תן לאחרים לעשות לך את העבודה

גלה איך להפוך משובים חיוביים לכלי שיווקי עוצמתי! מאמר זה חושף את אחת הדרכים החשובות ביותר לבנות אמון ולהזניק את העסק למעלה. למד כיצד להתמודד עם החששות בנושא ולהשתמש באסטרטגיות שיווק מתקדמות להגברת חשיפה ורווחים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בעלי עסקים רבים חשים שפרסום סיפורי הצלחה ומשובים חיוביים שכתבו לקוחותיהם נתפס כחוסר צניעות, והם נוטים לא לפרסם ולחסוך במחמאות. כך למעשה הם מפספסים פוטנציאל רב לחשיפה וחוות דעת חיובית עליהם.

לא משנה כמה תפרסם את עצמך ואת יתרונותיך וכישוריך המקצועיים, תמיד יכולה להתעורר התהייה, עד כמה אתה אמין. ככל שאתה טוען שאתה או העסק שלך נותנים יותר, כך יכולה להתעורר יותר חשדנות.

אז מה עושים?

חלק מהפעילות העסקית הנדרשת מעסק על מנת למנף עצמו ולהגדיל מכירות ורווחים היא פרסום מעשיו הטובים כך שיהיו ידועים.

אנו חייבים לפרסם תיעוד של ההצלחות שלנו, שכן אחרת הלקוחות הפוטנציאלים לא ידעו ויבינו מה אנו מסוגלים לתת ואת היסטוריית ההצלחות הנלוות למה שאנו מספקים.

מסיבה זו בדיוק קיימת החשיבות הרבה של שימוש בסיפורי הצלחה. הכוונה בסיפורי הצלחה היא תיעוד או משוב של לקוח מרוצה שקיבל את המוצר שאתה מוכר והסביר בכתב או בסרטון את מהות המוצר ואת ההתרשמות החיובית שלו ממנו – בין אם זה מוצר פיזי ובין אם זה שירות.

לפעמים קשה להסביר ללקוחות בעצמך מהו הערך המוסף שמבדל אותך משאר השחקנים בשוק (כשמן הסתם הדעה שלך אינה נתפסת כאובייקטיבית), ולכן לעיתים תכופות הלקוחות שלך יסבירו זאת טוב יותר וישמעו אמינים יותר.

על מנת להמחיש את החשיבות וההשפעה החיובית של מהלך שיווקי זה בחרנו לחלוק אתכם מקרה אמיתי מאצלנו.

1) ביקשנו מלקוח מרוצה שיספר ויביע בכתב את מה שהוא עבר מאז שהתחיל אצלינו את תהליך הייעוץ ואת ההתרשמות שלו מאיתנו.

2) ביקשנו מאותו לקוח את אישורו לפרסם את הסיפור ולהשתמש בו כחומר שיווקי בשביל להסביר ללקוחות פוטיציאליים את התוצאות המיידיות מהשירות שאנו מספקים.

3) את הסיפור המרגש והמושקע שהלקוח כתב שלחנו לרשימת התפוצה שלנו כאשר המטרה הייתה לתת למנהלים תקווה. הסיפור עצמו כל כך דיבר לחלק מהאנשים שהם הרימו את הטלפון וביקשו לתאם פגישה.

על בעלי העסקים לזכור שאין זו בושה לבקש מלקוחות לכתוב את ההתרשמות החיובית שלהם מהמוצר ולפרסם את המחמאות שהם מקבלים בצדק!


ועכשיו בוא ניקח את זה צעד אחד קדימה…

שיטת השיווק Many to Many

בשנים עברו, עיקר הפרסום התבצע בפורמט של One to Many (אחד אל רבים) – כלומר פרסומת ברדיו, בטלוויזיה, בעיתון, או אפילו על לוח המודעות השכונתי. הפרסום היה מבית העסק (אחד) אל הצופים/מאזינים/קוראים (רבים).

עולם השיווק התקדם לכלול פרסום שהוא One to One (אחד אל אחד) – למשל מייל נטישת עגלה שנשלח רק אליך עם המוצר הספציפי שהוספת לעגלה אך לא קנית, הצעות רכישה מותאמות אישית בהתבסס על רכישות קודמות, ומודעות בפייסבוק שאתה רואה, אבל מישהו אחר לא, לפי בחירת קהל היעד.

עם כניסת הבינה המלאכותית אל חיינו, אפשר לראות גם צ׳אטים אישיים שמנוהלים על ידי בוט (תוכנה שיודעת לפעול באופן אוטומטי דרך האינטרנט), וכך פועלת לדמות אינטראקציה אנושית של אחד על אחד. בתור דוגמה, אתה יכול לשוחח עם הבוט שלנו שיעזור לאבחן מה עוצר את העסק שלך מלגדול ולהרוויח יותר.

בנוסף לכך, בשנים האחרונות מתחזקת ההשפעה של שיווק Many to Many (רבים אל רבים) – כגון ביקורות בגוגל, או סרטוני לקוחות המספרים על החוויה שלהם עם החברה או בית העסק ברשתות חברתיות שונות.

מדובר בתגובות ושיתוף הצלחות לגבי המוצר או השירות שלך. תגובות חיוביות ומפרגנות יכולות להיות שוות יותר מכל קמפיין פרסומי.

עבור הלקוח הפוטנציאלי שלך, זה קודם כל מוכיח איכות.

מעבר לזה, אנשים כיום כמעט מצפים לראות כמות רבה של חוות דעת מפרגנות כדי ״להתחיל לסמוך על בית העסק״.

אין סיבה לחסוך מלקוחות פוטנציאליים את סיפורי ההצלחה של מי שבחר לרכוש את המוצר או השירות שלכם, ותמיד לזכור – כמה שיותר אנשים יכירו את ההצלחות שלכם, יותר אנשים יהיו מעוניינים לעשות אתכם עסקים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט