הדרך הטובה לשיפור היעילות ורוח הצוות
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
מה החשיבות של הדרכת צוות העובדים במשותף? ואיך הגדרת תפקידים ותרגול עקרונות עבודה נכונים יכולים לשפר את התפוקה ולחסוך זמן וכסף?
הפעם אני רוצה לתת עוד דוגמה ויישום של החשיבות בהדרכת צוות מרוכזת.
לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, סבל מיעילות לא מקסימלית בצוות. למרות שנראה שכולם עסוקים ויש תנועה כל הזמן, התברר שהרבה מהתנועה הייתה מיותרת, לא הביאה לתוצאות ובעיקר בזבזה זמן.
לאחר שכבר עבדנו ביחד כמה זמן ובעיית בזבוז המשאבים לא נפתרה, החלטנו לכנס את כל הצוות להדרכה ותרגול משותפים.
זה המקום לציין כמה מההתנגדויות שיוצא לי לשמוע להדרכות צוות. הן חוזרות שוב ושוב מבעלי עסקים שונים, אך המכנה המשותף הוא ההבנה (בדיעבד) עד כמה ההדרכה והתרגול היו באמת חיוניים.
בעל העסק יכול להירתע בגלל הפחד של שיתוק העסק לשעתיים לפחות. עוד חשש הוא אי אמון שבאמת אפשר לשנות משהו בהתנהלות וגישת הצוות.
התשובה לדברים האלו היא ניצול יעיל וטוב של זמן ההדרכה, עם מתן כלים לשימוש מיידי והרבה תרגול, כולל עבודה מעשית. רק אם התנאים האלו מתקיימים, ההדרכה שווה את ההשקעה.
כאמור, כינסנו את כל הצוות להדרכה כשהדגש הוא על הגברת היעילות ועצירת הבזבוז מבחינת פעולות מיותרות.
למדנו עקרונות התייעלות חשובים ותרגלנו אותם בצורה מעשית, והתוצאות לא איחרו לבוא.
מספר ימים לאחר מכן, נכנסתי לעסק וכשעמדתי בדלת שמעתי את פקידת הקבלה מיישמת אחד לאחד את החומר שעברנו עליו, וידעתי שאני את שלי עשיתי. המשכתי בצעד קליל ובחיוך רחב לעבר חדר המנכ״ל.
צוות שמיישם את העקרונות האלה לא רק מתפקד ביעילות ומספיק יותר, אלא שרוח הצוות עולה ועולה.
ומה איתך?
היית רוצה להפוך את העסק ליותר יעיל ועם צוות ששמח לבוא לעבוד?
השב לשאלון זה וקבל פגישת ייעוץ ללא עלות.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
סיפור הצלחה
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״