מסתובב במעגלים סביב הזנב של עצמך?

קרה לך שהעסק עבד בטירוף כל היום, מנהלים ועובדים רצו ממקום למקום, אבל כשבדקת בסוף היום, תהית מה בכלל נעשה או הושג? בנקודה הזו נטפל היום.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לאן אתה רץ?

קרה לך שהעסק עבד כל היום בטירוף, מנהלים ועובדים רצו ממקום למקום, אבל כשבדקת בסוף היום, תהית מה בכלל נעשה או הושג? בנקודה הזו נטפל היום. 

תחשוב על זה ככה:

אתה יוצא לטיול בלי יעד ברור. אתה הולך ימינה, קצת שמאלה, מסתובב חזרה, ובסוף אתה מותש. האם התקדמת? לא בהכרח.

זה בדיוק מה שקורה בעסקים שאין בהם הבנה ברורה של המוצר הסופי.

מה העסק שלך באמת מייצר? זו לא שאלה מובנת מאליה

כל עסק צריך להתחיל משאלה אחת מאוד מדויקת: ״מה אני מייצר?״ 

כמו כל מרכיב בניהול יעיל, זה נראה פשוט ומובן מאליו. אך אם לא תגדיר את המוצר שלך עבורך ועבור העובדים, בצורה פשוטה וברורה, אתם תמשיכו לבזבז זמן ואנרגיה, וזה חבל.

״מוצר סופי בעל ערך״ הוא מוצר שהושלם, שיש לו ערך עבור אחרים והוא יכול להיות מוחלף
תמורת תמיכה, כסף, מוצרים אחרים או רצון טוב.

דוגמאות

למשל, אם יש לך מאפייה, המוצר שלך הוא לא “לאפות לחם”.

הפעולה עצמה לא שווה כלום אם בסוף אין לחם מוכן וטעים שהלקוחות יכולים לקנות.

המוצר הסופי יכול להיות “לקוחות שקיבלו לחם טרי, טעים ופריך, והלכו הביתה מרוצים.

מהו המוצר הסופי בעל הערך של נהג אוטובוס? רבים יגידו ״כרטיסים שנמכרו״ או ״אוטובוס מלא בנוסעים״. אך רק מי שיאמר ״נוסעים שקנו כרטיס, הוסעו בבטחה והגיעו בשלום ובזמן ליעדם״ הבין לגמרי את המשמעות של מוצר סופי בעל ערך.

אם יש לך חברת שליחויות, המוצר שלך הוא לא “להעביר חבילות ממקום למקום”. הלקוח שלך לא משלם לך על ההובלה עצמה, אלא על התוצאה שהיא מייצרת. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “לקוח שקיבל את החבילה שלו שלמה וללא עיכובים, והיה מרוצה מהשירות.

אם יש לך חדר כושר, המוצר שלך הוא לא “להציב מכשירים ולספק אימונים”. אנשים לא באים להתאמן. הם באים כדי להשיג תוצאה. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “אדם שנמצא בכושר מצוין, מלא באנרגיה, ונראה בדיוק כמו שהוא רצה.”

מישהו שעוזר לבעלי עסקים להתייעל, המוצר שלו אינו “לשבת עם בעל העסק ולתת לו עצות”. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “בעל עסק שקיבל שליטה אמיתית על הזמן, האנרגיה והכספים שלו, ויכול לעבוד פחות אבל להשיג הרבה יותר.

הפעולות שעליך לעשות כבעל עסק הן:

1) הגדר את המוצר הסופי בעל הערך שלך.

2) כתוב אותו בצורה ברורה ותלה זאת במקום בולט בעסק.

3) יידע את כל העובדים בעסק מה אתם מייצרים.

4) ערוך רשימת מוצרי משנה, שזה בעצם כמו תרשים זרימה שנכתב מהסוף להתחלה, וכלול את כל הפעולות והתהליכים של העסק.

רשימת מוצרי משנה היא מפת דרכים מפורטת שמראה איך מגיעים למוצר הסופי בעל הערך.

במקום להתחיל מהפעולות היומיומיות ולשאול “מה נעשה היום?”, מתחילים מהסוף (מהתוצאה הרצויה) ומפרקים אותה לאחור, שלב אחרי שלב.

זה מאפשר להבין איזה תהליכים חייבים לקרות, מי אחראי עליהם, ואיך הכל מתחבר לתוצאה הסופית.

כשאתה חושב על העסק שלך במונחים של מוצר סופי בעל ערך, אתה פתאום מבין שכל פעולה בעסק צריכה להוביל ישירות לשם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Time-Lapse Photography of Night Sky
כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט