קשיים עם העובדים, בעיות תזרים, והעסק לא מתרחב?

בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

בעל עסק הרגיש ש״הכל מתנקז אליו״, ״העובדים חסרי אחריות״, והוא עושה הכל. הוא חשב לתת תמריצים לעובדים כדי לעודד תפוקה, אך אין מאיפה… בנוסף, נטל ההלוואות והחובות הוא כבד.

לאור המצוקה, הוא חיפש פתרון לסיטואציה הלוחצת, ונתקל בפרסום של הספר שכתבתי “7 שגיאות קטלניות בהגדלת רווחים”.

בקושי התחלנו בעבודה כדי להרים את העסק, אך כבר בשבוע הראשון, הודיעו לו מהבנק שהולכים לחתוך לו את המסגרת, ואת הצ׳ק הבא הוא יצטרך להחזיר.

זה הגיע לו כהלם. הוא היה לקוח בבנק כבר 20 שנה, ומעולם לא היו לו בעיות. ופתאום בבת אחת – משבר כזה…

הוא פשוט הרגיש בשוק ולא ידע איך לטפל בזה.

עבדתי איתו, והגענו ביחד לפגישה בבנק. קנינו טיפה זמן כדי שנוכל לפעול על מנת להציל את המצב.

יוצאים לדרך

הדבר הראשון שעשינו היה לטפל בעסקאות הנכנסות. יצרנו קמפיין קידום שהביא תוצאות שלפני כן בעל העסק לא האמין שניתן להשיג…

אך מייד לאחר מכן, טיפלנו בשורש הבעיה בעסק – ניהול העובדים ומציאת עובדים, שהם גם מיומנים וגם לוקחים אחריות.

עד אותה נקודה, זה הרגיש כמו ״גנון״ – ראש החברה צריך לטפל בעובדים, ״לדחוק אותם לעשות עבודה״, ולספק תמריצים, אחרת העבודה לא היתה מתבצעת כמו שצריך. העובדים פשוט לא הרגישו את אותה המחויבות כלפי העבודה כמו בעל העסק עצמו. היה נראה ״שלא כזה אכפת להם״.

האמת היא, שיש סיבה למה מצב כזה קורה. ויש סדרת צעדים מדויקת שאפשר לבצע כדי לטפל בו. היא מובילה למצב בו גם בעל העסק וגם העובדים מצליחים ומרוצים, וסביבת העבודה כולה חוזרת לחיים. התוצאה הבלתי נמנעת היא הכנסה ורווחה גדולים יותר.

את סדרת הצעדים הזו ביצענו עם בעל העסק, והתוצאות לא אחרו לבוא.

בנוסף, בתוך העסק, הכנסנו הגדרה מדויקת של תהליך העבודה. השתמשנו בהנדסה הפוכה (זהו עיקרון שמשתמשים בו בתעשייה, במכונאות ובכל מיני פרויקטים בתוכנה, כדי לתכנן מהסוף להתחלה).

ברגע שעשינו את זה, היה לנו את התהליך כמו שצריך. אחרי זה יכולנו לזהות את נקודות התורפה.

בסופו דבר, לאחר חודשים של עבודה, מנהל סניף הבנק התקשר. הוא אמר לבעל העסק: ״אני לא יודע מה בדיוק עשית, אבל שאפו. פשוט הצלחת להתגבר על המשבר הפיננסי, על כל הבלגן עם האשראי ועל ההלוואות. הפכת את הכיוון. יש עוד דרך, אבל אני לגמרי רואה את השיפור.״

התארגנות והתייעלות

טיפלנו גם במחשוב ובמערכת התקשורות בעסק, כדי להגיע לייעול מיטבי של העבודה.

עזרנו לו בתכנון ובהטמעה, והתקשורת בתוך המשרד השתפרה פלאים. חוסר היעילות ירד דרמטית – אנשים לא היו צריכים לקום מהכיסא. מנהלת המשרד קיבלה את כל הקבצים אליה. היא יכלה לשלוח אותם מהר ללקוחות. כמובן גם הכנסנו פעולות של תיאום ושיפור רוח הצוות.

ו… הפלא ופלא, הגרפים התחילו לעלות! כל עובד קיבל מכסה. הוא ידע כל יום כמה הוא צריך לתרום להכנסה. איכות העבודה השתפרה פלאים. כל עובד ידע בדיוק כמה הוא שווה בכסף שהלקוח משלם בסופו של דבר, והחיבור הברור בין התפוקה להכנסה הפך את המערכת ליעילה יותר.

אך כמובן שעכשיו זה לא הזמן לעצור. דברים בעולם הזה לא נשארים סטטיים, והפתרון האמיתי לטווח הארוך תמיד כולל המשך התרחבות.

גייסנו גם כוח אדם חדש. ולאט לאט, בתהליך יציב, מספר עובדים וותיקים, אך לא מיומנים, הוחלפו בעובדת חדשה ואנרגטית. הצעד הבא, היה שהכשרתי אותה לנהל את עבודה הצוות במקומו. (חלום שהתגשם עבור בעל העסק!)

ומה המצב כעת? מתוך הלוואות של מאות אלפי שקלים, הרוב המוחלט כבר שולם. נותרו לו עשרות אלפי שקלים לשלם, ואז הוא נקי מחובות.

ההכנסות עלו, אבל מה לגבי ההוצאות?

שיפרנו את כישורי המכירות, הכנסנו עסקאות והגדלנו הכנסות.

טיפלנו במנגנון הפנימי, ובנינו צוות שבעל העסק יכול לסמוך עליו – עובד היטב, מתפקד, דינמי.

אך מה עם ההוצאות?

השלב האחרון זה ללמוד איך לטפל בכספים כדי לא לאבד אותם.

ביצענו חקירה למצוא לאן כסף ״בורח״, זיהנו את המקור, וכעת אפשר היה לטפל.

בעל העסק קיבל כלים מיוחדים (תוכנית אישית וסדנאות מיוחדות), שהובילו להישגים רבים, ולשמחתו פתרו את העניין.

היום, לא רק שיש לו מספיק כסף, הוא גם הרבה יותר יציב מבחינה אישית.


התהליך כולו לא קורה בין רגע. ובהחלט יש עבודה לעשות. אבל מה שיפה הוא שברגע שעושים את הצעדים הנכונים – זה עובד. הדברים מתחילים להסתדר, והעסק הופך ליותר ויותר מאורגן ורווחי.

אשמח לעזור גם לך. בוא נתחיל עם לענות על מספר שאלות בשאלון האינטרקטיבי שלנו.

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט