איך ״עושים״ המון כסף?

עסק לו אני נותן ייעוץ עמד בפני כניסה לבעיות תזרים. אנשי המכירות מאוד עסוקים ואין להם דקה חופשית במהלך היום. יחד עם זאת, הצעות המחיר הקיימות אינן מכסות אפילו את ההוצאות השוטפות של העסק… מהו המקור לבעיה ואיך פותרים את המצב?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מי שעושה הרבה כסף, זהו בית הדפוס שמדפיס את שטרות הכסף עבור הממשלה. ללא ספק הם “עושים” הרבה כסף.

שאלה רלוונטית יותר תהיה: אילו פעולות אתה יכול לעשות שיזרימו הרבה יותר כסף לעסק שלך?

זה נראה כל כך פשוט שמישהו יכול לחשוב שלא צריך להתעכב על כך. אך הניסיון בשטח מראה שזה לא יאומן עד כמה הנקודה הזו יכולה להשתבש. הנה מקרה מהשטח כיצד לפרוץ מחסומים ולעשות המון כסף.

אין מספיק כסף – אין מספיק פניות

עסק לו אני נותן ייעוץ, עמד בפני כניסה לבעיות תזרים. היה צורך להעלות את המכירות, ומהר.

העסק עוסק בייבוא ושיווק מכשירים מקצועיים בתחום האלקטרוניקה וקיים כמה שנים טובות.

כושר פירעון תלוי באופן שבו אתה מטפל בדברים ולא בכמה שיש לך.

לעיתים בעל העסק כל כך טרוד בבעיות היום-יום, בפרט בזמנים של קשיי תזרים, שהוא לא רואה את המשאבים והיכולות העומדים לרשותו ומולו.

בחקירה מדוקדקת שביצענו גילינו שאנשי המכירות מאוד עסוקים ואין להם דקה חופשית במהלך היום. יחד עם זאת, הצעות המחיר שיש כעת אינן מכסות אפילו את מה שנדרש כדי לכסות את ההוצאות השוטפות של העסק. שלא לדבר על תשלומים של רכישת סחורה מהעבר.

מהותו של תכנון פיננסי היא הוצאת כספים בתבונה במסגרת גבולות הכסף הזמין, כדי שהדברים ימשיכו להתנהל היטב ולעשות יותר כסף.

תכנון פיננסי טוב דואג לבחון על בסיס שגרתי כל משאב במובנים של כסף שמושקע או שיוצא ומולו תפוקה שנכנסת. ללא ספק, אנשי המכירות היו יקרים במובן הזה. יש להם עלויות שכר, רכב, טלפון. אך התמורה בחזרה הייתה נמוכה, והעסק לא עשה המון כסף.

נעשו מדי שבועיים פעולות קידום ופרסום מסוימות, אך הן לא היו מספיקות כדי להציף את המקום בכסף ועכשיו.

מה עשינו?

גילינו שאופן הפעולה הנוכחי של אנשי המכירות הוא לרוץ אחר הזמנות שנקרות בדרכם, או שמגיעות מדי פעם. והיינו צריכים להגביר את הקצב של הפניות. מצד שני גילינו שאנשי המכירות עסוקים חלק מזמנם לדאוג לאספקת השירות עצמו. היה קשה לראות את זה ביום יום ללא חלוקה ברורה של תפקידים בעסק.

בתור דבר ראשון, אנשי המכירות קיבלו הסבר ולאחריו הוראה ליצור קשר עם כל הלקוחות שאי-פעם רכשו מהחברה. גם אלה שלא רכשו במהלך מספר חודשים ואולי גם שנים. פשוט ליצור איתם קשר אישי דרך מכתב או מייל.

גם אם לא היה כרגע ללקוח צורך, הם שמחו על התקשורת, והקשר והאהדה עם הלקוחות התחזקו.

בתור דבר שני, הורדנו מאנשי המכירות כל פעולה שאינה קשורה למכירות וסגירת העסקאות עצמן. כדי לאפשר להם להגביר את הפניה ללקוחות.

תוך יממה, נוצרו 10 פניות חדשות שאפשר להפוך לעסקאות וביממה העוקבת נוצרו עוד פניות.

חשבון פשוט הראה שאם ימשיכו ליצור קשר עם הלקוחות על בסיס יומי כפי שעשו, יקח כחודש ליצור קשר עם כל הלקוחות הרשומים במאגר.

בפועל, לא הוצאנו שקל יותר ממה שהוצאנו קודם. פשוט זיהינו היכן יש כסף שיוצא מבלי שיחזיר תמורה אופטימלית.

רק בתור דוגמה, את אותו הפתרון יישמתי בעבר בחנות רהיטים, עסק למכירת מחשבים, מוסך, עסק לשירותי שיווק ועוד. כך שללא תלות בעסק, תכנון פיננסי נכון קודם כל ידאג לראות כיצד אתה מכניס המון כסף בעזרת מה שכבר יש לך ביד.

דבר איתנו ונעזור לך לעשות את זה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט