עובד מהבוקר עד הלילה אבל הרווח לא משקף את זה?

רוב בעלי העסקים עובדים המון. הם מתרוצצים בין משימות, עונים ללקוחות, מתעסקים בניירת, רודפים אחרי תשלומים… ובסוף החודש, כשהם מסתכלים על המספרים, הם מגלים שהרווח לא משקף את המאמץ שהושקע. מה אם הבעיה היא לא שאתה לא עובד מספיק קשה – אלא שאתה עובד קשה בכיוון הלא נכון? אולי אתה מבזבז שעות על לקוחות שלא באמת משתלמים? אולי המחירים שלך נמוכים מדי? אולי אתה פשוט מתמקד במשימות שאתה מרגיש בנוח לעשות, במקום באלה שבאמת מניעות את הגלגלים קדימה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

נניח שאתה נוהג באוטו בדרך חשוכה. פתאום, הרכב מתחיל לסטות, משהו לא מרגיש חלק… אתה יוצא לבדוק ומגלה תקר בגלגל. עכשיו דמיין שהתגובה שלך היא להאיץ יותר חזק, כדי לפצות על הבעיה.

נשמע מטורף, נכון?

אבל זה בדיוק מה שבעלי עסקים עושים כל הזמן.

נמצאים במאבק יומיומי, עובדים עד מאוחר, מנסים לעשות “עוד קצת” כדי לצאת מהלחץ – ובמקום להשתפר, פשוט נשרפים.

למה יותר מאמץ לא שווה יותר רווחים?

לכולנו יש את הדמות בראש של בעל העסק הסופר חרוץ – ההוא שמתעורר מוקדם בבוקר, רץ מפגישה לפגישה, כותב לעצמו רשימות, שורף לילות מול המחשב… אבל איכשהו, תמיד מרגיש שהוא לא באמת מתקדם לשום מקום.

בעלי עסקים שנופלים למלכודת הזו חושבים:

“אני צריך לעבוד קשה יותר!” – אבל האמת? יש מקרים שבהם זה כמו לתת גז עם גלגל מפונצ’ר.
“אני פשוט צריך להביא יותר לקוחות!” – אבל בפועל, העסק שלהם לא מסוגל לשרת יותר לקוחות כמו שצריך.
“זה השוק אשם, התקופה קשה, הלקוחות לא מבינים!” – אבל אז מסתכלים מסביב ורואים אחרים מצליחים באותו תחום.

אז איפה בעצם הבעיה האמיתית?

הפנצ’ר שאתה לא רואה – הוא זה שתוקע אותך

ב-99% מהמקרים, המחסום האמיתי לא נמצא בשוק, לא בלקוחות, וגם לא במוצר עצמו. הוא בתוך העסק שלך, ולפעמים – בתוך הראש שלך.

זה יכול להיות:

בזבוז זמן על משימות שלא באמת מקדמות את העסק – אתה עובד, אבל לא בכיוון הנכון.

התנהלות פיננסית לא נכונה – העסק רווחי, אבל איכשהו אין מספיק כסף בקופה.

מחירים לא ריאליים – אם אתה עובד יותר מדי על עסקאות לא משתלמות, אתה מרגיש עסוק אבל לא מתקדם.

התרכזות במה שקל לעשות, במקום במה שצריך לעשות – לכל אחד יש דברים שהוא אוהב לעשות ועושה בקלות, ומשימות שהוא יעשה הכול (במודע או שלא במודע) לא להתקרב אליהן. אבל מה לעשות שלפעמים דווקא המשימות שממש, אבל ממש לא בא לך עליהן הן אלה שיקפיצו את העסק שלך למדרגה הבאה?

בקיצור, במקרים רבים הבעיה היא לא שאתה לא עובד קשה מספיק – אלא שאתה עובד קשה על הדברים הלא נכונים.

הנה מספר דוגמאות:

מהן שלוש המשימות בעסק שלך שמביאות את ההכנסה הכי גבוהה? – אם אתה לא יודע לענות מיד, אתה כנראה משקיע זמן בדברים הלא נכונים.

אם היית יכול לשכפל לקוח אחד – איזה לקוח זה היה? – רוב בעלי העסקים עסוקים בלהביא “עוד לקוחות”, במקום להבין איזה לקוחות באמת רווחיים להם.

האם אתה באמת מנהל את העסק, או שהוא מנהל אותך? – אם אתה עובד 12 שעות, משלם לכולם ובקושי נשאר לך, כנראה שהשליטה בעסק לא באמת בידיים שלך.

אז איך מתקנים את הפנצ’ר?

הפתרון לא דורש שתשקיע יותר שעות, אלא שתשנה את הכיוון ותמצא באיזה ״גלגל״ הפנצ׳ר שלך.

לא חייבים לעבוד בפרך כדי להרוויח יותר. אבל זה כן קריטי לאתר במדויק איפה הנקודה שהכי משתלם להשקיע בה כרגע, בנקודה הזו בזמן.

ההבדל בין עסק שמדשדש לעסק שמרוויח בענק – הוא היכולת להתמקד בדברים הנכונים, ולא רק לעבוד קשה.

אז לפני שאתה ממשיך לרוץ על אוטומט – תעצור רגע.

תן לעצמך שעה אחת כדי לקבל זווית חדשה על העסק שלך. הצטרף לוובינר הקרוב שלנו לבעלי עסקים, שבו נדבר על איך לגלות את הנקודה בעסק שלך שמייצרת הכי הרבה רווח – ולהשקיע בה במקום להתפזר. המטרה היא לזהות פעולות שמביאות תוצאות מהירות, ולהפסיק לבזבז זמן על מה שלא שווה שתתעסק בו.

לחץ כאן לשריין את מקומך בוובינר הקרוב >>

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט