעת WhatsApp, סמס, אימייל או מכתב). 

גלויה, מסר, קופון הנחה, הכרזה על מבצע, טיפ שימושי, הזמנה לאירוע לקוחות או הרצאה מעניינת כלשהי – כמות הדרכים היא בלתי מוגבלת וכמעט אינסופית.

הקפד לעשות זאת בהתמדה ובאמת לתת ערך, וההכנסות יגדלו בהתאם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט