נמאס לך מהלחץ?

מרגיש לחוץ מרוב עומס או אפילו עוצר קבלת עבודות חדשות כי פשוט אי אפשר להספיק אותן? ​​יש כמה סיבות למצב הבעייתי הזה. ברגע שמוצאים את הסיבה הנכונה, אפשר לטפל בו בהצלחה. במאמר זה אשמח לשתף איתך את אחת הסיבות למצב.​

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך פתרנו בהצלחה לחץ מתמיד וקשיים לעמוד בלוח הזמנים

אני אוהב לשמור על קשר עם לקוחות שלי ולהתעניין איך הולך להם גם לאחר תקופת הייעוץ. יש שינויים ושיפורים שלא מבחינים בהם מייד אלא רק לאחר שעובר זמן והנתונים והיישום הוטמעו היטב.

בתקופת הייעוץ ללקוח מתחום שרותי שיווק לעסקים היה אצלו לחץ מתמיד עקב חשש מאי עמידה בהתחייבויות ללוחות זמנים מול לקוחות.

הוא היה מתחייב על מועד אספקה, אך הלקוח שלו היה מספק את חומרי הגלם לפרויקט קרוב מידי למועד האספקה. ומכאן נבע הלחץ. 

זה הביא למצבים אבסורדיים של סירוב לקבל עבודות מחשש שלא יצליח לעמוד בלוחות הזמנים. כל כך הרבה הכנסה אבודה…

בפגישת ניתוח עסקי למציאת שורש הבעיה שעוצרת את התרחבות העסק, אחד הדברים שאני עובר עליהם הוא הנתון החשוב שאפשר לפרק כל עסק ל-21 פונקציות או מחלקות חיוניות. 

מחלקה מספר 10 עוסקת בחיזוי ובתכנון האספקה. וזו בדיוק היתה הפונקציה החסרה בעסק.

זה מה שעשינו… 

טיפול

במהלך תקופת הייעוץ עבדנו על ביסוס מחלקת החיזוי כך שניתן יהיה לדעת מהו עומס העבודה הצפוי ולהתכונן בהתאם.

התוצאות

כשהתקשרתי ללקוח לשאול איך הולך לו, הוא סיפר לי שהעניינים הרבה יותר רגועים. הוכנסה מדיניות לפיה מתחייבים למועד אספקה רק לאחר שהלקוח מספק את חומרי הגלם לקידום ושיווק. 

ברגע שהלקוחות שלו הורגלו לעבוד כך, הוא היה יכול לחזות מתי יוכל לסיים את העבודה בצורה ריאלית. ומאז הוא יכול לחזות את עומס העבודה ולספק אותה בזמן ובלי לחץ, וכולם יוצאים מרוצים.

רוצה לגלות איזו מ-21 הפונקציות הקריטיות עוצרת את ההתקדמות בעסק שלך? ענה על השאלון וקבע פגישת ניתוח עסקי עכשיו.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט