איך שמירה על קשר עם הלקוחות יכולה להציל את העסק שלך ממשבר

בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה. 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כולנו מרגישים את המתח והבלבול שנפוצים עכשיו. כבעלי עסקים, אנחנו עשויים להרגיש את זה באופן כפול ומכופל.

לכן כל כך חשוב לזכור ולהדגיש את נתון המפתח הבא: 

השמירה על קשר עם לקוחות עכשיו (לקוחות קיימים ופוטנציאלים) היא לא רק חשובה – היא חיונית. והיא תעזור לעסק לשרוד את המשבר ולצאת חזק יותר בצידו השני.

למה זה כל כך חשוב?

הלקוחות שלך עדיין כאן. והם זקוקים לך, למוצר שלך, או לשירות שלך. אם לא עכשיו, אז בעתיד הקרוב.

על ידי שמירה על קשר איתם, אתה יכול להבטיח שהם יזכרו אותך וידעו לפנות אליך כשהמצב ישתפר.

הסיוע שלך מאוד בעל ערך. הלקוחות שלך עשויים להיות מתוסכלים, מודאגים או מבולבלים. על ידי מתן תמיכה (בכל דרך שבה אתה יכול), אתה מראה איכפתיות אמיתית ומציע עזרה חשובה בתקופה חשוכה זו.

למרות המצבים המשתנים, העסק שלך נשאר רלוונטי מתמיד. המצב המשתנה משפיע על הצרכים של הלקוחות שלך. על ידי התאמת התקשורות ומאמצי השיווק שלך לצרכים אלו, אתה יכול להישאר רלוונטי ונחוץ, ואף למשוך לקוחות חדשים.

אז איך עושים את זה?

1) שיתוף עדכונים – להיות שקופים, להגיב לשאלות, לתת מידע על שינויים בפעילות העסקית (אם יש), ומעל הכול לספק את השירות הטוב ביותר שאפשר, בצורה חיובית ומעודדת.

2) לתת הנחות ומבצעים – אך ורק לאחר שתכננת היטב איך המבצע מחזיר לך את ההכנסות שנדרשות.

(הנחות ומבצעים – נשמע כטקטיקה טובה ליצור תנועה, אך למעשה אם אינו מגובה באסטרטגיה שיווקית מתוכננת היטב, פוגע בהכנסות העסק ודוחף אותו אל עבר חוסר כושר פירעון.)

3) מיקוד השיווק – חשוב למקד את השיווק שלך באמצעות אסטרטגיה נכונה שמתמקדת במציאת הלקוחות שיעזרו לך להגדיל את ההכנסות. מצא את אלה ששווה להשקיע בהם יותר, וגם יהיו מוכנים לשלם יותר על השירות שלך.

4) הגדלת ערך – זה הזמן להכין הצעות חכמות יותר שאפשר גם לגבות עליהן יותר כסף וגם לספק ללקוח משהו שהוא בעל ערך גדול יותר, אך לא בהכרח עם הוצאות גדולות מאוד, כדי להשאיר לך יותר.

רק אם יהיה לך יותר, תוכל להשקיע יותר בלקוחות שלך.

דוגמה מוכרת במסעדה היא שמרק עולה X, ומנה עיקרית עולה Y. אם תזמין “ארוחה עסקית”, תקבל מרק, מנה עיקרית, משקה, וקינוח במחיר נמוך יותר מהסכום של (X+Y). בפועל, הרווח עדיין יכול להיות גדול.

בכל עסק אפשר לייצר הצעות שמגדילות את הערך, ולכן אפשר לגבות עליהן יותר, אך הן לא בהכרח מגדילות את ההוצאות בצורה שמסכנת את העסק.

5) להמשיך לתרום לקהילה כמיטב יכולתכם – זה הזמן לסיוע ולנתינה. הראו איך אתם עוזרים ומהו הערך המוסף של ההשפעה שלכם.


בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה. 

אז אני מזמין אותך לא לחכות, אלא לפעול

בהצלחה לכולנו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט