אני יודע מה צריך לעשות, אבל…

כמה פעמים שמעת את המשפט הזה או אפילו אמרת אותו בעצמך? אנשים רבים מכירים את התחושה – הם יודעים בדיוק מה צריך לעשות, אך תמיד יש “אבל”. משהו מפריע או מונע מהם לבצע את מה שהם יודעים שנדרש. כל תירוץ כזה מביא לכך שהדברים לא נעשים, והמגמה רק מחמירה. אבל מה קורה כשמבינים מה מסתתר מאחורי ה”אבל”? מהו המכשול האמיתי שגורם להתחמק ממשימות חשובות?

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

״אני יודע מה צריך לעשות, אבל…״​​

אני מת על התשובה הזו ממנהלים, והיא בדרך כלל מלווה בהסבר למה מה שצריך לעשות לא התבצע.

דוגמאות:

  • ״אני יודע שצריך להוציא דיוור. [אבל] אני פשוט עמוס מדי.״
  • ״נכון, הבחור הזה לא צריך להמשיך לעבוד כאן. צריך לפטר אותו. הוא באמת מעכיר את האווירה ומדכדך את כולם.״ ובאותה הנשימה, עוד לפני שאני מספיק לשאול משהו, ״אבל זה לא הזמן לפטר אותו, הוא יודע לטפל בכל המוצרים וחוץ מזה הלקוחות אוהבים אותו.״
  • ״ברור שצריך לגבות, [אבל] אני פשוט לא מספיק להגיע לזה (ולכן אני יורד על הברכיים מול מנהל סניף הבנק שישחרר לי עוד אשראי).״

כל התשובות הללו הן על פי תבנית, כאילו כל המנהלים הסכימו עליה בישיבה סודית שהתקיימה מזמן: ״כן אני יודע מה צריך לעשות… אבל [והסבר מדוע זה לא מבוצע או לא יכול להתבצע].״ 

ואז, כשהדבר לא מתבצע, המצב הכללי מתדרדר או מחמיר או פשוט לא משתפר לאורך זמן.

אפשר לסכם את כל מה שמסתתר מאחורי המקרים הללו כמכשול אחד מרכזי. ברגע שמבינים אותו לעומק, הוא הופך לכלי רב-עוצמה שמגביר את יכולתו של המנהל להניע תהליכים, לפרוץ דרך מחסומים ולנטרל את המכשולים שמונעים הצלחה.

שורש הבעיה

הנקודה הבאה, אם לא מטפלים בה בזמן, גם כשהיא נראית קטנה וזניחה בהתחלה, עלולה לצמוח במהירות ולהפוך לבעיה מהותית שקשה מאוד להתמודד איתה בהמשך. במקרים קיצוניים חברות עסקים נסגרות כתוצאה ממנה.

שורש כל התמודדות עם נושא כלשהו נעוץ ביכולת להסתכל על המצב כפי שהוא. לא לברוח ממנו, לא להימנע ממנו או להסתיר אותו, אלא ״להסתכל לו בעיניים״. אחרת, אתה מצמצם את היכולת שלך לבצע ולטפל.

במילים אחרות, אם אתה לא מתמודד עם משהו ואתה מעדיף לעשות משהו אחר – אתה בורח מהמטלה ו/או מהסיטואציה.

זה הבסיס לחוסר ביצוע מתמשך של משימה מסוימת.

אלץ את עצמך להתמודד עם הדברים ישירות, ותגלה פתאום שאתה מצליח להביא דברים לידי ביצוע, וגם לזכות בהערכה גדולה יותר מהסובבים אותך.

ייתכן שתגלה שאתה היחיד כרגע שיכול להזיז דברים, לעקוף מחסומים או לנטרל אותם.

סימנים לחוסר התמודדות

הנה מספר דוגמאות מהחיים:

בכל פעם שקשה לך לבלוע בגרון כשאתה צריך להרים את הטלפון למנהל סניף הבנק…

סוכן מכירות, שיכול לדבר עם הלקוח על הכל, על השירות, על המוצר, על משפחה, וספורט, ואפילו להציג את הצעת המחיר, אך לא לדרוש את הסגירה של העסקה באותו רגע

תחקרתי פעם מנהלת מכירות כדי להבין מדוע החוזה אינו חתום עדיין, והיא הסבירה לי איך הלקוח עסוק באותו יום עם משכורות ואינו יכול לחתום ומבקש שהיא תשלח את…. זה חוסר התמודדות. כי בחיים אתה מוכר או שמוכרים לך. ובמקרה הזה, הלקוח מכר לה שהוא “עסוק” ומנהלת המכירות קנתה את זה. היא לא הרגישה בנוח לדחוף לסגירת העסקה, ולכן במודע או שלא במודע – התחמקה מזה. (אל דאגה, בסוף הבאנו את החוזה לחתימה. אבל זה דרש ממנהלת המכירות ומהמנכ”ל שלה להתפקס ולהתחשל, וממני לדחוף את התהליך כדי שהם יתגברו על הנטייה להתחמק).

עובד שרוצה לבקש העלאה, ומרגיש חוסר נוחות לדבר על ההעלאה עם הלקוח שלו (או המנהל שלו), ולכן דוחה את המשימה עוד ועוד ולא עושה זאת – זה מצב של חוסר התמודדות. הוא לא מצליח לעמוד מול הסיטואציה, הנושא או המנהל, ולכן מתחמק מהמשימה במקום לגשת לעניין באופן ישיר.

בעלת העסק, המקצוענית, שרוצה להכניס יותר עסקאות אך סולדת משיווק – לא מרגישה בנוח מול אנשים, ולכן ההכנסה שלה נמוכה בהרבה מהפוטנציאל האמיתי שלה.

מרצה שנרתע או סולד מלדבר אל קהל, או מנהל שרואה שצריך להעיר למנהל זוטר או עובד כלשהו על טעות ולתקן אותה, אך אינו עושה זאת – הם דוגמאות נפוצות נוספות.

וכן הלאה וכן הלאה… יש יותר דוגמאות מאשר מספר האנשים על כדור הארץ!

אז מה אפשר לעשות?

אנחנו נוטים למצוא “הסברים הגיוניים” למה לא לטפל במצבים לא נוחים. אנחנו מתרצים זאת בכך שזו לא העת הנכונה, או שמשהו אחר דחוף יותר.

לכן לפעמים יש צורך בעזרה חיצונית – מישהו שידחוף אותך קדימה ויחייב אותך להתמודד עם אותם מצבים (וכדאי מאוד שאותו מישהו גם יידע להעביר לך את השרביט כדי שתוכל להתמודד עם הדברים בהצלחה בעתיד). ליווי על ידי יועץ עסקי יכול להיות הפתרון שיעזור לך לפרוץ את המחסומים שמונעים ממך להגיע להצלחה אמיתית.

הגיע הזמן לעצור את ההתחמקות ולהתחיל להתמודד עם מה שזה לא יהיה שנמצא שם שמונע ממך להתקדם.

אני מזמין אותך לפגישת ייעוץ עסקי ללא עלות, שבה ננתח יחד את האתגרים הקיימים ונמצא פתרון בר ביצוע. לחץ כאן לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות, ונתחיל לעבוד יחד על ההצלחה שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט