שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא או להיתקע בצד הדרך, מחכה לגרר

יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כמה שווה לך כל לקוח (ולמה זה הדבר הכי חשוב שאתה לא מודד)

רוב בעלי העסקים עסוקים כל הזמן בשאלה:
איך אני מביא עוד לקוחות?

זו שאלה חשובה, אבל יש שאלה אחת שצריך לשאול קודם:
כמה שווה לי כל לקוח?

אם אתה לא יודע את המספר הזה, אתה לא באמת יכול לדעת:

  • כמה לשלם על פרסום?
  • כמה אתה מרוויח באמת?
  • והאם העסק שלך יכול לגדול בלי לקרוס?

אז בוא נעבור על זה צעד אחר צעד…

כמה שווה לך כל לקוח?

כשאני אומר “כמה שווה לקוח”, אני מתכוון לסכום הכסף שלקוח ממוצע מכניס לך לאורך הזמן שהוא נשאר לקוח.

 אם לקוח קונה ממך פעם אחת ומכניס 400 ש”ח – אז הוא שווה לך 400 ש”ח.

אבל אם הוא קונה כל חודש, במשך שנה, וכל קנייה שווה 400 ש”ח – אז הוא שווה 4,800 ש”ח.

במילים פשוטות: השווי של לקוח = סכום הרכישות הכולל שהוא עושה אצלך.

למה זה כל כך חשוב?

כי אם אתה יודע שלקוח שווה לך למשל 2,000 ש”ח בממוצע, אז אתה יכול להחליט כמה משתלם לך להשקיע בשיווק כדי להביא אותו.

אם עולה לך 500 ש”ח לגייס לקוח כזה – אתה מרוויח.

אבל אם הוא שווה רק 300 ש”ח, ואתה משקיע עליו 500 ש״ח – אתה מפסיד, גם אם המכירות “נראות טוב”.


במילים אחרות, ברגע שאתה יודע כמה שווה לך לקוח אתה יכול:

  • לחשב בדיוק כמה שווה לך להשקיע בפרסום
  • לזהות אם העסק גדל או מדשדש
  • לבדוק אם אתה צריך לשפר את המוצר או השירות (אם לקוחות עוזבים מהר)

לדוגמה:

נניח שגילית שלקוח שווה לך 8,000 ש”ח, אבל אתה מצליח לגייס אותו רק ב-300 ש”ח, אתה במצב מצוין.

אבל אם אתה משקיע בפרסום 1,000 ש”ח על מנת לקבל לקוח ששווה רק 500, משהו פה ממש לא עובד.

לכן לדעת כמה שווה לך לקוח זה לא עניין אופציונלי. זה הבסיס לכל החלטה עסקית. אם אתה לא יודע את המספר הזה אתה מנהל את העסק על עיוור!

מהמספר שקיבלת אתה גם יכול להבין מה תקרת ההכנסה האפשרית של העסק, ומה המגבלות שצריך לשבור כדי לצמוח.

נניח שאתה מוכר ל-10 לקוחות בחודש, כל אחד ב-5,000 ש”ח, ויש לך נטישה של 20%. אז אתה צפוי להגיע לתקרה ספציפית של הכנסות בחודש. וזהו. עד שלא תשנה משהו – מחיר, כמות מכירות, או אחוז נטישה – לא תגדל.

אז מה כדאי לעשות?

מתוך שלושת המשתנים, מה לדעתך הכי משתלם לעשות?

  1. לעלות מחירים
  2. למכור יותר
  3. להוריד שיעור נטישה

התשובה הנכונה היא תשובה מספר 3. בדרך כלל הכי קל והכי רווחי להוריד את שיעור הנטישה – כלומר, לשפר את השירות, החוויה או התוצאה שהלקוח מקבל.

לדוגמה: אם תוריד את שיעור הנטישה מ-20% ל-10%, אתה יכול להכפיל את ההכנסה בלי להוציא שקל נוסף על פרסום!

להוריד שיעור נטישה משמעו לגרום ללקוחות להישאר יותר זמן ולהמשיך לשלם לך חודש אחרי חודש, בלי עלויות שיווק נוספות.

זה נעשה בכך שמשפרים את החוויה שלהם, נותנים להם יותר ערך, דואגים להיות זמינים, פותרים בעיות מהר.

ופה לב העניין: לקוח שכבר אצלך — לא עולה לך עוד כסף. הוא כבר בפנים. כל חודש נוסף שהוא נשאר זה רווח כמעט נקי.

לסיכום

כדי שהעסק שלך יצליח כלכלית עליך ליצור ערך נטו גדול יותר מכל מאמץ שאתה משקיע.

לגייס לקוח חדש עולה כסף ומאמץ רבים יחסית.

להעלות מחיר דורש סיכון ואולי פגיעה במכירות.

לעומת זאת, לשפר את שביעות הרצון והחוויה של לקוח קיים זו פעולה עם עלות יחסית נמוכה ותשואה גבוהה מאוד.

מה אתה אומר – שווה לנסות?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט