איך שמירה על קשר עם הלקוחות יכולה להציל את העסק שלך ממשבר

בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה. 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כולנו מרגישים את המתח והבלבול שנפוצים עכשיו. כבעלי עסקים, אנחנו עשויים להרגיש את זה באופן כפול ומכופל.

לכן כל כך חשוב לזכור ולהדגיש את נתון המפתח הבא: 

השמירה על קשר עם לקוחות עכשיו (לקוחות קיימים ופוטנציאלים) היא לא רק חשובה – היא חיונית. והיא תעזור לעסק לשרוד את המשבר ולצאת חזק יותר בצידו השני.

למה זה כל כך חשוב?

הלקוחות שלך עדיין כאן. והם זקוקים לך, למוצר שלך, או לשירות שלך. אם לא עכשיו, אז בעתיד הקרוב.

על ידי שמירה על קשר איתם, אתה יכול להבטיח שהם יזכרו אותך וידעו לפנות אליך כשהמצב ישתפר.

הסיוע שלך מאוד בעל ערך. הלקוחות שלך עשויים להיות מתוסכלים, מודאגים או מבולבלים. על ידי מתן תמיכה (בכל דרך שבה אתה יכול), אתה מראה איכפתיות אמיתית ומציע עזרה חשובה בתקופה חשוכה זו.

למרות המצבים המשתנים, העסק שלך נשאר רלוונטי מתמיד. המצב המשתנה משפיע על הצרכים של הלקוחות שלך. על ידי התאמת התקשורות ומאמצי השיווק שלך לצרכים אלו, אתה יכול להישאר רלוונטי ונחוץ, ואף למשוך לקוחות חדשים.

אז איך עושים את זה?

1) שיתוף עדכונים – להיות שקופים, להגיב לשאלות, לתת מידע על שינויים בפעילות העסקית (אם יש), ומעל הכול לספק את השירות הטוב ביותר שאפשר, בצורה חיובית ומעודדת.

2) לתת הנחות ומבצעים – אך ורק לאחר שתכננת היטב איך המבצע מחזיר לך את ההכנסות שנדרשות.

(הנחות ומבצעים – נשמע כטקטיקה טובה ליצור תנועה, אך למעשה אם אינו מגובה באסטרטגיה שיווקית מתוכננת היטב, פוגע בהכנסות העסק ודוחף אותו אל עבר חוסר כושר פירעון.)

3) מיקוד השיווק – חשוב למקד את השיווק שלך באמצעות אסטרטגיה נכונה שמתמקדת במציאת הלקוחות שיעזרו לך להגדיל את ההכנסות. מצא את אלה ששווה להשקיע בהם יותר, וגם יהיו מוכנים לשלם יותר על השירות שלך.

4) הגדלת ערך – זה הזמן להכין הצעות חכמות יותר שאפשר גם לגבות עליהן יותר כסף וגם לספק ללקוח משהו שהוא בעל ערך גדול יותר, אך לא בהכרח עם הוצאות גדולות מאוד, כדי להשאיר לך יותר.

רק אם יהיה לך יותר, תוכל להשקיע יותר בלקוחות שלך.

דוגמה מוכרת במסעדה היא שמרק עולה X, ומנה עיקרית עולה Y. אם תזמין “ארוחה עסקית”, תקבל מרק, מנה עיקרית, משקה, וקינוח במחיר נמוך יותר מהסכום של (X+Y). בפועל, הרווח עדיין יכול להיות גדול.

בכל עסק אפשר לייצר הצעות שמגדילות את הערך, ולכן אפשר לגבות עליהן יותר, אך הן לא בהכרח מגדילות את ההוצאות בצורה שמסכנת את העסק.

5) להמשיך לתרום לקהילה כמיטב יכולתכם – זה הזמן לסיוע ולנתינה. הראו איך אתם עוזרים ומהו הערך המוסף של ההשפעה שלכם.


בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה. 

אז אני מזמין אותך לא לחכות, אלא לפעול

בהצלחה לכולנו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט