לא חייבים לעבוד 160 שעות בשבוע

תאר לך שאתה יכול לעבוד פחות ולראות את העסק שלך גדל ומרוויח יותר… נשמע דמיוני? ממש לא! יש דרך (מאתגרת, אך מאוד משתלמת בטווח הארוך) להשתחרר מהעומס ולהתמקד בדברים החשובים באמת – בלי להישאב לעבודה מסביב לשעון.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ג’ון בלדוני (יועץ אסטרטגי וסופר אמריקאי) אומר משהו שאני בטוח שאם תחשוב על זה, תסכים איתו לגמרי: “אם אתה רוצה לעבוד 160 שעות בשבוע, אל תאציל סמכויות״.

במילים אחרות, אם תנסה לעשות הכל בעצמך, אתה תמצא את עצמך שוקע בעבודה בלי סוף. נשמע מוכר?

יותר השפעה, יותר פרודוקטיביות, יותר חופש

תחשוב על זה ככה: הזמן שלך הוא המשאב הכי יקר שיש לך, נכון? אתה לא בהכרח יכול להמציא עוד שעות ביום. לכן, הדגש הוא על התייעלות. אם תתמקד רק במה שאתה צריך לעשות באופן אישי (למשל ניהול) ותעביר את השאר לאנשים אחרים בצוות שלך שיכולים לעשות את זה טוב – אתה לא רק מנצל היטב את הזמן שלך, אלא גם מאפשר לעסק לצמוח. 

בסופו של דבר, זה מה שמוביל להגדלת ההשפעה שלך, ליותר פרודוקטיביות, ולחופש אישי – שזה אחד הדברים שכולנו שואפים אליהם, לא?

מכון המחקר Gallup בחן עסקים מתוך רשימת ה-Inc. 500 (רשימת חמש מאות החברות הפרטיות שצומחות בקצב המהיר ביותר בארצות הברית), ומצא ש-143 המנכ״לים שהאצילו סמכויות במידה הרבה ביותר השיגו צמיחה עסקית של 112% יותר מהשאר. והם גם הרוויחו 33% יותר הכנסה.

כלומר, הם לא רק עבדו פחות, הם גם גדלו מהר יותר והרוויחו יותר כסף.

למה זה כל כך קשה?

אז אם זה כל כך טוב, למה בעלי עסקים רבים כל כך עדיין מתקשים להאציל סמכויות? זו שאלה מעניינת. לחלקם יש את הרעיון ש״אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני״…

גורם נוסף שיכול להקשות על האצלת סמכויות הוא ההרגשה שפשוט אין לך את האנשים הנכונים. אולי אין לך צוות שאתה יכול לסמוך עליו במאה אחוז, או שאין מספיק הכשרה כדי שהעובדים יוכלו לבצע את המשימות כמו שאתה רוצה

לקוח שלי מתחום הבנייה תאר את המצב היטב באמצעות סיפור.

מה דעתך? האם יש דברים שאתה עדיין עושה בעצמך, שיכול להיות שכדאי לך להעביר למישהו אחר? ואם כן, מהם אותם דברים?

אם היית בונה צוות שאתה באמת יכול לסמוך עליו ו״לשחרר״, האם העסק שלך היה גדל מהר יותר? האם היית מרגיש פחות עומס ביום יום שלך?

מרגיש שהעסק שלך תקוע במקום?

אולי הגיע הזמן לבנות צוות חזק שיסיר ממך את העומס ויגביר את הרווחיות. אנחנו יכולים לעזור. בעזרת תהליך ליווי מותאם אישית, אנחנו נדריך אותך איך להשיג בדיוק את זה בעסק שלך.

לחץ כאן למילוי שאלון הכרות אינטרקטיבי וקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים בקורונה.

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט