מינוס בתזרים? כך תייצר פניות חדשות תוך 24 שעות

המכירות? בקושי כיסו את ההוצאות. אנשי המכירות התרוצצו כל היום, ובכל זאת הרווחים לא זזו. בעל העסק ידע שהוא חייב לעשות משהו – ומהר. בדיוק בנקודה הזו נכנסנו לתמונה. בלי להוציא שקל נוסף, בלי קסמים ובלי להמציא את הגלגל – תוך 24 שעות התחילו לזרום פניות חדשות. מה שינה את התמונה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מי עושה הכי הרבה כסף? בית הדפוס של המדינה. הם פשוט מדפיסים אותו! אבל השאלה האמיתית היא – האם אתה עושה הרבה כסף?

הסיפור הבא ממחיש איך אפשר לפרוץ מחסומים ולהכניס הרבה יותר כסף – עם מה שיש לך כבר עכשיו.

כשיש בעיית תזרים – השאלה היא לא כמה כסף יש, אלא איך אתה משתמש בו

עסק שאני מייעץ לו, יבואן בתחום האלקטרוניקה, נקלע לבעיית תזרים. 

לא היו מספיק פניות, לא היו מספיק מכירות, ובעל העסק התחיל להרגיש את החנק. 

מצד אחד, צוות המכירות היה עמוס עד הראש, מצד שני – ההצעות שהם סגרו לא כיסו אפילו את ההוצאות השוטפות.

מה עושים? בואו נפרק את זה רגע.

דמיין שאתה טייס מסוק, ואתה מנסה להמריא אבל המסוק כבד מדי. מה הפתרון? להוסיף עוד דלק? לא בהכרח. קודם כל, אתה בודק אם יש דברים מיותרים במסוק שגורמים לו להכביד על עצמו. וזה בדיוק מה שעשינו בעסק הזה.

אנשי המכירות עבדו קשה – אבל לא נכון

גילינו שהם כל הזמן “רצים” אחרי הזמנות שמגיעות מעצמן, במקום ליצור פניות חדשות. יותר מזה, חלק מהיום שלהם בכלל התבזבז על אספקת השירות במקום להתמקד במכירות!

אלה הם שלושת הצעדים שביצענו כדי להכניס כסף כמעט מיידית – בלי להוציא שקל נוסף:

  1. יצרנו קשר עם לקוחות עבר – כל מי שקנה מהם בעבר, גם אם זה היה לפני שנים, קיבל שיחת טלפון או מייל אישי. גם אם לא היה כרגע ללקוח צורך, הם שמחו על התקשורת, והקשר והאהדה עם הלקוחות התחזקו. 
  2. הורדנו מהם משימות שלא קשורות למכירות – לא עוד טיפול בלוגיסטיקה ושירות. התפקיד שלהם עכשיו: רק להביא לקוחות.
  3. הגברנו את הקצב – אם יש לך מנוע, תן לו לעבוד! אנשי המכירות התחילו לפנות בצורה יזומה כל יום.

ומה קרה? תוך 24 שעות נוצרו 10 פניות חדשות. ביום למחרת – עוד פניות נוספות. חשבון פשוט הראה שאם ימשיכו ליצור קשר עם הלקוחות על בסיס יומי כפי שעשו, יקח כחודש ליצור קשר עם כל הלקוחות הרשומים במאגר.

בפועל, לא הוצאנו שקל יותר ממה שהוצאנו קודם. פשוט זיהינו היכן יש כסף שיוצא מבלי שיחזיר תמורה אופטימלית.

זה עובד בכל תחום

אם אתה בעל עסק, זה לא משנה אם אתה מוכר מכשירי אלקטרוניקה, רהיטים, מחשבים או שירותי שיווק – אותם עקרונות בדיוק עובדים בכל מקום.

במקום לחפש פתרונות קסם, בדוק איפה העסק שלך לא מתקשר מספיק. מי הלקוחות ש״ישנים״ במערכת שלך? איפה צוות המכירות מבזבז זמן? איך אתה יכול להרוויח יותר עם מה שכבר יש לך?

תנסה את זה, ותגלה שהכסף כבר שם – רק מחכה שתרים טלפון.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט