עד כמה אנשי המכירות שלך מבינים מה הם מוכרים?

איש מכירות טוב עוזר ללקוח הפוטנציאלי לפתור את הבעיה שלו. אבל מה קורה כשאנשי המכירות לא מספיק בקיאים במוצר או לא משוכנעים בעצמם? איך אפשר להתגבר על המכשול הזה במהירות? טיפים מעשיים לחיזוק הביטחון והאמינות של צוות המכירות שלך.

לשיתוף: 

ניסית פעם לתת המלצות בתחום שאתה לא לגמרי מבין בו? או לא לגמרי מאמין בו? עד כמה משוכנע ומשכנע הרגשת?

אחת הדרכים היעילות ביותר להגביר את הביטחון והאמינות של איש המכירות היא לוודא שהוא מבין היטב את המוצר שהוא מוכר.

בוא נתמקד לרגע במה שאנשי המכירות שלך צריכים לדעת: הם לא רק צריכים להכיר את המוצר שהם מוכרים. הם צריכים להבין באמת את הערך המלא שהמוצר מביא ללקוח.

הכרת המוצר שלך ״מכל הכיוונים״ מאפשרת לענות על כל שאלות הלקוח בקלות, ועוזרת להתאים את ההצעה כך שהיא תענה על הצרכים והאינטרסים הספציפיים שלו.

הכשר את אנשי המכירות שלך לדעת את הפונקציות של המוצר, ובמיוחד להבין את הבעיות שהוא פותר. עשה זאת דרך סדנאות, הדרכות והתנסויות בפועל בהן הם יכולים לראות את המוצר בפעולה.

כך, בכל פעם שאנשי המכירות שלך נפגשים עם לקוח, הם לא ״מוכרים מוצר״ – הם מציעים פתרון שמשפר באופן משמעותי את חייו של הלקוח.

אתה לא מוכר – אתה עוזר ללקוח לקבל את העזרה שהוא זקוק לה כדי לפתור את הבעיות

הנקודה כאן היא לא רק להבין מה זה עושה, אלא למה זה עושה את זה ולמי זה מועיל.

כשאיש המכירות הופך למומחה במוצר, הוא לא ״זוכר ומדקלם תכונות״. אלא הוא חושב עם הנתונים, ומחבר אותם בקלות לצרכים והרצונות האמיתיים של הלקוחות.

וודא שאנשי המכירות יקדישו זמן כדי ללמוד את התכונות, התועלות והחסרונות הפוטנציאליים של המוצר או השירות שאתם מוכרים. וכמובן שרצוי שבאמת יתנסו בו.

זה כולל להבין עד כמה המוצר טוב לעומת המתחרים, ואיך הוא משתלב בתרחישי שימוש שונים. אפשר להשתמש גם במשאבים כמו ביקורות למוצר ופידבק מלקוחות.

אבל מה קורה כשאתה לא מאמין במוצר שלך?

הנה דוגמה מהחיים – לקוח שלי מוכר שירותי שיווק באינטרנט. הוא פנה אלי עם בעיה של הכנסות נמוכות שלא מאפשרות קיום לעסק.

קמפיין שיווקי מלא מורכב מחלקים שונים. בגלל שהוא סיפק רק חלק מהמרכיבים – הייתה לו תחושה של חוסר וודאות לגבי תרומת המוצר שלו לקמפיין השלם, ולכן הוא לא האמין במוצר שלו.

במהלך אימון מכירות שבצענו, מצאנו מה הייתה הבעיה: כשהוא ניגש למכור את המוצר שלו, הוא הוריד את רמת השיווק, על ידי דיבור בספקנות אודותיו. דבר זה מן הסתם הרחיק מכירות.

זה מה שעשינו…

טיפול

דבר ראשון הועלתה בפניו השאלה: “אילו ספקות יש לך בקשר למוצר?”

לאחר חקירה קצרה התברר, שבגלל שהוא לא רואה את עצמו כמוכר מוצר מוגמר, אלא רק מוצר ביניים, אין לו את התמונה הברורה של התרומה של המוצר לשיווק הכולל. וזה משתקף ומורגש כשהוא בא למכור את המוצר שלו.

מה שהוביל לפיצוח הבעיה היה מורכב משני שלבים:

קודם כל הגדרנו יחד מהו המוצר הסופי שהחברה מספקת, שאמנם לא היה הפתרון השלם אלא חלק ספציפי מתוך הפתרון לו נזקק הלקוח, אך בהחלט היה חיוני עבור הלקוח.

ברגע שזה היה ברור, היה קל לבוא ולהציג זאת ללקוחות.

בתור צעד דרסטי שני, הוחלט לעבור מעסקים קטנים לעסקים בינוניים וגדולים, שבהם יש סיכוי גדול יותר שתהליך השיווק יושלם ויביא לתוצאות המצופות.

תוצאות

כיום בעל העסק ניגש למכירות עם הרבה יותר ביטחון במוצר. ישנן הרבה יותר עסקאות שעומדות על הפרק, והסכומים הם בסדרי גודל אחרים לגמרי.

לסיכום, דבר ראשון יש להבהיר לעצמך מהו המוצר ומה ערכו.

דבר שני, צריך לבדוק שהמוצר אכן מתאים לקהל היעד או להגדיר מחדש את קהל היעד לפי המוצר.

דבר שלישי, יש לוודא שאנשי המכירות אכן מאמינים במוצר שהם ניגשים למכור!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט