בעיות כוח אדם: מחוסר מוטיבציה ועד חוסר נאמנות

עובדים איכותיים יוצרים את ההבדל בין עסק שמדשדש לבין עסק שמצליח. כל ארגון חולם על צוות עובדים שמפגינים מחויבות, אמינות, ומוטיבציה גבוהה. שמתעקשים על הפרטים הקטנים, מתמודדים בקלות עם אתגרים ולחצים, ומביאים איתם מקוריות ויצירתיות. אבל מה קורה כשהמצב בשטח רחוק מזה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אני חייב לספר לך, בתור יועץ עסקי שעבד עם אינספור בעלי עסקים (כל אחד ואחת מהם השקיע את הלב והנשמה בחברה שלו), שלמרות כל המאמץ וההשקעה, יש אתגרים שחוזרים על עצמם ומצליחים להוציא רבים מהכלים – במיוחד כשמדובר בניהול העובדים והעבודה עצמה.

הנה כמה מהדברים שבעלי עסקים נאלצים להתמודד איתם…

חוסר מוטיבציה

ללא מוטיבציה מתאימה, עובדים נוטים לעבוד בצורה הרבה פחות יעילה ולהשיג הרבה פחות מבחינת יעדים. חוסר מוטיבציה יכול לנבוע ממגוון סיבות, ולפעמים גם העובד וגם המעסיק יפספסו לגמרי את הסיבה האמיתית.

חוסר נאמנות

בעלי עסקים לא פעם מתלוננים שהם משקיעים זמן, כסף ואמון בעובדים שלהם, רק כדי לראות אותם עוזבים אחרי תקופה קצרה. זה לא רק יקר – זה גם משבש את העבודה ומשאיר את אלה שנשארים בתחושה של חוסר יציבות.

פרודוקטיביות נמוכה

שמירה על רמות גבוהות של פרודוקטיביות עשויה להרגיש כמו מאבק מתמשך. בין אם המצב נובע מחוסר מוטיבציה, הסחות דעת או ניהול זמן לקוי, ביצועים נמוכים פוגעים קשות בעסק. ואז כל מה שנשאר זה הבלבול והתסכול מלראות את היעדים המדשדשים יחד עם הפוטנציאל המבוזבז.

״לא עושים את העבודה טוב כמוני״

כמה פעמים שמעת (או אמרת) את המשפט הזה? כשמוצרים או שירותים לא עומדים בסטנדרטים, זה מוריד את הרמה הכללית, משפיע על שביעות רצון הלקוחות, וגוזל זמן יקר מהמנהלים האחראיים. בעלי עסקים רבים חשים אובדי עצות כשהם רואים את איכות העבודה הבלתי מספקת, למרות שלכאורה נתנו את כל הכלים וההסברים הדרושים.

מוסר עבודה לקוי

חוסר יושר, התבטלות על חשבון זמן העבודה, שימוש לרעה במשאבי החברה – כל אלה מסכנים את העסק כולו וגורמים להפסדים של זמן וכסף. יש אנשים שמראש חשוב להימנע מלהעסיק כי הם מגיעים עם ״גישה קרימינלית״ לתפקיד. נשאלת השאלה: איך מאתרים אותם מראש וחוסכים את כל הבעיות העתידיות? למרבה המזל יש דרך לעשות זאת.

הכשרה חסרה ותהליך ״הכנסה לעניינים״ לא יעיל

עובדים חדשים שלא מתחילים בצורה נכונה יוצרים עומס על המערכת, גם על הממונים וגם על העמיתים, ומתקשים להפוך לחברי צוות פרודוקטיביים ומועילים. כשהבסיס חסר, קשה לבנות מגדל…

קליטה גרועה בארגון

תהליך קליטה לא מוצלח גורם לעובדים להרגיש לא בטוחים ומבולבלים, מה שמוריד את המורל והתפוקה בהתאם. אם הם לא מבינים כראוי את תפקידם, הם יתקשו להתאקלם ולהתחבר לצוות ולמשימות.

המזל הגדול

המזל הגדול הוא שיש שיטה מדויקת ומסודרת שבעזרתה אפשר להתגבר על כל אחד מהמכשולים האלה. במהלך השנים, עבדתי עם אסטרטגיות ופתרונות שעזרו לבעלי עסקים רבים להפוך את כוח האדם שלהם לצוות אמין, פרודוקטיבי ונאמן. ראיתי ממקור ראשון איך הגישה הנכונה יכולה לשנות את העסק מקצה לקצה.

אם אתה מזהה את אחת או יותר מהבעיות האלה בעסק שלך, דע שאתה לא לבד ויש פתרון. בסדנה שלנו לגיוסים וכוח אדם, נלמד ונתרגל פתרונות מוכחים ליצירת הבדל משמעותי.

הפוטנציאל של העסק שלך הוא עצום. ועם ההדרכה הנכונה, תוכל להתגבר על האתגרים ולהשיג הצלחה יוצאת דופן, בכל מצב שוק.

טיפ להתחלה

בתור התחלה, עד לסדנה, נסה ליישם את הטיפ הבא:

שמש דוגמה טובה לעובדים שלך.

תאר לעצמך מה יקרה בצוות שלך אם באמת תצליח לעשות את הדברים הבאים:

  • תגיע לעבודה עם אנרגיה
  • תקשיב לאחרים
  • תעבוד לצד הצוות שלך
  • תעמוד בהבטחות שלך
  • תשתתף בסדנאות ובהדרכות כדי להמשיך להשתפר ולהשפיע על האנשים סביבך

איך לדעתך זה ישפיע על העסק? איך לדעתך זה ישפיע עליך?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט