האם פליירים עדיין עובדים?

האם קידום דיגיטלי ושימוש ברשתות חברתיות הוא הדרך היחידה לקדם בימינו? ״כולם עושים את זה״, אבל מה אם יש דרך טובה יותר להגיע באופן מיידי ויעיל לקהל היעד המדויק שלך? במאמר נשתף מקרה מהחיים בו ניתוח אסטרטגי הביא לתוצאות מהירות בשטח.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כיום כשמישהו מדבר על קידום ושיווק, סביר להניח שהוא מתכוון ל״דיגיטל״ – מונח שפירושו שיווק באמצעות האינטרנט, במיוחד ברשתות החברתיות. או במילים אחרות, קידום העסק בגוגל, פייסבוק, לינקדאין, ועוד.

אבל האם כיום פעולה בסיסית כמו חלוקת פליירים יכולה להביא תוצאות ומכירות?

המקרה

לקוח שלנו, בעלים של טמבוריה, היה צריך להכניס לקוחות כדי להגדיל מכירות.

ברירת המחדל שלו הייתה ללכת על “מה שעובד היום”, כלומר להעלות פוסטים או קמפיין פרסום ממומן, שמראים את תכולת החנות, ושיש בה הרבה מוצרים.

או, לקדם את הידיעה שהחנות בבעלות חדשה, או לפרט שיש מלאי מעניין. 

בקיצור, הבעלים התחיל עם מאמץ לפרסם, בלי אסטרטגיה ברורה וממוקדת. פשוט להעלות פרסומים בעמוד ברשת החברתית, עם מספר קטן יחסית ומוגבל של עוקבים, כדי להודיע לעולם “אנחנו כאן. תבואו ותקנו”.

פליירים נפסלו מהר כי “זה מיושן”, ו״בטח כבר לא עובד” כי “כולם במילא בפייסבוק”.

מה עשינו

הנה מה שעשינו, ברצף הנכון, תוך היצמדות לניתוח נתונים והתעלמות מדעות קדומות על קידום ושיווק.


1. ביצוע ניתוח של קהל היעד.

לא רק מי הקהל באופן כללי, אלא ניתחנו את הקהל על פי הבעיות שאנחנו יכולים לפתור להם באמצעות מוצרים בחנות. 

מצאנו קהל ובחרנו מוצר אחד בלבד שפותר בעיה ללקוח.

הקבוצה הראשונה של לקוחות פוטנציאלים היתה תושבי השכונה.


2. מציאה וחידוד של המסר.

במקום להגיד ״הנה המוצר״ ולפרסם הנחה, השתמשנו באסטרטגיה רב שלבית: 

בשלב הראשון, מושכים את תשומת לב הלקוח בכך שמציפים את הבעיה של הלקוח (במקום לנסות למכור אותנו כטמבוריה), ומעודדים את הלקוח להגיע באמצעות הטבה שווה. אך כדי לממש אותה, הלקוח צריך לתת בתמורה את הפרטים שלו, עם אישור לקבל דיוורים, וזה השלב השני. 

כך בונים רשימת דיוור שמאפשרת להמשיך לפנות באופן עקבי ללקוח הספציפי הזה, להציע בכל פעם הצעה חדשה, ולדייק את ההצעות מפעם לפעם. זו העוצמה של רשימת דיוור שבעזרתה הופכים לקוחות ללקוחות חוזרים.


3. בחירת ערוץ המדיה והפורמט בהתאם לקהל ולמסר.

על מנת להגיע מהר וביעילות לקהל תושבי השכונה, הפקנו פלייר שהופץ בסבב ראשון של 10,000 פליירים.

הגדרנו שתגובה של רכישה 1 על כל 1000 פליירים באזור שמעולם לא פרסמנו בו, תהיה התחלה טובה. 

בפועל, נמשיך במרווחים של שבוע להציף את האזור במספר סבבי חלוקה, כדי לבנות ולגבש מודעות בקרב הקהל.

מימוש ההטבה הראשון הגיע עוד לפני סיום החלוק הביום הראשון.


“עשינו סיור בשכונה וראינו הרבה פליירים שנזרקו!” אמר לי הבעלים של העסק. 

על כך השבתי לו: “פחות מעניין אותי כמה נזרקו. מעניין אותי כמה הגיעו לממש את ההטבה והשאירו פרטים, כך שנוכל לדוור ולהציע להם הצעות שוב ושוב.”

קידום בערוצים נוספים

במקביל, הצוות מקפיד להציע לכל מי שנכנס לחנות, בלי קשר לקמפיין, לממש את ההטבה תמורת השארת פרטיו ואישור לקבל דיוורים.

בנוסף, יצרנו גם גרסה דיגיטלית של הפלייר והיא מקודמת כעת ברשתות החברתיות, וגם מפה לאוזן.

עוד לא השלמנו שבוע, וכבר יש רשימה דיוור תקינה וחוקית שהולכת וגדלה.

לסיכום

1. שיווק אסטרטגי דורש ניתוח, תכנון והוצאה לפועל על פי תוכנית.

2. כתיבה שיווקית היא תהליך של הרכבת המסר, ולא בהכרח תלויה ביצירתיות אמנותית.

3. בחירת ערוץ הקידום והמדיה חייבת להיות בהתאם לקהל ולמסר. 

4. וכן, פליירים עובדים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט