איך מביאים את הצוות לעשות את העבודה טוב כמו הבעלים?

מכיר את זה שבתור בעל העסק, אתה עושה את העבודה ממש טוב, אבל אף אחד אחר לא עושה אותה טוב כמוך? איך לדעתך זה משפיע על הרווחים? אז איך מחזקים את העסק באמצעות הדרכת עובדים יעילה, ואילו טיפים מעשיים אפשר ליישם לשיפור איכות ודיוק עבודת הצוות?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ישבתי עם לקוח המקבל ממני ייעוץ – בעל עסק להכנת מגשי אירוח, עם צוות עובדים משלו.

אחד הדברים שהטרידו אותו, הוא שכאשר הוא מכין את התוצרים (מגשים של סנדוויצ’ים, מגשי פירות, ועוד כיבוד לאירועים), זה יוצא כמו שצריך. וכאשר הצוות עושה את זה – זה טוב, אבל לא מדויק כפי שבעל העסק יודע לעשות את זה, ותמיד הוא מוצא חריגות שמבאסות אותו.

אז איך מביאים את הצוות, לעשות את העבודה טוב כמו הבעלים?!

נראה שלא משנה כמה הסברים, דרישות, כעסים או כל דבר אחר שמנסים – זה עדיין לא יוצא אותו הדבר.

לכן זה מה שעשינו…

טיפול

כדי לפתור את הבעיה, עברתי עם בעל העסק על כמה נתונים מתוך טכנולוגיה מדויקת וייחודית.

זה מדהים לגלות בידע שפותח בטכנולוגיה הזו, שיש רק 5 נקודות שעלולות להכשיל מישהו ללמוד משהו, ולהצליח להבין וליישם אותו.

למרות האופנה, לתייג כל אדם שלא מבין משהו בתור ״בעל הפרעת קשב וריכוז״, ומייד להפנות אותו למרשם ולדחוף לו כדורים (כדורים אלה, שהם סמים לכל דבר ועניין), אינם תחליף להבנה.

מתוך הנקודות, הכנו תוכנית הכשרה מעשית שתביא לדיוק גבוה יותר בתוצרים, כפי שבעל העסק רוצה שיהיה.

ההוכחה למיומנות אמיתית היא הרי התוצאה שמשיגים בסוף.

הנה מספר נקודות שיישמנו והתוצאות לא אחרו לבוא:

1) להציב סטנדרט כתוב – איך יודעים כמה גבינת שמנת למרוח בסנדוויץ’ אחד?! התשובה היא להכין מגש אחד שמכיל כמות סנדוויצ’ים ולבדוק את כמות חומרי הגלם הנדרשת ולכתוב תיעוד של הכמויות המדויקות והפעולות הנדרשות. כמו למשל 300 גרם, גבינה מספיק ל-30 סנדוויצ’ם.

2) להדגים ולהראות כיצד זה צריך להראות – בעל העסק, מתעד הכנת מוצר כמו שצריך, והופך את התיעוד לויזואלי, כך שאפשר להשוות את התוצרים בכל שלב הכנה עם תיאור קצר בכתב.

3) לתרגל, לתרגל ולתרגל – במקום להמתין לאירוע, בו צריך להכין בלחץ של לוחות זמנים צפופים מהיום להיום, להתחיל עם להכין סביבת תרגול, ולהשקיע בחומר גלם לתרגול. למשל לדרוש מעובד להכין מגש סנדוויצ׳ים סטנדרטי, ולהגדיר את הכמות מראש, וללמד אותו לבקר את התוצאה. כלומר אם השתמשת ב-300 גרם גבינה וזה לא הספיק למריחת כל הכריכים, סימן שמרחת יותר מדי בכל כריך בהשוואה לסטנדרט. ואם נשארת עם גבינה מתוך הכמות הנדרשת, סימן שמרחת מעט מדי.

כך לתרגל מספר פעמים בסביבת התרגול, ולתקן את העובד עד שהתקלה לא תחזור על עצמה, ולהמשיך לייצור מלא.

4) להתקדם בהכשרה בצורה מדורגת – אם הכריך בלחמניה מתפרק, אולי חתכו אותו לא נכון. חיתוך של הכריך צריך להשאיר את שני חלקי הלחמניה מחוברים כדי להקל על המריחה, המילוי והסגירה באריזה. אם החיתוך נעשה לא נכון, כל שאר הפעולות תהיינה קשות לביצוע, והכריך יתפרק. לכן אל תניח שבגלל “שהפעולה פשוטה”, כל אחד ידע לעשות אותה כמוך. תן לאדם 10 לחמניות. הראה לו כיצד לחתוך אחת, ותן לו לחתוך כמה לחמניות תוך הקפדה על ההנחיות המדויקות ביותר.

כאשר הוא שולט בכך, שלח אותו להכין כריכים, ועודד אותו לספר לך מה היה ההבדל בהכנת הכריכים הפעם, בהשוואה להכנת הכריכים קודם לכן, כאשר החיתוך היה חזק מדי וחלקי הלחמניה התפוררו.

5) לשים לב לפעולות קטנות ושגויות החוזרות על עצמן – כשמוצאים דרכים להגדלת הרווחיות, אנשים נוטים לחפש את הדברים שלכאורה ברור שהם מבזבזים כסף. הדברים הגדולים והנראים לעין. אך לעתים קרובות, דווקא הפעולות היומיומיות הקטנות, שנראות זניחות וחוזרות על עצמן, יכולות להשפיע באופן הגדול ביותר על הרווחיות.

כשפעולות אלו מתבצעות עשרות או מאות פעמים, כל חריגה קטנה מצטברת והופכת לבזבוז משמעותי, ולעתים קשה לאתר את מקורו. חשוב להבין שסך ההפסדים מפעולות קטנות אלו עלול להיות רב יותר מאשר מפעולות גדולות ובולטות שבדרך כלל קורות פעם אחת בלבד.

בדיוק משום שמדובר בדברים קטנים ושגרתיים, קל לפספס אותם, אלא אם יודעים איך לחפש.

תוצאות

יום לאחר מכן, בעל העסק התקשר אלי וסיפר לי על תוכנית ההכשרה שהוא החל לבצע עם הצוות שלו על פי העקרונות שלמדנו.

תוך כדי, אחד העובדים, האיר את עיניו שאפשר לתקן כמה נקודות ברכש כדי להוזיל עלויות ולדייק בכמויות. הדבר הסתכם בחסכון פוטנציאלי של מעל 15 אלף ש״ח בחודש מבלי לפגוע באיכות התוצרים ואפילו לשפר אותם.

היית מתנגד לכזה שיפור אצלך? מלא את השאלון שלנו, ונוכל לראות מה עוצר את העסק שלך מלהגיע ליעדים שאתה צריך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט