קשיים עם העובדים, בעיות תזרים, והעסק לא מתרחב?

בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בעל עסק הרגיש ש״הכל מתנקז אליו״, ״העובדים חסרי אחריות״, והוא עושה הכל. הוא חשב לתת תמריצים לעובדים כדי לעודד תפוקה, אך אין מאיפה… בנוסף, נטל ההלוואות והחובות הוא כבד.

לאור המצוקה, הוא חיפש פתרון לסיטואציה הלוחצת, ונתקל בפרסום של הספר שכתבתי “7 שגיאות קטלניות בהגדלת רווחים”.

בקושי התחלנו בעבודה כדי להרים את העסק, אך כבר בשבוע הראשון, הודיעו לו מהבנק שהולכים לחתוך לו את המסגרת, ואת הצ׳ק הבא הוא יצטרך להחזיר.

זה הגיע לו כהלם. הוא היה לקוח בבנק כבר 20 שנה, ומעולם לא היו לו בעיות. ופתאום בבת אחת – משבר כזה…

הוא פשוט הרגיש בשוק ולא ידע איך לטפל בזה.

עבדתי איתו, והגענו ביחד לפגישה בבנק. קנינו טיפה זמן כדי שנוכל לפעול על מנת להציל את המצב.

יוצאים לדרך

הדבר הראשון שעשינו היה לטפל בעסקאות הנכנסות. יצרנו קמפיין קידום שהביא תוצאות שלפני כן בעל העסק לא האמין שניתן להשיג…

אך מייד לאחר מכן, טיפלנו בשורש הבעיה בעסק – ניהול העובדים ומציאת עובדים, שהם גם מיומנים וגם לוקחים אחריות.

עד אותה נקודה, זה הרגיש כמו ״גנון״ – ראש החברה צריך לטפל בעובדים, ״לדחוק אותם לעשות עבודה״, ולספק תמריצים, אחרת העבודה לא היתה מתבצעת כמו שצריך. העובדים פשוט לא הרגישו את אותה המחויבות כלפי העבודה כמו בעל העסק עצמו. היה נראה ״שלא כזה אכפת להם״.

האמת היא, שיש סיבה למה מצב כזה קורה. ויש סדרת צעדים מדויקת שאפשר לבצע כדי לטפל בו. היא מובילה למצב בו גם בעל העסק וגם העובדים מצליחים ומרוצים, וסביבת העבודה כולה חוזרת לחיים. התוצאה הבלתי נמנעת היא הכנסה ורווחה גדולים יותר.

את סדרת הצעדים הזו ביצענו עם בעל העסק, והתוצאות לא אחרו לבוא.

בנוסף, בתוך העסק, הכנסנו הגדרה מדויקת של תהליך העבודה. השתמשנו בהנדסה הפוכה (זהו עיקרון שמשתמשים בו בתעשייה, במכונאות ובכל מיני פרויקטים בתוכנה, כדי לתכנן מהסוף להתחלה).

ברגע שעשינו את זה, היה לנו את התהליך כמו שצריך. אחרי זה יכולנו לזהות את נקודות התורפה.

בסופו דבר, לאחר חודשים של עבודה, מנהל סניף הבנק התקשר. הוא אמר לבעל העסק: ״אני לא יודע מה בדיוק עשית, אבל שאפו. פשוט הצלחת להתגבר על המשבר הפיננסי, על כל הבלגן עם האשראי ועל ההלוואות. הפכת את הכיוון. יש עוד דרך, אבל אני לגמרי רואה את השיפור.״

התארגנות והתייעלות

טיפלנו גם במחשוב ובמערכת התקשורות בעסק, כדי להגיע לייעול מיטבי של העבודה.

עזרנו לו בתכנון ובהטמעה, והתקשורת בתוך המשרד השתפרה פלאים. חוסר היעילות ירד דרמטית – אנשים לא היו צריכים לקום מהכיסא. מנהלת המשרד קיבלה את כל הקבצים אליה. היא יכלה לשלוח אותם מהר ללקוחות. כמובן גם הכנסנו פעולות של תיאום ושיפור רוח הצוות.

ו… הפלא ופלא, הגרפים התחילו לעלות! כל עובד קיבל מכסה. הוא ידע כל יום כמה הוא צריך לתרום להכנסה. איכות העבודה השתפרה פלאים. כל עובד ידע בדיוק כמה הוא שווה בכסף שהלקוח משלם בסופו של דבר, והחיבור הברור בין התפוקה להכנסה הפך את המערכת ליעילה יותר.

אך כמובן שעכשיו זה לא הזמן לעצור. דברים בעולם הזה לא נשארים סטטיים, והפתרון האמיתי לטווח הארוך תמיד כולל המשך התרחבות.

גייסנו גם כוח אדם חדש. ולאט לאט, בתהליך יציב, מספר עובדים וותיקים, אך לא מיומנים, הוחלפו בעובדת חדשה ואנרגטית. הצעד הבא, היה שהכשרתי אותה לנהל את עבודה הצוות במקומו. (חלום שהתגשם עבור בעל העסק!)

ומה המצב כעת? מתוך הלוואות של מאות אלפי שקלים, הרוב המוחלט כבר שולם. נותרו לו עשרות אלפי שקלים לשלם, ואז הוא נקי מחובות.

ההכנסות עלו, אבל מה לגבי ההוצאות?

שיפרנו את כישורי המכירות, הכנסנו עסקאות והגדלנו הכנסות.

טיפלנו במנגנון הפנימי, ובנינו צוות שבעל העסק יכול לסמוך עליו – עובד היטב, מתפקד, דינמי.

אך מה עם ההוצאות?

השלב האחרון זה ללמוד איך לטפל בכספים כדי לא לאבד אותם.

ביצענו חקירה למצוא לאן כסף ״בורח״, זיהנו את המקור, וכעת אפשר היה לטפל.

בעל העסק קיבל כלים מיוחדים (תוכנית אישית וסדנאות מיוחדות), שהובילו להישגים רבים, ולשמחתו פתרו את העניין.

היום, לא רק שיש לו מספיק כסף, הוא גם הרבה יותר יציב מבחינה אישית.


התהליך כולו לא קורה בין רגע. ובהחלט יש עבודה לעשות. אבל מה שיפה הוא שברגע שעושים את הצעדים הנכונים – זה עובד. הדברים מתחילים להסתדר, והעסק הופך ליותר ויותר מאורגן ורווחי.

אשמח לעזור גם לך. בוא נתחיל עם לענות על מספר שאלות בשאלון האינטרקטיבי שלנו.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט