האם אתה מרגיש ש״הפרסום לא עובד״?

הקידום לא משיג את התוצאות המצופות? למה זה קורה ואיך הופכים את המצב ב-180 מעלות? נצלול אל מאחורי הקלעים של סיפורו האמיתי של בעל עסק, שהשקיע 45,000 ש”ח בפרסום שלא עבד. זה היה נראה פשוטו כמשמעו חסר תועלת. אבל אז, הוא הגיע אלינו. ובעזרת פעולה פשוטה (ולא יקרה) אחת, המכירות וההזמנות זינקו.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

״מה הטעם? זה גם ככה לא עובד, ועוד עולה הרבה כסף״

באקספדיטור מאיץ עסקים, נתקלנו במספר לא קטן של לקוחות ובעלי עסקים שהגיעו למסקנה ש”הפרסום לא עובד”. 

אחרי בירור איתם, מצאנו בכל פעם שהיית תקלה אחת או יותר באופן הפעלת הפרסום ובהיעדר ידע בתחום השיווק, יחד עם חוסר ידע למה לצפות. המסקנה כתוצאה מכך הייתה ש”זה לא עובד”. 

לדוגמה, אם אינך יודע שבתור התחלה, על כל 1000 פליירים או מיילים לקהל חדש שמעולם לא שמע עליך, צפוי שתקבל מתעניין אחד – וזו תהיה תוצאה טובה להתחלה – אתה עלול להתאכזב אם שלחת 100 פליירים ואף אחד לא הגיב.

מקרה מהשטח

בעל עסק למזון בתל-אביב פנה אלינו כדי לעזור בהוצאת העסק מתקיעות והפסדים. 

במסגרת האבחון העסקי שערכתי לעסק, מצאתי שהוא הוציא 100,000 פליירים באזור תל-אביב – ואף לקוח, אפילו לא אחד, לא הגיע דרך הפלייר. 

למרות הקידום הנרחב, ההכנסות המשיכו לרדת. 

את קמפיין הפליירים הכין משרד יחסי ציבור ושיווק, שעל לקוחותיו נמנות רשתות של מסעדות מזון ידועות וגדולות.

בהמשך החקירה שביצעתי במסגרת האבחון העסקי מצאתי שהבעלים של אותו משרד פרסום, ישב במשרד וקבע את הכיתוב והעיצוב של הפלייר בהתייעצות עם בעל העסק בלבד. 

כך 45 אלף ש״ח שהושקעו באותו משרד פרסום בעיצוב הפליירים, עיצוב תפריטים, כרזות ושלטים – ירדו לטמיון יחד עם הפסד מתמשך של מאות אלפי שקלים. 

הסיבה? 

אף אחד מעולם לא טרח לשאול את הלקוח מה הוא רוצה. מה הוא מחשיב לבעל ערך. 

בעל העסק הסתמך על כך שהבעלים של משרד הפרסום הוא “מומחה”, ולא טרח ללמוד בעצמו את העקרונות הבסיסיים של קידום ושיווק אפקטיבי. למזלו, הוא הגיע אלינו, ויכולנו לעזור לו לבצע את תהליך הקידום – בצורה נכונה הפעם.

בסקר שערכנו דרך האינטרנט, בעלות של עשרות שקלים בודדים על קהל של 100 חברי מועדון לקוחות של מסעדה נוספת בבעלות אותו לקוח, מצאנו שהדבר הרצוי ביותר הוא הטבה מסוימת לחברי המועדון. 

פרסום של אותה הטבה הביא להקפצת המכירות וההזמנות שוב, ושוב, ושוב, שבוע אחר שבוע.

הפתרון היה פשוט – אבל אך ורק משום שידענו בדיוק איך שיווק עובד ולכן יכולנו לאתר במהירות את הטעות.

בעל העסק הבין שחשוב שהוא עצמו יכיר היטב את עקרונות הנושא ואיך גורמים לקידום לעבוד, ולא יסמוך על ״מומחים״.

בתור השוואה, כבעל רכב, אינך חייב להיות מכונאי מכוניות. אך אם אתה מוסר את המכונית שלך למוסך לתיקון או אפילו רק לתחזוקה, כדאי שתדע משהו על מכוניות, אחרת אתה עלול להפסיד הרבה זמן וכסף.

האם אתה רואה תוצאות מההשקעה שלך בקידום?

האם אתה מרוצה מתוצאות מאמצי השיווק שלכם? או שאולי מרוב הפסדים אתם כבר לא עוסקים בשיווק וקידום?

לפרסם זה יקר רק כשזה לא מביא תוצאות ויוצר חוסר איזון של העלות לעומת התועלת. אבל כשעושים זאת נכון מדובר באספקת חמצן מאוד נחוצה לעסק ולהתרחבותו.

אם אתה מרגיש שהעסק לא נמצא איפה שהוא אמור להיות, ואתה פתוח לשמוע נתונים חדשים, צור איתי קשר עכשיו לקבלת פגישת ייעוץ חינם (ללא עלות וללא התחייבות מצידך).

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסדנת ״שיווק יעיל יד ביד״

“הסמינר נתן לי תובנות בנושא שיווק.
דרכי פעולה, תקשורת מול לקוח.
כלים לתקשורת בונה ואפקטיבית מול לקוח.
הבנת חשיבות השגת הנתונים כתהליך תקשורת מול לקוחות.
קליטת המסר שלהם והכנת פריט השיווק בצורה הנכונה.
האווירה האוכל וההדרכה היו מעולים, תודה!”

✍🏼 נ.ס. מנכ”ל ובעלים של חברה
בתחום האינטגרציה של מערכות מידע ובקרה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט