עסקים מתגייסים למען הקהילה בזמן מלחמה: איך לעזור ולתקשר את זה נכון

לקוחות שואלים האם נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר? מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך. אנשים קולטים אכפתיות. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בתקופה זו עסקים רבים נרתמים לעזור בכל מה שאפשר. מעשי חסד אלו יכולים לכלול תרומות כספיות, תרומות של מצרכים ומוצרים ותרומות של שירותים.

ההתנדבות עוזרת ומרימה את המורל, אך היא גם מהווה עדות לאחריות החברתית של החברה או העסק. בנוסף, היא מסייעת לחזק את הקשר עם הקהילה. 

מסיבות אלה, חשוב לתקשר, ולפרסם (בצורה נכונה) איך אתם עוזרים. 

למה חשוב לתקשר על פעולות העזרה?

כל סוג של מתן סיוע ראוי לשבח. אבל האופן שבו העסק מתקשר על התרומה יכול להשפיע על תפיסת הציבור. עובדים, לקוחות והציבור הרחב, מצפים מחברות לעזור ככל יכולתן, ולכן תקשורת שקופה ומתחשבת יכולה להגביר הערכה ואמון.

מה לשתף?

ציינו מה אתם מציעים: כסף, מוצרים, מומחיות וכו’.

שתפו עדכונים קצרים לגבי תרומות, למי עזרתם ושיתופי הפעולה הקיימים.

פרסמו (באישור) תודות ותגובות של אלה שעזרתם להם, יחד עם תמונות אותנטיות מהשטח.

הוסיפו פרטי צור קשר למי שרוצה לעזור לכם לתרום באמצעות תרומה.

לדוגמה, יש לנו לקוח, בעל מסעדה בתל-אביב, שגייס תרומות מתושבים, ואפילו ממכרים מאוסטרליה כדי לספק ארוחות לחיילים.

האם יש מקום להרגיש לא נעים מפרסום מעשים טובים?

לקוחות שואלים האם זה נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?

מאחר ולמעשים טובים, טובים ככל שיהיו אין פה, והם לא מדברים בעד עצמם, יש חשיבות כפולה ומכופלת בייחוד בתקופה זו, ליידע את הציבור על המעשים הטובים שעשית בעצמך ועם הצוות שלך.

מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.

העובדים רואים את זה, הלקוחות הקיימים צריכים לראות את זה, וגם הלקוחות הפוטנציאלים והספקים שלך צריכים לראות את זה.

אנשים קולטים אכפתיות. וככל שתמשיך לעדכן על המעשים הטובים, כך יצברו לך נקודות חיוביות אצל אנשים. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה. 

הסטטיסטיקות מראות שאנשים מעדיפים יותר עסקים שתורמים לחברה.

בייחוד בתקופה זו, זה ידוע שמעשים טובים, לא מדברים בעד עצמם.

היה גאה, ופרסם את המעשים הטובים.

איך ואיפה לשתף?

עובדים: עדכנו את הצוות ועודדו אותם לשתף עדכונים או ליזום עזרה.

ספקים: התקשרו אליהם, מכיוון שגם להם יכולות להיות הצעות, דרכים לעזור, ורעיונות לשיתופי פעולה.

לקוחות: השתמשו בניוזלטרים או בערוצים קהילתיים כדי ליצור קשר.

אתר החברה והמדיה החברתית: פרסמו עדכונים כך שיהיו נגישים לכולם. עודדו עובדים לשתף בצורה אותנטית וכנה.

ניווט תרומתו של העסק בזמן משבר, במיוחד משבר עמוק כמו מלחמה, דורש איזון מתחשב ועדין. לחברות יש לא רק הזדמנות להציע תמיכה אמיתית, אלא גם לשמש דוגמה ולהוביל בניהול משברים ויצירת מעורבות קהילתית. 

מאמצי עזרה אמיתיים, בשילוב עם תקשורת כנה ומתחשבת, יוצרים הבדל גדול.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט