פערים פנימיים: מחסום סמוי שמונע מהעסק שלך לצמוח?

האם עצרת לחשוב עד כמה העובדים שלך באמת מסונכרנים איתך לגבי המטרות והיעדים של העסק? יש הסכמה בינך לבין הצוות שלך? האם הם יכולים לקבל החלטות מושכלות בעצמם, או שצריך להשגיח עליהם בכל צעד? אם התשובה היא שהם זקוקים להכוונה מתמדת, אתה כנראה מתמודד עם עסק שבמידה מסוימת צועד במקום.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

למה העסק שלך לא צומח כמו שצריך?

אחד המחסומים הנפוצים ביותר שבעלי עסקים נתקלים בהם, ואינם מודעים אליו כלל, הוא חוסר הבהירות (בלבול, עמימות וחוסר ודאות) בנוגע למוצר ולמטרות העסקיות בתוך בית העסק עצמו. זה נשמע פשוט, אך ההשפעה של זה יכולה להיות הרסנית.

דמיין לעצמך: יש לך מוצר שאתה מאמין בו, צוות שעובד קשה, אבל העסק פשוט לא מתקדם כמו שצריך. איפה הבעיה? לעתים זה מתחיל בחוסר הבהירות. 

הגדרה ברורה של המוצר ושל המטרות העסקיות מספקת כיוון ברור ומאפשרת לעובדים לפעול בצורה ממוקדת ומאורגנת, לדעת מה הם צריכים להשיג, איך לתעדף ולמה זה חשוב. 

בבדיקה מעשית שערכנו, ביקשנו מבעלי עסקים להגדיר בכתב את המוצר של העסק ואת המטרות העסקיות שלהם. 

לאחר מכן, ביקשנו מהמנהלים, המזכירות והעובדים לתאר בכתב מה לדעתם המטרות של העסק ומהו תיאור התפקיד שלהם. 

התוצאות היו שיעור מאלף שהמחיש את הפערים הגדולים בין ההנהלה לעובדים. הפערים האלו חשפו את ההשקפות השונות, חוסר המודעות, התקשורת הלקויה, והעדר התאום בין ההנהלה לעובדים.

מה עושים?

1. הגדרות ברורות: ודא שכל אחד מהעובדים יודע בדיוק מה המוצר שלכם, מה היתרונות שלו, ולמה הוא חשוב. זה לא מספיק שבעל העסק יודע, גם העובד בשטח צריך לדעת את זה.

בנוסף עליו לדעת מהי התרומה המדויקת שלו למאמץ. מה הוא מייצר, ומה אמורה להיות התוצאה של העבודה הקשה שלו.

2. הצבת מטרות ברורות: הגדר מטרות קצרות וארוכות טווח והעבר את המסר בצורה ברורה לכל העובדים. המטרות האלו צריכות להיות מוחשיות ומדידות.

3. תקשורת פתוחה ושקופה: שוחח עם העובדים באופן קבוע, וקיים ישיבות שבועיות. עדכן אותם על שינויים, הישגים ואתגרים. תן להם להרגיש חלק מהתהליך ולא רק מבצעים. 

4. תיאום בין המחלקות: ודא שכל מחלקה יודעת איך היא משתלבת בתמונה הגדולה, כך שכולם עובדים יחד ולא מושכים בכיוונים שונים.

בבסיס של כל זה, ישנו כמובן ידע רב לגבי איך מראש לבחור את כוח האדם הנכון ולהכניס אותו לעבודה בלי לאבד זמן יקר, ועל זה אפשר לקרוא בטיפים הנוספים שכאן.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


לקוחות מספרים – פידבקים מסדנת יעילות

״אין ספק שסדנת היעילות עוזרת ופותחת את הראש ומועילה לא רק לשיטות ניהול בעבודה, אלא גם בחיים עצמם, עם סרטונים והסברים לגבי סיטואציות אמיתיות מהחיים. אשמח לממש את מה שלמדתי מהרגע שאצא מהחדר. תודה עפר 🙂״

״אדע איך לגשת לעובדים שונים. סדנה כייפית.״

״הסדנה היתה מעניינת והוסיפה עוד ידע להמשך העבודה. מאמינה שאשתמש בכלים שלמדנו. כמו כן, חשוב לציין שהאירוח היה טוב ונעים.״

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט