להאמין למנהל הבנק או לרואה החשבון?

האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוח מתחום הטכנולוגיה המתקדמת הגיע אלי עקב קשיים תזרימיים. כל הזמן היה חסר כסף, למרות פעילות רבה, פרוייקטים רחבי היקף וצוות קטן.

המצוקה גדלה כשמנהל סניף הבנק הודיע שלא יהיה מוכן לאשר עוד הלוואות ואשראים. המוזר הוא שדו”ח רואה החשבון הראה רווח, אך לפי חשבון הבנק היה הפסד.

משהו לא הסתדר.

האם רואה החשבון טעה?

האם דו”ח הבנק שגוי?

אז זה מה שעשינו…

טיפול

כשפגשתי את הלקוח כדי לסכם את ממצאי החקירה שביצענו, הצגתי השוואה בין ההכנסות וההוצאות החודשיות בחשבון הבנק, ומנגד הצגתי את נתוני ההכנסה וההוצאה לפי דו”ח רואה החשבון.

הלקוח העיר בהפתעה שבדיוק הבוקר היה בפגישה עם רואה החשבון, שהציג דו”ח שלפי הנתונים בו נראה היה שיש יותר רווחים מהפסדים

כשהחודש רווחי, בדו”ח מופיע בסוף השורה של אותו חודש פרצוף סמיילי קטן ומחייך. ולפי כמות הסמיילי (🙂), החברה אמורה להרוויח.

השאלה המהותית שצריך להסתכל עליה כאן היא האם בחישוב ההכנסה מביאים בחשבון חשבוניות עתידיות, צ׳קים דחויים וכו׳? או מקפידים לחשב את ההכנסה רק על סמך כסף ממשי שכבר נכנס בפועל? מה דעתך?

ברגע שהבהרתי עם בעל העסק את התשובה לשאלה, וגם את החשיבות בכך, נפתחה הדלת לשלבים הבאים:

1) ביצוע בדיקה של ההוצאות הצפויות בחודש הקרוב, ומולן לחשב תקבולים שיפרעו בחשבון הבנק.

2) לפי הפער שמתגלה – לבנות תכנית עבודה שכוללת התייחסות ל-4 תחומי הפעילות בעסק שנחוצים לשמירה על כך שהוצאות יהיו פחותות מההכנסות. (שים לב שיש 4 פעולות מדויקות לביצוע, ולא אמירה כללית כמו ״למכור יותר״ או ״לחסוך בהוצאות״.)

3) השלב הבא יהיה מורכב מאיתור נקודות של חוסר יעילות בכל צוות החברה לשם הגברת הרווח הנקי.

תוצאות

לאחר תקופה של חודשים רבים בהם הלקוח הרגיש שמשהו לא בסדר, כעת הוא חש הקלה עצומה כי ראה מה לא בסדר ושמתבצע טיפול. ההתדרדרות נבלמה, מסגרות האשראי יוכלו סוף סוף לרדת והרווחים יעלו!

אם אתה נתקל בקשיים בעסק והיית רוצה לקבל עזרה, יכול להיות שאנחנו יכולים לעזור. ענה על שאלון קצר זה ונוכל לבדוק מה הצעד הבא הכי טוב עבורך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט