לא חייבים לעבוד 160 שעות בשבוע

תאר לך שאתה יכול לעבוד פחות ולראות את העסק שלך גדל ומרוויח יותר… נשמע דמיוני? ממש לא! יש דרך (מאתגרת, אך מאוד משתלמת בטווח הארוך) להשתחרר מהעומס ולהתמקד בדברים החשובים באמת – בלי להישאב לעבודה מסביב לשעון.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

ג’ון בלדוני (יועץ אסטרטגי וסופר אמריקאי) אומר משהו שאני בטוח שאם תחשוב על זה, תסכים איתו לגמרי: “אם אתה רוצה לעבוד 160 שעות בשבוע, אל תאציל סמכויות״.

במילים אחרות, אם תנסה לעשות הכל בעצמך, אתה תמצא את עצמך שוקע בעבודה בלי סוף. נשמע מוכר?

יותר השפעה, יותר פרודוקטיביות, יותר חופש

תחשוב על זה ככה: הזמן שלך הוא המשאב הכי יקר שיש לך, נכון? אתה לא בהכרח יכול להמציא עוד שעות ביום. לכן, הדגש הוא על התייעלות. אם תתמקד רק במה שאתה צריך לעשות באופן אישי (למשל ניהול) ותעביר את השאר לאנשים אחרים בצוות שלך שיכולים לעשות את זה טוב – אתה לא רק מנצל היטב את הזמן שלך, אלא גם מאפשר לעסק לצמוח. 

בסופו של דבר, זה מה שמוביל להגדלת ההשפעה שלך, ליותר פרודוקטיביות, ולחופש אישי – שזה אחד הדברים שכולנו שואפים אליהם, לא?

מכון המחקר Gallup בחן עסקים מתוך רשימת ה-Inc. 500 (רשימת חמש מאות החברות הפרטיות שצומחות בקצב המהיר ביותר בארצות הברית), ומצא ש-143 המנכ״לים שהאצילו סמכויות במידה הרבה ביותר השיגו צמיחה עסקית של 112% יותר מהשאר. והם גם הרוויחו 33% יותר הכנסה.

כלומר, הם לא רק עבדו פחות, הם גם גדלו מהר יותר והרוויחו יותר כסף.

למה זה כל כך קשה?

אז אם זה כל כך טוב, למה בעלי עסקים רבים כל כך עדיין מתקשים להאציל סמכויות? זו שאלה מעניינת. לחלקם יש את הרעיון ש״אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני״…

גורם נוסף שיכול להקשות על האצלת סמכויות הוא ההרגשה שפשוט אין לך את האנשים הנכונים. אולי אין לך צוות שאתה יכול לסמוך עליו במאה אחוז, או שאין מספיק הכשרה כדי שהעובדים יוכלו לבצע את המשימות כמו שאתה רוצה

לקוח שלי מתחום הבנייה תאר את המצב היטב באמצעות סיפור.

מה דעתך? האם יש דברים שאתה עדיין עושה בעצמך, שיכול להיות שכדאי לך להעביר למישהו אחר? ואם כן, מהם אותם דברים?

אם היית בונה צוות שאתה באמת יכול לסמוך עליו ו״לשחרר״, האם העסק שלך היה גדל מהר יותר? האם היית מרגיש פחות עומס ביום יום שלך?

מרגיש שהעסק שלך תקוע במקום?

אולי הגיע הזמן לבנות צוות חזק שיסיר ממך את העומס ויגביר את הרווחיות. אנחנו יכולים לעזור. בעזרת תהליך ליווי מותאם אישית, אנחנו נדריך אותך איך להשיג בדיוק את זה בעסק שלך.

לחץ כאן למילוי שאלון הכרות אינטרקטיבי וקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים בקורונה.

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט