מה באמת מבדל אותך מהמתחרים?

כשהעסק שלך מספק את אותם השירותים פחות או יותר כמו המתחרים, איך אתה יכול לבדל את עצמך? איזה ערך ייחודי וחשוב אתה מביא ללקוחות? ואיך אתה יכול לתקשר להם את זה ככה שהם באמת יראו מה מיוחד בך?

לשיתוף: 

כאן עפר פלאוט, ואני רוצה לשתף אתכם בשאלה, או יותר נכון, מענה לשאלה, ששאלה אותי מנהלת חשבונות ורואת חשבון שאני מלווה בקומנדו מנהלים.

והיא שאלה אותי את הדבר הבא, אחרי שישבנו וניתחנו בדיוק את הפעולות שהיא עושה עבור הלקוח, ואת התוצרים שהיא נותנת ללקוח, וסך כל התמונה של מה זה נותן ללקוח, עלתה שאלה. שאלתי אותה ״איך הולך?״, ועלתה השאלה בחזרה:

״תראה, אני הסתכלתי עוד פעם על הרשימה של מה שאני עושה בשביל הלקוח, וכל מנהל חשבונות עושה את זה. אז מה מיוחד בי? למה שייקחו אותי?״

התשובה פה היא מאוד מאוד פשוטה.

תבדלו את עצמכם על ידי זה שפשוט תהיו שם עם המון המון המון אכפתיות. אכפתיות היא ערך עליון כשמדובר בשירות ללקוח. נכון, יש הרבה בעלי מקצוע שעושים בדיוק את מה שאתם עושים על הנייר. אבל השאלה היא אם הם באמת עושים את זה באותה מקצועיות, באותה אכפתיות, באותה תשומת לב כמו שאתם עושים את זה.

ותתנו ללקוח להרגיש את זה. תתנו לו להרגיש את זה בדיוק כמו שאתם יכולים להרגיש עכשיו בסרטון שממש אכפת לי שתבינו את המסר הזה. מרגישים שממש אכפת לי שתבינו את המסר הזה? להעביר את הדבר הזה פשוט על ידי להיות עצמכם להעביר את הרגש הזה, את האכפתיות. אתם פתאום תראו שאנשים מתייחסים אחרת.

״אז מה שונה בינך לבין כל בעל מקצוע אחר?״

תשובה: ״תראה, האמת שכל אחד אחר גם יטפל לך באותן פעולות כמו שדיברנו. אבל בחברה שלי יש דבר אחד שאין באף חברה אחרת בעולם.

כאן אתם שותקים. עד שהלקוח אומר ״ומה זה?״

ואז אתם אומרים ״אותי״. בחברה שלי יש אותי. אין אף חברה אחרת בעולם שאני שם, ואני יכול לדאוג ללקוחות שלי ולך ברמה אחרת לגמרי.

וזה שווה הרבה מאוד חליפין, הרבה מאוד תשלום, כסף ורצון טוב מלקוחות.

אז קדימה חבר׳ה, אל תפלו למלכודת הזאת שאתם עושים אותו דבר כמו כל האחרים, כי זה לא אותו דבר. אלא אם כן, אתם עושים את זה עם פחות אכפתיות. אז תעלו את האכפתיות שלכם, והנה לכם בידול שפשוט לא משתווה לשום איש מקצוע אחר!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט