להאמין למנהל הבנק או לרואה החשבון?

האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוח מתחום הטכנולוגיה המתקדמת הגיע אלי עקב קשיים תזרימיים. כל הזמן היה חסר כסף, למרות פעילות רבה, פרוייקטים רחבי היקף וצוות קטן.

המצוקה גדלה כשמנהל סניף הבנק הודיע שלא יהיה מוכן לאשר עוד הלוואות ואשראים. המוזר הוא שדו”ח רואה החשבון הראה רווח, אך לפי חשבון הבנק היה הפסד.

משהו לא הסתדר.

האם רואה החשבון טעה?

האם דו”ח הבנק שגוי?

אז זה מה שעשינו…

טיפול

כשפגשתי את הלקוח כדי לסכם את ממצאי החקירה שביצענו, הצגתי השוואה בין ההכנסות וההוצאות החודשיות בחשבון הבנק, ומנגד הצגתי את נתוני ההכנסה וההוצאה לפי דו”ח רואה החשבון.

הלקוח העיר בהפתעה שבדיוק הבוקר היה בפגישה עם רואה החשבון, שהציג דו”ח שלפי הנתונים בו נראה היה שיש יותר רווחים מהפסדים

כשהחודש רווחי, בדו”ח מופיע בסוף השורה של אותו חודש פרצוף סמיילי קטן ומחייך. ולפי כמות הסמיילי (🙂), החברה אמורה להרוויח.

השאלה המהותית שצריך להסתכל עליה כאן היא האם בחישוב ההכנסה מביאים בחשבון חשבוניות עתידיות, צ׳קים דחויים וכו׳? או מקפידים לחשב את ההכנסה רק על סמך כסף ממשי שכבר נכנס בפועל? מה דעתך?

ברגע שהבהרתי עם בעל העסק את התשובה לשאלה, וגם את החשיבות בכך, נפתחה הדלת לשלבים הבאים:

1) ביצוע בדיקה של ההוצאות הצפויות בחודש הקרוב, ומולן לחשב תקבולים שיפרעו בחשבון הבנק.

2) לפי הפער שמתגלה – לבנות תכנית עבודה שכוללת התייחסות ל-4 תחומי הפעילות בעסק שנחוצים לשמירה על כך שהוצאות יהיו פחותות מההכנסות. (שים לב שיש 4 פעולות מדויקות לביצוע, ולא אמירה כללית כמו ״למכור יותר״ או ״לחסוך בהוצאות״.)

3) השלב הבא יהיה מורכב מאיתור נקודות של חוסר יעילות בכל צוות החברה לשם הגברת הרווח הנקי.

תוצאות

לאחר תקופה של חודשים רבים בהם הלקוח הרגיש שמשהו לא בסדר, כעת הוא חש הקלה עצומה כי ראה מה לא בסדר ושמתבצע טיפול. ההתדרדרות נבלמה, מסגרות האשראי יוכלו סוף סוף לרדת והרווחים יעלו!

אם אתה נתקל בקשיים בעסק והיית רוצה לקבל עזרה, יכול להיות שאנחנו יכולים לעזור. ענה על שאלון קצר זה ונוכל לבדוק מה הצעד הבא הכי טוב עבורך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט