מסתובב במעגלים סביב הזנב של עצמך?

קרה לך שהעסק עבד בטירוף כל היום, מנהלים ועובדים רצו ממקום למקום, אבל כשבדקת בסוף היום, תהית מה בכלל נעשה או הושג? בנקודה הזו נטפל היום.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לאן אתה רץ?

קרה לך שהעסק עבד כל היום בטירוף, מנהלים ועובדים רצו ממקום למקום, אבל כשבדקת בסוף היום, תהית מה בכלל נעשה או הושג? בנקודה הזו נטפל היום. 

תחשוב על זה ככה:

אתה יוצא לטיול בלי יעד ברור. אתה הולך ימינה, קצת שמאלה, מסתובב חזרה, ובסוף אתה מותש. האם התקדמת? לא בהכרח.

זה בדיוק מה שקורה בעסקים שאין בהם הבנה ברורה של המוצר הסופי.

מה העסק שלך באמת מייצר? זו לא שאלה מובנת מאליה

כל עסק צריך להתחיל משאלה אחת מאוד מדויקת: ״מה אני מייצר?״ 

כמו כל מרכיב בניהול יעיל, זה נראה פשוט ומובן מאליו. אך אם לא תגדיר את המוצר שלך עבורך ועבור העובדים, בצורה פשוטה וברורה, אתם תמשיכו לבזבז זמן ואנרגיה, וזה חבל.

״מוצר סופי בעל ערך״ הוא מוצר שהושלם, שיש לו ערך עבור אחרים והוא יכול להיות מוחלף
תמורת תמיכה, כסף, מוצרים אחרים או רצון טוב.

דוגמאות

למשל, אם יש לך מאפייה, המוצר שלך הוא לא “לאפות לחם”.

הפעולה עצמה לא שווה כלום אם בסוף אין לחם מוכן וטעים שהלקוחות יכולים לקנות.

המוצר הסופי יכול להיות “לקוחות שקיבלו לחם טרי, טעים ופריך, והלכו הביתה מרוצים.

מהו המוצר הסופי בעל הערך של נהג אוטובוס? רבים יגידו ״כרטיסים שנמכרו״ או ״אוטובוס מלא בנוסעים״. אך רק מי שיאמר ״נוסעים שקנו כרטיס, הוסעו בבטחה והגיעו בשלום ובזמן ליעדם״ הבין לגמרי את המשמעות של מוצר סופי בעל ערך.

אם יש לך חברת שליחויות, המוצר שלך הוא לא “להעביר חבילות ממקום למקום”. הלקוח שלך לא משלם לך על ההובלה עצמה, אלא על התוצאה שהיא מייצרת. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “לקוח שקיבל את החבילה שלו שלמה וללא עיכובים, והיה מרוצה מהשירות.

אם יש לך חדר כושר, המוצר שלך הוא לא “להציב מכשירים ולספק אימונים”. אנשים לא באים להתאמן. הם באים כדי להשיג תוצאה. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “אדם שנמצא בכושר מצוין, מלא באנרגיה, ונראה בדיוק כמו שהוא רצה.”

מישהו שעוזר לבעלי עסקים להתייעל, המוצר שלו אינו “לשבת עם בעל העסק ולתת לו עצות”. המוצר הסופי בעל הערך יכול להיות “בעל עסק שקיבל שליטה אמיתית על הזמן, האנרגיה והכספים שלו, ויכול לעבוד פחות אבל להשיג הרבה יותר.

הפעולות שעליך לעשות כבעל עסק הן:

1) הגדר את המוצר הסופי בעל הערך שלך.

2) כתוב אותו בצורה ברורה ותלה זאת במקום בולט בעסק.

3) יידע את כל העובדים בעסק מה אתם מייצרים.

4) ערוך רשימת מוצרי משנה, שזה בעצם כמו תרשים זרימה שנכתב מהסוף להתחלה, וכלול את כל הפעולות והתהליכים של העסק.

רשימת מוצרי משנה היא מפת דרכים מפורטת שמראה איך מגיעים למוצר הסופי בעל הערך.

במקום להתחיל מהפעולות היומיומיות ולשאול “מה נעשה היום?”, מתחילים מהסוף (מהתוצאה הרצויה) ומפרקים אותה לאחור, שלב אחרי שלב.

זה מאפשר להבין איזה תהליכים חייבים לקרות, מי אחראי עליהם, ואיך הכל מתחבר לתוצאה הסופית.

כשאתה חושב על העסק שלך במונחים של מוצר סופי בעל ערך, אתה פתאום מבין שכל פעולה בעסק צריכה להוביל ישירות לשם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט